امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۱۰:۳۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد؛ افزایش ۲۰ درصدی مراجعین اهدای خون کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲۰ درصدی مراجعین جهت اهدای خون در استان طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش راه ملت؛ سید ذاکر سعیدی نژاد در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طی ۵ ماهه ابتدای امسال قریب به ۳۰ درصد افزایش اهدای خون و حدود ۲۰ درصد افزایش مراجعین برای اهدای خون در استان داشتیم، افزود: با توجه به حجم بالای اهدای خون در استان توانستیم حدود ۲۰۰ واحد خون به استان های تهران، فارس و زاهدان نیز صادر کنیم.

وی با شاره به اینکه، طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری، میزان مراجعه بانوان استان جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان از ۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته، اظهار کرد: بانوان به دلیل نگرانی از کم خونی و عوارضات ناشی از اهدای خون نگران اهدای خون هستند اما اهدا کنندگان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، توسط پزشکان مجرب مورد بررسی کامل قرار می‌گیرند و در صورتی که شرایط اهدای خون نداشته باشند ضمن معافیت از اهدای خون، راهنمایی لازم جهت درمان را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشویق جوانان و بانوان جهت شرکت در این امر خیرخواهانه، خاطرنشان کرد: در زمینه خون شسته شده پیشرفت خوبی داشتیم اما در بحث خون اشعه دیده به دلیل فراهم نبودن جایگاه مناسب مشکل داریم اما با راه اندازی ساختمان جدید که هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد، این امر فراهم می‌شود.

سعیدی نژاد با اشاره به اینکه سه پایگاه فعال خون گیری در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت داریم، تصریح کرد: نیاز خونی در سطح استان قریب به ۱۰۰ واحد در روز است که به صورت ۱۰۰ درصد تامین می‌شود و با توجه به استقبال خوب اهداکنندگان خون تاکنون از نظر میزان فراورده‌های خونی دچار مشکل نشده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تیم سیار نیز در سطح استان داریم، ادامه داد: پیگیر تهیه یک آمبولانس سیار جهت خدمات رسانی به مناطق کمتر برخوردار هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد از مراجعه کنندگان خواست جهت اهدای خون در ساعات اولیه روز به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و به ساعات پایانی موکول نکنند.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2022/08/29 - 10:08|شناسه خبر: 79199 180 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه