امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۳۲:۱۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد؛ افزایش ۳۸ درصدی اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳۸ درصدی اهدای خون طی دوماهه ابتدایی سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش راه ملت؛ سید ذاکر سعیدی نژاد در گفت و گو با خبرنگاران ، افزود: سه پایگاه انتقال خون در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه اکثر افرادی که به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند آقایان هستند، اظهار کرد: متاسفانه بانوان و جوانان کمتر استقبال می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد، ذخیره خونی استان را ۱۱ روز عنوان و تصریح کرد: با توجه به فرهنگ خوب مردم استان در بحث اهدای داوطلبانه خون، وضعیت مناسبی در استان داریم. البته با توجه به نیازهای بافت جمعیتی، جاده‌های خطرناک و صعب العبور و تصادفات نباید به این میزان بسنده کرد.

سعیدی نژاد با بیان اینکه میانگین اهدای خون در استان بیشتر از میانگین کشوری است، عنوان کرد: سن اهدای خون در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ سال به بالا است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۵۱۱ مورد اهدای خون در استان داشتیم، بیان کرد: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۴۰ مورد بوده که نشان می‌دهد ۳۸ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2022/05/29 - 10:05|شناسه خبر: 74677 190 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه