امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۲۴:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان: رسانه ها به ترویج گفتمان سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند/ تأسیس باشگاه خیرین سوادیاری/نرخ باسوادی استان به ۹۵.۲ درصد رسید

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها خواست تا این مجموعه را در تبلیغ و ترویج فرآیند سوادآموزی یاری رسانند.

به گزارش راه ملت و به نقل از ایرنا ، سید حمزه باقری نژاد در نشست با جمعی از مدیران رسانه های استان بمناسبت هفته سواد آموزی افزود: گرچه با اقدامات انجام گرفته و بهره گیری از روش های نوین تدریس در این حوزه کهگیلویه و بویراحمد بین ۳۱ استان کشور به شاخص های خوبی دست یافته ولی برای نهادینه کردن سواد مهارتی و دستیابی به وضعیت مطلوب نیازمند حمایت جدی و تبیینی رسانه ها هستیم .

وی کسب رتبه برتر کهگیلویه و بویراحمد در شاخص های ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور از میان ۳۱استان ، رتبه نخست جشنواره الگوی برتر تدریس و رتبه های انشا نویسی و مقاله نویسی آموزش دهندگان و آموزش پذیرندگان را از جمله توفیقات این مجموعه در استان برشمرد.

رسانه ها به ترویج گفتمان سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند

به گفته باقری نژاد براساس برآوردهای انجام شده نرخ باسوادی در این استان از ۹۲.۷ به ۹۵.۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها ۲۸.۸ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد باسواد بودند، عنوان کرد: با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی باسواد کردن مردم در دستور کار قرار گرفت که طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵، نرخ باسوادی به ۹۲.۷ درصد رسیده بود و اینک هم به مرز ۹۵.۲ افزایش یافته که رشد قابل توجهی داشته است .

باقری نژاد از تأسیس باشگاه خیرین سوادیاری در استان خبر داد و افزود: این طرح در وهله اول توسط پنج نفر از ذینفعان حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و یک نماینده مردمی اجرا و توسط آنها افراد بی‌سواد و کم‌سواد شناسایی می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح روند خوب سواد آموزی با وجود چالش ها و موانعی در استان ، اظهار کرد: از عرضه محوری بجای تقاضا محوری (یعنی بجای اینکه افراد دنبال سواد آموزی باشند برعکس آموزش و پرورش بدنبال شناسایی افراد کم سواد و بی سواد است )، نبود نیروی انسانی کافی ،پراکندگی و در عین حال سخت گذر بودن مناطق عشایری و روستایی و عدم پشتیبانی کافی را از جمله دشواری های حوزه سوادآموزی برشمرد.

باقری نژاد اضافه کرد: با همه این موانع کاری خوشبختانه توانسته ایم طرحهای خوبی را در راستای توسعه سواد مهارتی از باشگاه خیرین سوادیار ، زرح محله به محله ، نهضت دانشجو معلم آغاز کرده و یا در دست انجام داریم که قطعا با همکاری رسانه ها می توانیم بر تحرک و پویایی حوزه سوادآموزی استان بیافزاییم

منتشر شده در :2022/12/26 - 03:12|شناسه خبر: 80799 179 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه