امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۲۰:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نخستین مسابقه شاهنامه خوانی در کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود

به همت واحد موسیقی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد نخستین مسابقه شاهنامه خوانی ویژه سنین ۷ تا ۱۸ در موضوعات و بخش های گوناگون در کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد؛ پیمان جمشیدی مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان گفت: شاهنامه از دیرباز در کهگیلویه وبویراحمد جایگاه ویژه ای در میان مردمان این دیار داشته است وپیوند عمیق در میان مردم این خطه و ارزش های این کتاب حماسی وجود دارد.

وی افزود: با رویکرد پیوند نسل جوان و احیای ارتباط با این میراث کهن، نخستین جشنواره شاهنامه خوانی به همت واحد موسیقی حوزه هنری و با همکاری نهاد های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار می گردد.

جمشیدی با اشاره به موضوعات این مسابقه عنوان کرد: موضوعات این جشنواره شامل عناوین ایثار و از خودگذشتگی، دلاوری وشجاعت، ایران و میهن دوستی، راستی و درستی، احترام به بزرگان و خانواده، مهر و دوستی و گذشت و بخشش می باشد.

وی تصریح کرد: بخش های اجرایی این جشنواره شامل شاهنامه خوانی با تکیه بر آواز محلی، نقالی و پادکست می باشد که علاقمندان می توانند در این بخش ها در مسابقه شرکت نمایند.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان با اشاره به نحوه ارسال آثار گفت: علاقمندان می توانند کلیه آثار خود را در قالب فیلم در پیام رسان های ایتا، سروش و واتس اپ به شماره ۰۹۲۰۱۴۱۲۲۴۱ ارسال نمایند

وی با اشاره به زمانبندی این مسابقه گفت: مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره شاهنامه خوانی تا ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ و اعلام نتایج و اختتامیه این مسابقه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ می باشد.

جمشیدی با بیان این اینکه شرایطی برای ارسال آثار به این مسابقه در نظر گرفته شده است، گفت: هر نفر می تواند حداکثر دو اثر به این مسابقه ارسال نماید و فیلم ها حتما باید به صورت افقی ضبط شود و حجم آثار ارسالی نباید از ۶۰ مگابایت بیشتر شود.

وی افزود: مشخصات آثار به این صورت است که شاهنامه خوانی با مدت زمان ۳ تا ۴ دقیقه و پادکست که شامل خوانش نمایشی قصه های شاهنامه بصورت فردی یا گروهی با مدت زمان ۵ تا ۷ دقیقه می باشد.

مسئول واحد موسیقی با اشاره به رده سنی و جوایز این مسابقه گفت: رده سنی برای این مسابقه ۷ تا ۱۸ سال است که به برگزیدگان در بخش های مختلف جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

منتشر شده در :2022/10/22 - 07:10|شناسه خبر: 80103 168 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه