امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۴۹:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به مناسبت هفته مهارت انجام شد؛ ایراد سخنرانی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر سی‌سخت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به مناسبت هفته ملی مهارت در خطبه های پیش از نمازجمعه ۳۱ تیرماه ایراد سخنرانی کرد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به مناسبت هفته ملی مهارت در خطبه های پیش از نمازجمعه ۳۱ تیرماه ایراد سخنرانی کرد.

سید نوراله هدایت با اشاره به آموزش های رسمی و غیررسمی موجود در کشوربیان داشت:در کشور سه حوزه آموزشی وجود دارد ؛ حوزه آموزش عمومی با مسئولیت آموزش و پرورش ، حوزه آموزش عالی و تخصصی با مسئولیت وزارت علوم و حوزه آموزش های غیر رسمی با محوریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

وی اظهار داشت:آموزش فنی و حرفه ای کشور که رسالتش ارائه آموزش های کوتاه مدت و کاربردی به منظور ایجاد مهارت ، ترمیم مهارت و ارتقاء توانائی افراد برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار است.

هدایت با بیان اهمیت ویژه مهارت آموزی در کشور افزود: پس ماهم به علم نیاز داریم و هم به حرفه و فن ، در گذشته حرفه آموزی به صورت استاد شاگردی انجام می شد اما شرایط امروز، اجازه نمی دهد که توانمندیها و مهارت ها به شکل گذشته منتقل شود و اینقدر به فنون جدید نیازمند هستیم که قبلاً وجود نداشت ، بنابراین باید همه کمک و حمایت کنند تا ما سازمانی محکم ،چابک و توانمند داشته باشیم که بتوانیم حرفه های جدید و متناسب شرایط روز را آموزش دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آموزش های فنی و حرفه ای تلفیق علم و هنر با عمل دانست و گفت: این آموزش ها می توانند بستر مناسبی را برای اشتغال آماده سازد و با آموزش های فنی و حرفه ای زمینه اشتغال و فرهنگ کار مهیا شده و آسیب ها و بزه های اجتماعی کاهش می یابد .

هدایت افزود:امروزه بدلایل رشد فزاینده ی جمعیت ، میزان بالای بیکاری ، مشارکت روز افزون انسان ها در فعالیت های اقتصادی ، چالش اشتغال و تورم در کنار یکدیگر ، و … تقاضای جدیدی را برای آموزش های مهارتی ایجاد کرده است که این به نوبه خود بر اهمیت حساس و حیاتی این آموزش ها افزوده است.

وی با بیان ارئه آموزش های فنی و حرفه ای در سطح استان، گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با دارا بودن ۱۱ مرکز آموزش ثابت دولتی و حدود ۱۰۰ آموزشگاه آزاد فعال خصوصی ، ماموریت های آموزشی خود را حول محورهای گسترش وضع موجود ، همگانی کردن آموزش ها و افزایش دسترسی به آموزش های مهارتی ، مهارت آموزی در محیط کار واقعی ، ایجاد مراکز کارگاهی و بین کارگاهی ، طرح توانمند سازی دانشجویان ، توسعه مراکز سنجش مهارت و …..برنامه ریزی کرده و مبنا را بر این قرار داده که در چارچوب سیاست های اشتغال دولت مردمی و شعار سال (تولید ،دانش بنیان و اشتغال آفرین) حرکت کرده و آموزش ها را طوری ارائه نماید که به رونق تولید و اشتغال پایدار کمک کند .

منتشر شده در :2022/07/22 - 08:07|شناسه خبر: 77509 298 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه