امروز :سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۲۲:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نخستین مدرسه مهارت کهگیلویه و بویراحمد برای دانش آموزان عشایری راه اندازی می شود

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان  امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدرسه مهارت احسان در خوابگاه شبانه روزی آموزش و پرورش استان به منظور استفاده دانش آموزان عشایری آغاز به کار می کند.

به گزارش راه ملت؛ ابوذر صناعی در بازدید از مدرسه شبانه روزی دخترانه سرآبتاوه، ابراز داشت: مدرسه مهارت آموزی برای دانش آموزان عشایری استان در چهار رشته خیاطی، صنایع دستی و دو مورد هم با رایزنی آموزش و پرورش عشایر استان راه اندازی خواهد شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان  امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در کنار مجموعه آموزش و پرورش برای ارتقا سرانه آموزشی خواهیم بود و خوابگاه های شبانه روزی عشایر استان و کتابخانه ها تجهیز خواهند شد.

وی افزود: در خصوص هوشمند سازی مدارس عشایری نیز گام های مثبتی برداشته شده که در دست اجرا هستند.

وی ادامه داد: برطرف کردن مشکلات حوزه آموزش و خوابگاه دبیرستان شبانه روزی دخترانه آموزش و پرورش عشایر استان نیز در دستور کار این ستاد قرار دارد.

صناعی تاکید کرد: در حال حاضر ۴۰۰ دانش آموز مستعد استان مورد حمایت آموزشی هستند که ۷۰ دانش آموز آن از آموزش و پرورش عشایر هستند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان  امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در ابتدای سال تحصیلی جدید موضوع توانمند سازی معلمان آموزش و پرورش را در دستور کار قرار داده و آموزش مشاوران تحصیلی و مدارس به جد پیگیری می‌ شود.

 

 

 دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز عنوان کرد: تجهیز مدارس عشایری استان در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفته و تاکنون مواردی همچون چرخ خیاطی، وسایل ورزشی، تلویزیون، و غیره برای این مدارس خریداری شده است.

وی بیان کرد: همچنین برطرف کردن مشکلات حوزه آموزش و خوابگاه دبیرستان شبانه روزی دخترانه آموزش و پرورش عشایر استان نیز در دستور کار این ستاد قرار دارد.

ستاری فرد ادامه داد: راهکارهای تحقق عدالت آموزشی در آموزش و پرورش عشایر استان بررسی و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: سال آینده ۷۰۰ دانش آموز مستعد اما محروم از امکانات برای حمایت در استان انتخاب که ۷۰ نفر از آن ها دانش آموزان عشایری خواهند بود و به آن ها کتاب، وسایل کمک آموزشی ارائه خواهد شد.

 

نگاه جهادگونه ستاد اجرایی امام (ره) به مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد امید بخش است

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نگاه جهادگونه ستاد اجرایی امام (ره) به مدارس عشایری بسیار پر رنگ تر شده و اقدامات و تلاش های آن ها در مناطق عشایری استان امید بخش است.

مختار اندرخور اظهار داشت: رویکرد ستاد اجرایی فرمان امام محرومیت زدایی است و این مهم به خوبی در مناطق محروم و عشایری استان ملموس است.

وی افزود: در پی بازدید حمید سلیمی دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور از مدارس عشایری استان و پیگیری های شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی در استان کمک های خوبی به مدارس عشایری استان در زمینه تحقق عدالت آموزشی شده است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عشایر محروم از امکانات هستند بنابراین می طلبد مسئولان نگاه ویژه ای به آن ها داشته باشند.

اندرخور ابراز داشت: وزارت آموزش و پرورش در بحث بودجه اعتبارات زیادی ندارد و در این خصوص مشارکت و توجه نهاد ها و بنیاد های حمایتی به مدارس تا حد زیادی راهگشا خواهد بود.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه ویژه ای به حرفه آموزی و ایجاد اشتغال پایدار برای آینده دانش آموزان دارد بنابراین راه اندازی طرح های حرفه آموزی با همکاری این ستاد برای دانش آموزان عشایر بسیار مفید خواهد بود

منتشر شده در :2022/05/29 - 11:05|شناسه خبر: 74692 397 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه