امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۴۱:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود/ کسب رتبه یک کشور اوقاف و امور خیریه استان در عمران و ساخت و ساز بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام ماه محرم در بقاع متبرکه استان خبر داد.

به گزارش راه ملت از یاسوج،حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه دهه اول ماه محرم به‌نام امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است، گفت: امام حسین فرمود هدف از قیامم اصلاح امت جدم و پدرم و امر به معروف و نهی از منکر بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از اصحاب رسانه درخواست دارم در ماه محرم فریضه امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار قرار دهند چرا که دشمن وارد شبیه خون فرهنگی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در این ایام پاسخ‌گویی به شبهات دینی و منکراتی مانند سگ‌گردانی، بی‌حجابی و کشف حجاب، سوء استفاده از بیت‌المال، رشوه و اختلاس و سوء مدیریت برخی مدیران پرداخته شود.

این مسئول در خصوص برنامه‌های ماه محرم گفت: در دو دهه ماه محرم برنامه‌ای تحت عنوان بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود که در ۴۵ بقعه متبرکه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور ۲۳ روحانی اعزامی از قم و ۵ مبلغ بومی استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیات‌های مذهبی پویا که در برگزاری دهه اول ماه محرم همکاری دارند به لحاظ هزینه‌ای مورد کمک قرار می‌گیرند، گفت: ۲۲۵ بقعه متبرکه در سطح استان داریم که بیشترین مربوط به کهگیلویه و کمترین دنا است‌.

نصیرالاسلامی با بیان اینکه یک هزار و ۹۷ مسجد در سطح استان وجود دارد، گفت: استان دارای ۱۴۳ حسینیه، دو باب فاطمیه، ۱۷ قبرستان، ۶ زینبه، دو مورد دارالقران و دو مورد مهدیه است.

نصیرالاسلامی با اشاره به تعداد موقوفه‌هایی که در سامانه به ثبت رسیده گفت: ۴۹ مورد موقوفه در سطح استان داریم که ۱۰ مورد غیر متصرفی است، تعداد رقبات ملکی که در سامانه ثبت شده هم ۳۸۱ مورد است.

وی با تاکید بر احیاء سنت وقف برای ازدواج و تهیه جهیزیه گفت: وقف جهت رفع نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در اولویت کار مومنان باشد و اگر وقف جا بیفتد به حاکمیت و اقتصاد کمک می‌کند.

وی بیان کرد: اداره اوقاف استان با همکاری اداره‌کل اوقاف بوشهر موکبی در شلمچه تدارک دیده و به زوار سید الشهدا در ایام اربعین خدمات ارائه می‌دهیم که مردم می‌توانند نذورات خود برای خدمت به زوار سیدالشهدا اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه با کمبود مسجد و حسینیه در استان مواجه هستیم، گفت: از بزرگواران و خیرین تقاضا داریم در این زمینه ورود پیدا کنند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اوقاف و امور خیریه در عمران و ساخت و ساز بقاع متبرکه رتبه اول کشور شناخته شد.

منتشر شده در :2022/07/30 - 01:07|شناسه خبر: 77640 171 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه