امروز :شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۴۳:۲۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

موسوی مطرح کرد : شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در مدار توسعه

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی یاسوج ۳ گفت: روند توسعه شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد و استقرار واحدهای تولیدی در این شهرک ها از سال ۹۷ تا کنون دارای رشد قابل توجهی بوده است به گونه‌ای از سال ۹۷ تاکنون تعداد ۴۷ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به بهره ‌برداری رسیده است.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان کهگیلویه وبویراحمد، سید هاشم موسوی گفت: براساس چارت سازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگاههای متولی ایجاد و حمایت از واحدها و طرحهای صنعتی شامل سازمان صنعت، معدن وتجارت و بانک های عامل با ارائه تسهیلات حمایتی بوده و شرکت شهرکهای صنعتی ایجاد زیرساخت آب، برق و گاز و … برای سرمایه گذاران و بخش خصوصی جهت امر سرمایه گذاری، مشارکت و مدیریت واحدهای صنعتی می باشد که براین اساس وظیفه سازمانی شرکت شهرکهای صنعتی عملأ ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی با امکانات شامل : حیابان سازی، خط انتقال و شبکه توزیع آب و برق گاز تلفن ، فضای سبز و … می باشد .

۱۳ شهرک صنعتی از ۲۱ شهرک مصوب کهگیلویه و بویراحمد به مرحله واگذاری رسیده است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: در حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب می باشد که از این تعداد ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری رسیده است.

سید هاشم موسوی افزود: مساحت اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ، یک هزار و ۵۴۱ هکتار می باشد که ۶۷۳ هکتار آن عملیاتی شده و تاکنون ۱۰۰۹ قرارداد واگذاری در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد گردیده است .

کمکهای بلاعوض :

موسوی گفت : با رایزنی های صورت گرفته کمک بلاعوض به مبلغ ۳۹۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به مجموعه شهرکها و نواحی صنعتی استان در بازه زمانی نیمه دوم ۱۳۹۷ تا کنون صورت پذیرفت درصورتیکه کل کمک های بلاعوض تخصیص یافته از بدو تاسیس واستقرار شرکت شهرکهای صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۹۷ مبلغ ۱۶۶ میلیارد ریال بوده که با رشد چند برابری مواجه گردیده است .

تملک اراضی :

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان ضرورت توسعه و تملک اراضی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی افزود : با پیگیریهای صورت گرفته تملک اراضی به میزان ۵۰ هکتار در شهرک صنعتی لیکک، ۴٫۵ هکتار در شهرک صنعتی یاسوج ۳ بصورت قطعی صورت پذیرفته و پیگیریهای لازم با اخذ موافقت اولیه ۵۰ هکتار در شهرستان گچساران و ۴۰ هکتار در شهرک صنعتی کهگیلویه انجام گرفته است .

وضعیت امکانات زیربنایی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

وی همچنین در خصوص وضعیت امکانات زیربنایی شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس آخرین آمار موجود ، از ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده ۱۳ شهرک دارای آب، ۱۳ شهرک دارای برق و ۹ شهرک دارای تلفن ثابت، ۱۱ شهرک دارای گاز و ۵ شهرک دارای فیبر نوری است.

وی ادامه داد: ساخت ۱۲ واحد کارگاهی در شهرکهای صنعتی یاسوج۳، دهدشت و خان احمد به منظور استقرار واحدهای زودبازده و دانش بنیان با انجام تشریفات قانونی در حال آماده سازی و احداث می باشد .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین عملیات اجرائی تکمیل شهرک صنعتی سقاوه شامل خیابان کشی، شبکه توزیع آب ،شبکه توزیع برق، احداث پل ، ساختمان نگهبانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال شروع و در حال انجام می باشد .

موسوی افزود: تکمیل زیرساختهای شهرک صنعتی یاسوج ۴ شامل خیابان کشی ، کانال هدایت سیلاب، اجرای پل ، اجرای شبکه توزیع گاز و … همچنین این شرکت نسبت به تکمیل زیرساخت شهرک صنعتی خان احمدشامل خیابان سازی و آسفالت ، تکمیل شبکه توزیع گاز و روشنایی ، اجرای ایستگاه آتش نشانی و … اجرائی گردید .

وی ادامه داد: همچنین در راستای ارتقای ایمنی واحدهای مستقر ممیزی ایمنی بهداشت واحد های صنعتی و فعال بهره بردار صورت پذیرفته و ایجاد شناسنامه ایمنی و بهداشت جهت شهرکهای صنعتی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توجه به ضرورت جذب سرمایه‌گذار و فراهم کردن بسترهای مطلوب سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی فراهم شده است .

موسوی در ادامه افزود : نگاه ویژه به شرکت های دانش بنیان، پشتیبانی و مانع زدایی تولید، پیگیری رفع مشکلات و مطالبات زیرساختی واحدهای تولیدی استان، فعالیت کلینیک صنعت برای عارضه یابی واحدهای تولیدی و… از دیگر اقدامات شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برای حل مشکلات تولید و توجه به این مهم است.

.

منتشر شده در :2022/06/20 - 02:06|شناسه خبر: 75946 337 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه