امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۵۴:۴۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جذب همیار افتخاری محیط زیست در کهگیلویه و بویراحمد

سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد همیار افتخاری می پذیرد.

به گزارش راه ملت، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با داشتن ۳۱۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و با توجه به توپوگرافی کوهستانی و سخت گذر بودن آن، با کمبود ۲۳۷ نفر نیروی محیط بان مواجه است.

هادی سینایی  افزود: در مجموع ۷۵ محیط بان هم اکنون از مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد محافظت می کنند که با استاندارد کشوری فاصله بسیاری دارد.

وی افزود: برای حفاظت بیشتر از مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست از دوستداران محیط زیست به عنوان همیار افتخاری استتفاده می کند و افرادی که مایل به همکاری باشند می توانند با مراجعه با سایت این سازمان اطلاعات درخواست شده را تکمیل کنند و پس از بررسی اطلاعات و تایید صلاحیت کارت همیار طبیعت برای آنان صادر می شود.

وی ادامه داد: براساس استانداردهای کشوری و جهانی برای هر یک هزار هکتار منطقه حفاظت شده نیاز به یک نفر محیط بان است در حالی که در کهگیلویه و بویراحمد برای بیش از چهار هزار هکتار عرصه یک محیط بان خدمت می کند.

وی عنوان کرد: در سال های اخیر محیط زیست تلاش کرده است محیط بانان را به تجهیزات روز محیط بانی مجهز کند به طوری که این تجهیزات در حوزه پیشگیری از صید و شکار توسط شکارچیان و جلوگیری از آتش سوزی‌های پی در پی موثر واقع شد.

سینایی گفت: با وجود کمبود نیروی محیط بان، منطقه خاییز در حوزه بهبهان و همچنین ضلع شمالی منطقه حفاظت شده دنا و پارک ملی آنکه جزو حوزه سمیرم (استان ـ اصفهان) محسوب می‌شوند تحت حفاظت محیط بانان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

منبع: عصر زاگرس

منتشر شده در :2022/06/14 - 02:06|شناسه خبر: 75646 153 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه