امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۴۱:۱۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد: ۱۴۹ زندانی جرایم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند/۲۰ محکوم به قصاص در استان از چوبه دار نجات یافتند /پایان نامه‌های دانشجویی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌شوند/خانواده زندانیان قربانی پنهان مجازات زندانی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۹ زندانی با جرایم غیر عمد از زندان های استان آزاد شدند.

به گزارش راه ملت، منصور بیژنی در نشست با خبرنگاران، افزود: فاصله بین اول تیرماه ۱۴٠٠ تا چهارم تیر ۱۴٠۱، ۱۴۹ زندانی جرایم غیر عمد با ۷۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون بدهی آزاد شدند که ۸۲ درصد مبلغ مورد گذشت شکات قرار گرفت.

وی ابراز داشت: ۱۱ زن با جرایم غیر عمد در میان این زندانیان آزاد شده قرار داشت.

بیژنی با اشاره به اینکه ۱۷۳ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان داریم، گفت: ۱۱۶ میلیارد تومان مجموع بدهی این افراد است.

بیژنی ابراز داشت: در بحث درمان و حمایت بهداشتی، طی یکسال گذشته ۱۵ هزار و ۸۲۴ ویزیت در زندان‌ها انجام و هیچ مورد فوتی کرونایی درون زندان نداشتیم.

بیژنی تصریح کرد: برنامه‌های اشتغال زندانیان به سه روش اجرایی شده است و در گروه اول پوشش زندانیان با رأی باز اجرایی شده است.

وی از ضعف اشتغال با کارگاه‌های درون زندانی کارآفرین محور در استان خبر داد و ابراز داشت: کارآفرینان در این محور می‌توانند از معافیت‌های مختلف استفاده کرده و از آنها برای استفاده از این ظرفیت دعوت می‌شود.

بیژنی با اشاره به تولید محصولات با اشتغال نشسته زندانیان، اظهار داشت: در مجموع ۹۸۴ زندانی در استان مشغول به کارند که ۸٠ درصد آمار محکومین را تشکیل می‌دهند.

بیژنی اظهار داشت: ۱۷۱۴ زندانی در طی یکسال اخیر در دوره‌های مهارت فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و ۱۳۴۵ نفر موفق به دریافت گواهی پایان دوره شدند.

۱۴۹ زندانی جرایم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان گفت: در بحث اجرای برنامه‌های فرهنگی، طی یکسال گذشته، ۳۸۶ حافظ قرآن داشتیم و سه هزار و ۵٠۳ مددجو در برنامه‌ها شرکت کردند.

وی افزود: در مجموع سه هزار و ۷۱۲ نفر در آموزش‌های مذهبی ما شرکت کردند.

بیژنی گفت: پوشش دو هزار و ۸۱ برنامه ورزشی در طی یکسال اخیر اجرایی و و ۷۲ نفر بی‌سواد نیز از دوره‌های سواد آموزی بهره بردند.

بیژنی با بیان اینکه با اجرای طرح دادرسی الکترونیک، از اعزام سنتی ۹۲ درصد اعزام‌ها جلوگیری شده است، گفت: فارغ از جرایم خاص، امروزه به شکل ویدئو کنفرانس بخش زیادی از جلسات دادگاه پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی _ آموزشی جای زندان بانی صرف را گرفته است، اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی اشتغال زندانیان نیز از اولویت‌های ده گانه هدفگذاری شده است.

بیژنی با بیان اینکه نگرش جامعه باید نسبت به مقوله زندان و زندانی عوض شود، ابراز داشت: امروز وقتی نامی از زندانی آورده شود، متأسفانه برخی خانواده زندانی را در سبد زندانی می‌بینند.

بیژنی افزود: باید در افکار عمومی برای تغییر این نگرش اشتباه، کار شود.

مدیرکل زندان‌های استان از حمایت ۶٠٠ خانواده متأهل نیازمند با پوشش نهادهای حمایتی خبر داد و ابراز داشت: خانواده‌ها تا زمان زندانی بودن سرپرست‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: شش میلیارد تومان تاکنون به ۶۰۰ خانوار جامعه هدف پرداخت شده است.

بیژنی گفت: ۴۵٠ خانواده زندانی نیز زیر پوشش حمایت انجمن‌های حمایت از زندانیان قرار گرفتند.

بیژنی خاطرنشان کرد: ۲۵٠٠ بسته معیشتی نیز در میان خانواده زندانیان توزیع شده است.

بیژنی تصریح کرد: امروزه هدف از حصر، اصلاح و تربیت است و در مجموعه زندان‌ها کارهای اصلاحی و تربیت انجام می‌شود و احترام به عزت و کرامت انسانی و تعلیم روحیات دینی و فرهنگی برای افراد مورد تاکید است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار راه ملت مبنی بر اینکه از پایان نامه های دانشجویی در خصوص ارائه بهتر خدمات اجتماعی به زندانیان استقبال می کنند، گفت: آمادگی داریم تا در صورت تایید در کمیسیون و شورای تحقیقات بودجه مورد نظر را در نظر بگیریم.

بیژنی، بیان کرد: هیچگونه زندانی سیاسی در زندان های استان وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش، ابراز کرد: طی ۲ سال گذشته ۲۰ فرد از قصاص رها شدند.

وی یکی از ابتکارات استان را سرکشی حضوری مقامات قضایی از خانواده زندانیان عنوان کرد.

منتشر شده در :2022/06/27 - 01:06|شناسه خبر: 76651 138 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه