امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۰۹:۴۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

افتخاری دیگر برای صداوسیمای مرکز استان در ارزیابی سیمای مراکز استان‌ها

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان از افتخار آفرینی سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در ارزیابی شبکه های تلویزیونی استانی توسط سیمای استانها در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی صداوسیمای مرکز استان، امیر رئوف با بیان اینکه ارزیابی سیمای مراکز براساس آیین نامه رتبه بندی شبکه های تلویزیونی در ۱۴ شاخص اصلی مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: در ارزیابی سال ۱۴۰۰، سیمای مرکز استان با احتساب امتیاز ۶۹٫۹۷ رتبه دوم کشوری و رتبه یک را در مراکز سطح دوم کسب کرد.
وی با بیان اینکه رتبه سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد براساس ارزیابی ها در سال ۹۷، بیست و چهارم و در سال ۹۸ به رتبه چهارم و در سال ۹۹ به رتبه دوم ارتقا پیدا کرد، افزود: الحمدالله با برنامه ریزی و حمایت هایی که از نیروهای جوان مرکز صورت گرفت برای دومین سال متوالی نیز شبکه دنا موفق به کسب رتبه دوم در سیمای مراکز استانها شد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه براساس آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان، شبکه دنا به رکورد ۷۶٫۳ درصد و با میزان رضایتمندی ۸۰ درصد سومین شبکه استانی پربیننده در سطح کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: این افتخار برای استان، با تلاش همگانی مجموعه همکاران ما در حوزه سیما و برنامه ریزی و تغییر در فرم و ساختار و محتوای برنامه میسر شد.
وی با بیان اینکه فرم و ساختار شبکه دنا با یک تغییر رویکرد اساسی روبرو شده است، ادامه داد: با بازنگری که در کنداکتور سیما صورت گرفت، تمام مخاطبین در گروه‌های سنی مختلف را پوشش می دهد، لذا برخی از برنامه‌ها که جزو برنامه‌های تکلیفی بود افزایش پیدا کرد و برخی از برنامه‌ها که مخاطب انتظار داشت در جدول پخش تلویزیون قرار بگیرد با افزایش روبرو شد.
رئوف تولید چند انیمیشن، مستندهای اجتماعی، پرتره، گردشگری، مسابقه چویل، احتضار و حیاط وحش را از دیگر اقدامات سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: تعدادی دیگر از مستندات نیز در کنداکتور پخش قرار دارد و در حال طی کردن مراحل پایانی خود هستند.
وی با بیان اینکه در حوزه تولیدات، ساختارهای ترکیبی و گفت و گو محور سعی شده متناسب با میل و نیاز و ذائقه‌ای که مخاطب دارد و از فرم‌هایی که با آداب و رسوم و فرهنگ مردم سنخیت داشته باشد تغییراتی را در شکل برنامه‌ها ایجاد کنیم، افزود: برای اولین بار در سیمای استان این اتفاق به وقوع پیوست و برنامه‌های ترکیبی‌ با حضورمردم برگزار شد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های مدون، صداوسیما حداکثر می‌تواند ۱۵ درصد در تولیدات «طبقه ب» فعالیت کند که برنامه‌های مستند نیز جزو این طبقه است و سهم تولید برنامه در«طبقه ب» متأثر از وضعیت اعتباری سازمان است، بیان کرد: تلاش داریم که از محل صرفه جویی در سایر هزینه‌ها، سه برابر ظرفیتی که در تعهدات ما قرار دارد در تولید برنامه‌های «طبقه ب» گام برداریم و به سمت تولیدات فاخر می‌رویم.
وی اضافه کرد: اگر مدیران سازمان‌ها اهمیت این موضوع را احساس کنند اعلام آمادگی می‌کنیم که متناسب با سفارش‌هایی که توسط حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود بتوانیم مستندهای بیشتری را تولید کنیم لذا اعتقاد داریم استان کهگیلویه و بویراحمد مهد مستندسازی در کشور است.
لازم به ذکر است ارزیابی شبکه های استانی براساس ۱۴ شاخص همکاری در ارتقاء طراحی و تولید برنامه، کمیت و کیفیت طرح های متمرکز، کمیت و کیفیت تولیدات متمرکز (طبقه الف)، کمیت وکیفیت تولیدات تعهدی (طبقه ب)، کمیت وکیفیت تولیدات طبقه (ج)، کمیت و کیفیت تولیدات طبقه(د)، پوشش مناسبت ها در شبکه های استانی و سراسری، جدول پخش، گرفیک و هویت بصری شبکه، حضور در شبکه شما، تامین و آرشیو، میزان مخاطب و رضایتمندی، جمع شاخص های اصلی، امتیاز های افزایشی، امتیاز های کاهشی انجام می شود.

منتشر شده در :2022/06/07 - 01:06|شناسه خبر: 75288 231 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه