امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۲۳:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد : واکسن نزده ها همانند بمب ساعتی عمل می کنند/ هشداری که یزدانپناه به بویراحمدی ها داد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت کرونا در شهرستان بویراحمد هشدار داد و گفت: کسانی که هیچگونه واکسن کرونا تزریق نکرده اند همانند بمب ساعتی عمل می کنند.

به گزارش راه ملت؛ محمد یزدانپناه در خصوص شبوع پیک جدید کرونا در شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به روند افزایشی موارد مشکوک وهمچنین موارد مراجعه به بیمارستان ها و افزایش موارد  بستری و  همچنین افزایش تدریجی موارد مثبت خیزش پیک جدید کرونا شروع شده و بنظر میرسد که روزهای سختی در پیش باشد که همت و مجاهدت دیگری نیاز است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: با اقدامات مختلف باید پیک جدید را با کمترین آسیب پست سر گذاشت و این امر میسر نمی شود مگر با برنامه ریزی سریع  و مشارکت همگانی بخصوص مشارکت مردمی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک و انجام سریع واکسیناسیون تکمیلی و همچنین افرادی که هیچگونه واکسنی دریافت نکردند باید در دستور کار باشد و به صورت موردی در اولویت بوده ومهم است.

وی با بیان اینکه  افرادی که هیچ  واکسنی ریافت نکرده اند  مانند بمب ساعتی در جامعه هستند که می توانند در کنترل پیک جدید پیش رو معضل بزرگی برای دیگر افراد جامعه و  تیم سلامت باشند، گفت: برای این افراد  نیاز است با فراخوان چندین باره جهت دریافت واکسن دعوت شوند.

یزدانپناه افزود: چالش دیگر پیش رو  با توجه به  شرایط مناسب  آب و هوایی شهرستان در بین استان های جنوبی و مسافر پذیر بودن شهرستان بویراحمد به ویژه شهر یاسوج نیاز است که رسانه ها و سایر ارگانها ویژه شهرداری و سازمان گردشگری و سایر دستگاه ها  به میدان بیایند و مدیریت میدانی در اماکن تفریحی و گردشگری انجام گردد.

این مسئول تاکید کرد: نیاز است که همه نیروهای حوزه سلامت چه بهداشتی و چه درمانی  آمادگی کامل داشته باشند و افراد علامت دار سریعا جهت تست معرفی گردند و در صورت نتیجه  مثبت مشاوره لازم و اقدام سریع  جهت پیگیری و رهگیری افراد مرتبط با بیما ر انجام گردد.

وی در پایان گفت: با توجه به کسب تجربه در دو سال گذشته میطلبد  که سایر  سازمان و نهادهای شهرستان بویراحمد در این راستا با مرکز بهداشت شهید دامیده همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: صبح زاگرس

منتشر شده در :2022/07/17 - 08:07|شناسه خبر: 77162 641 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه