امروز :یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۱۷:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در استان نسبت به سال ۹۹ کاهش داشته و به عدد ۹.۱ درصد رسیده است.

به گزارش راه ملت؛ علی شهابی‌نسب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: در سال ۹۹ نرخ بیکاری استان ۱۰.۹ درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی، بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و سایر موارد این نرخ به ۹.۱ درصد رسیده است.

وی افزود: البته نرخ بیکاری ۹.۱ درصد هم عدد بالایی است و می‌طلبد همه مسئولان حوزه اقتصادی دست به دست هم داده و برای کاهش بیشتر نرخ بیکاری تلاش کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش‌بینی رشد اقتصادی ۹. درصدی استان، تصریح کرد: برای رسیدن به چنین رشد اقتصادی، حداقل ۶۰ هزار میلیارد اعتبار و سرمایه‌گذاری نیاز است که عدد بسیار بزرگی برای کهگیلویه و بویراحمد است.

شهابی‌نسب عنوان کرد: ضعف زیرساخت‌های ارتباطی، توزیع نامتوازن جمعیت و افزایش روزانه جمعیت یاسوج، بالا بودن مصارف نسبت به منابع بانکی، عدم سرمایه‌گذاری شرکت‌های مادر تخصصی در استان و غیرفعال بودن واحدهای صنعتی از چالش‌های پیش‌رو برای رشد اقتصادی استان است.

 

منبع: ایرنا

منتشر شده در :2022/06/06 - 07:06|شناسه خبر: 75233 165 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه