امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۱۰:۰۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در نشست اضطراری بحران در شهرداری یاسوج، عنوان شد؛ جمعه بازار، تمامی تفرجگاه‌ها وپارک‌ها در شهر یاسوج و حوزه مهریان تعطیل می‌شود

در پی وقوع سیل در استان فارس و هشدار سازمان هواشناسی کشور به استان های جنوب کشور جلسه اضطراری مدیریت بحران شهرداری یاسوج ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش راه ملت ، نستهن مقدم شهردار یاسوج در حاشیه این جلسع در جمع خبرنگاران گفت: پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی و مشکلات و دردسرهای که سیل اخیر در استان فارس ایجاد کرده است و با توجه به اینکه با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی احتمال بارش وسیع و سریع در استان ما بالا است ، جلسه مدیریت بحران برگزار شد .

مقدم ادامه داد : پیش از این مدیریت بحران در سطح شهرستان و ریاست فرماندار برگزار شد و دستورات و مصوبات زیادی داشت که با توجه به اینکه بارندگی‌های سیل‌آسای تابستانی در هر جا که اتفاق افتاده به دلیل خشکی زمین و احتمال جاری شدن سیل و رواناب می تواند خسارت های جبران ناپذیری را در بحث مخاطرات طبیعی و سوانح به وجود آورد .

وی از دیگر دستگاهها تقاضای کمک در صورت وقوع بارندگی کرد و اظهار داشت: در شهرداری ستاد مدیریت شهری شهرداری تشکیل شد همه واحدهای ذیربط و سازمانها، معاونت های مربوط به شهرداری در این حوزه به خصوص حوزه خدمات شهری تشکیل جلسه شد و مصوباتی را داشتیم.

شهردار یاسوج در خصوص مصوبات این جلسه خاطرنشان کرد : مقرر شد که همه تفرجگاه‌ها از عصر چهارشنبه تا خروج توده سیل آسا استان و استان های همجوار تعطیل باشند و شهرداری تاکید دارد که تفرجگاهها، آبشار، پارک ها و پارک های منتهی به رودخانه یا بستر آن همه تعطیل هستند.

نستهن مقدم با هشدار احتمال شدت طوفان و باد بیان کرد: احتمال قطعی برق احتمالاً سقوط درخت اوجود دارد من اینکه مصوب کردیم که مراکزی مانند جمعه بازار شهر یاسوج مشمول همین مصوبات و تعطیل شود امیدوریم شهروندان در خصوص عدم مراجعه به تفرجگاهها و کسبه بازار با تعطیلی مراکز کسب همکاری لازم را داشته باشند.

مقدم به شهروندان توصیه کرد که از رهاسازی جعبه های میوه و پسماند کسب و کارشان در جداول خودداری کنند و همچنین کسانی که در امر ساخت و ساز فعالیت دارند و از هرگونه رهاسازی نخاله ها در جداول و معابر و حتی پیاده روها خودداری کنند.

وی تاکید کرد : با یک مشارکت خوب اگر سیلی هم باشد سیل را به فرصت تبدیل کنیم و فقط از بارندگی شدید ما بتوانیم بگوییم تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی را داریم و اگر همکاری خوب باشد از خرات آن جلوگیر ی کنیم .

وی در ادامه به جلسه استانی مدیریت بحران اشاره کرد و یادآوری شد: امروز در حوزه معاونت عمرانی صبح امروز جلسه ای در همین خصوص برگزار شد و دیروز جلسه فرمانداری برگزار شد که همه مصوبات موجود است ، تاکید شده است که از تفریحات غیر ضروری شهروندان به ویژه مسیرهای آبراههای قدیمی بویژه حوزه آبشار ،کنار رودخانه بشار از ابتدا تا انتها ،حوزه مهریان و باغ هایی که در این مسیر هستند بر اساس مصوبات از عصر چهارشنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود و چنانچه خدای نکرده تمرد شود این تمرد نافرمانی محسوب می شود قطعاً با کسانی که در این خصوص تخلب کنند به مراجع قایی معرفی و با آنان برخورد خواهد شد .

شهردار یاسوج اضافه کرد : با تعامل همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ها و بعد از آن شهروندان عزیز و روستاییان حومه شهر که در مناطق حاشیه سکونت دارند می شود و سکونت های غیر رسمی خود شهریاسوج دبی اوجی که احتمال دارد ناشی از بارندگی با شدت بالا باشد در صورت وقوع بارندگی در کوتاه‌تری

ن زمان و کمتر از یک ساعت ما یک جریان سیلابی خطرناک را شاهد خواهیم بودکه میتواند به ساختمان‌ها، تاسیسات و مبلمان شهری خسارات جبران ناپذیری وارد کند که همه با هم سعی کنیم این پدیده را به خوبی پشت سر بگذاریم.


منبع: فصل جنوب

منتشر شده در :2022/07/26 - 11:07|شناسه خبر: 77531 294 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه