امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۴۶:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مقدم؛ جمعیت مازاد حاشیه‌نشین، مهاجرپذیر بودن و عدم تامین اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها از جمله مانع توسعه شهری در یاسوج است

شهردار یاسوج، گفت: شهر یاسوج یک سوم جمعیت استان را در خود جای داده، از این میزان بیش از یک سوم در حاشیه شهر واقع شده اند، جزو شهرهای مهاجرپذیر کشور هستیم لذا جداول آبهای سطحی ما کشش کنترل این میزان از آب را نداشتند که این مشکل به علت زیرساخت های قبلی است.

به گزارش راه ملت؛ شهردار شهر یاسوج در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که با حضور وزیر کشور، نماینده مردم مرکز استان در مجلس و استاندار در یاسوج برگزار شد، گفت: وقتی یک بحران پیش می آید یعنی بهم ریختگی حالت تعادل، عدم انطباق بین نیازها و منابع است.

نستهن مقدم خاطرنشان کرد: آنچه که در مردادماه رخ داد یک سیل برق آسا بود که عملا در نقطه ای از شهر یاسوج مثل بلوار ارم پرده ای از آب را در سرتاسر بلوار داشتیم و هر منطقه بیش از ظرفیت خودش پذیرای سیل و جریان آب بود.

وی اضافه کرد: شهر یاسوج یک سوم جمعیت استان را در خود جای داده، از این میزان بیش از یک سوم در حاشیه شهر واقع شده اند، جزو شهرهای مهاجرپذیر کشور هستیم لذا جداول آبهای سطحی ما کشش کنترل این میزان از آب را نداشتند که این مشکل به علت زیرساخت های قبلی است.

مقدم افزود: ۱۴ کیلومتر از کانال های جمع کننده آبهای سطحی این شهر نیاز به تعیین تکلیف دارند، آقای استاندار در زمان سیل بازدید عملیاتی و میدانی داشتند و دیدند یکی از نیازهای ما تعیین تکلیف و تکمیل این کانالهاست که مخصوصا در حاشیه شهرها عملیات آنها پایان یافته و رها شده اند.
شهردار یاسوج عنوان کرد: در این باره آقای استاندار دستور دادند ستاد بحران با همکاری نیروی انتظامی وارد عمل شده و این کانالهای خاکی که رها شده اند را تعیین تکلیف کنند.
وی همچنین گفت: مشکل دیگر این شهر زیرساخت هاست، بیش از یک سوم سطح معابر ما به دلیل سرعت بالای سیل و میزان آوردها و رسوباتی که از نقاط بالادست به همراه داشت در این سیل آسیب دید، ضمن اینکه پروژه های نیمه تمام نهادهای خدمات رسان بسیار زیاد است و بار معلق را در سیل آنقدر بالا برد که زیرساخت ها دچار آسیب و خسارت شدند.

وی افزود: رودخانه بشار در مرکز شهر یاسوج واقع شده و شهر را به شمال و جنوب تقسیم می کند، این منطقه در اختیار شهرداری نیست و مقرر شده بود نشستی در این باره برقرار شود.
مقدم ادامه داد: یکی از نیازهای آنی ما تجهیزات آتش نشانی است، شهر یاسوج تنها مرکز استانی است که خودرو نرده بان ندارد، برای سایر تجهیزات مکاتباتی داشتیم، همچنین درخواست اعطای قیر رایگان و اعتبارات ترمیم معابر و جداول دفع کننده آب را داریم.

هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج نیز در این نشست ضمن خوش‌آمد به وزیر کشور و هیئت همراه گفت: ما مردمی خوش‌استقبال و خوش‌بدرقه هستیم اما مردمی محروم، فقیر و با بضاعت کم هستیم.

وی عنوان کرد: لرها خانواده های پرجمعیت اما کم درآمدی هستند و به همین واسطه شهرداریها هم کم درآمد هستند، کل اعتبارات و بودجه یکسال ما به عنوان مرکز استان به اندازه یکی از نواحی شهرداریهای کلان شهرها نمی شود، روزانه به ۲۵۰ هزار نفر خدمت ارایه می کنیم ولی شبها این جمعیت ۱۳۰ هزار نفر هستند.

وی اذعان داشت: این سیل یک هشدار بود، همه مسئولان پای کار بودند ولی به علت اشکال در زیرساخت ها، هیچ کاری از دستشان برنمی‌آمد، کلیه آسفالت ها کنده شده و ما حتی توان تامین قیر نداریم.

وی بااشاره به تلاش نیروهای آتش نشان در این سیل یادآور شد: نیروهای آتش نشان ما به‌واقع جان‌فشانی می کردند درحالیکه امکانات از جمله پمپ نداشتند، برق نبود و استاندار شاهد کمبودها بودند، نه ما و نه مردم پول نداریم لذا از شما درخواست کمک و همکاری ویژه داریم‌.

منتشر شده در :2022/08/08 - 06:08|شناسه خبر: 77881 168 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه