امروز :سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۳۱:۳۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

طی سال گذشته؛ ۴۳ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز بهره‌مند شدند

سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش گازرسانی روستایی، ۴۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳ هزار و ۶۹۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند که به این ترتیب، ضریب بهره‌مندی خانوار روستایی استان به ۸۷ درصد رسید.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ریحان بهادر، سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن جلسات شهید باهنر ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در حال حاضر، عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۹ روستای دیگر استان با ۲ هزار و ۹۳۰ خانوار نیز در حال اجراست که با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، ضریب نفوذ گاز روستایی واجد شرایط این استان، تاپایان سال، به ۹۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

بهادر در ادامه، تصریح کرد: یکهزار و ۱۱۵ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان شناخته شده که تاکنون ۹۲۲ روستا به شبکه گاز متصل شده‌اند. این در حالی است که در بخش شهری نیز از مجموع ۱۷ شهر واجد شرایط، تمامی  شهرها گازدار شده است.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های مهم‌ سال ۱۴۰۰، می‌توان به گازدار شدن روستاهای صعب‌العبور ممبی و سرآسیاب در شهرستان بهمئی و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای زیلایی اشاره کرد که با همت و تلاش‌های شبانه روزی مهندسی و اجرای گاز استان و پیمانکار این پروژه، در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهادر با اشاره به وجود واحدهای صنعتی فعال در استان، بیان کرد: تاکنون به ۴۳ واحد تولیدی و صنعتی گازرسانی شده که امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، در سال‌جاری به ۳۵ واحد تولیدی و صنعتی دیگر نیز، گازرسانی صورت پذیرد.

وی گفت: سال گذشته، در بخش تعمیرات اساسی نیز، تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفت که از آن‌جمله می‌توان به اصلاح خروجی ایستگاه TBSکاکان، مقاوم‌سازی خط میان تنگان، اصلاح شبکه ورودی شهر مارگون، ریت گیری از کل شبکه شهری که منجر به آشکارسازی افت فشارهای متعدد شد، اورهال همه ایستگاه‌های تقلیل فشار زون که در سال ۱۴۰۱ با تجهیز و راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین اجرای دوره‌های مصوب برای تمامی امدادگران و گازبان‌های استان اشاره کرد که همگی با موفقیت به انجام رسید.

بهادر در پایان، یادآور شد: بر اساس این آمار، هم‌اکنون ۲۲۵ هزار مشترک در استان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند.

منتشر شده در :2022/07/17 - 09:07|شناسه خبر: 77173 463 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه