امروز :دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۲۴:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بازدید مسئولان استانی از پتروشیمی دهدشت/ عزم جدی برای رفع موانع پروژه

آیت الله سید نصیر حسینی صبح شنبه در بازدید از پروژه پتروشیمی دهدشت با اشاره به یکی از خواسته‌های به حق مردم این شهرستان افزود: احداث پروژه بسیار طولانی شده، ولی در حال حاضر روند مناسبی دارد.

به گزارش راه ملت: عصر روز جمعه حضرت آیت الله سید نصیر حسینی، عسکری معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان، فرماندار کهگیلویه و جمعی مسولین استانی و شهرستانی از پتروشیمی دهدشت بازدید کردند

پروژه پتروشیمی دهدشت در یک سال گذشته روند مناسبی داشته است

آیت الله سید نصیر حسینی صبح شنبه در بازدید از پروژه پتروشیمی دهدشت با اشاره به یکی از خواسته‌های به حق مردم این شهرستان افزود: احداث پروژه بسیار طولانی شده، ولی در حال حاضر روند مناسبی دارد.

وی تصریح کرد: مردم امید زیادی به این مجموعه دارند که باید با تلاش و جدیت پروژه به سرانجام برسد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اهمیت اشتغال، آن را یک مسئله اجتماعی، فرهنگی و امنیتی خواند و گفت: جوان اگر کار و امنیت اقتصادی داشته باشد دیگر دچار معضلات اجتماعی نخواهد شد.

آیت الله حسینی خاطر نشان کرد: با راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی و دریافت مواد خام از این مجموعه، می‌توان زمینه اشتغال و مهاجرت معکوس را ایجاد کرد.

وی با اشاره به تغییر مدیریتی در مجموعه فعال در ساخت پتروشیمی دهدشت، ابراز امیدواری کرد: مدیر عامل جدید تمام توان خود را برای بهبود وضعیت ساخت انجام دهد.

پیشرفت فیزیکی پتروشیمی دهدشت در سال آینده به ۶۰ درصد می رسد

احسان عسکری طی بازدید از پروژه پتروشیمی دهدشت در گفتگو با خبرنگاران افزود: کلنگ زنی پروژه پتروشیمی قریب به ۱۵ سال پیش انجام شد.

وی ابراز داشت: با تجهیزات خریداری شده و در حال ساخت، برآورد ما این است که پتروشیمی دهدشت در سه ماه آتی به پیشرفت تقریبی ۶۰ درصد برسد.

معاون امور اقتصادی استاندار خاطرنشان کرد: خوراک پتروشیمی کهگیلویه از اتیلن گچساران به این مجموعه انتقال داده شود و خط انتقال آن اجرا می‌شود.

عسکری همچنین نبود آب پتروشیمی را مشکل دیگری بیان کرد و گفت: برای هر دو موضوع فرایند ساخت و بهره‌برداری در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: قرار بر تأمین آب از رودخانه تراب و در فرایند ساخت نیز از چاه اطراف که پیرامون پروژه است، تأمین می‌شود.

عسکری با اشاره به بررسی روش‌های مختلف برای مشکلات برقرسانی این پروژه افزود: مشارکت در بحث سیکل ترکیبی برق و احداث ایستگاه برق مستقل مثرد نظر بوده که هر کدام به صرفه تر باشد، عملیاتی می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار با بیان نگاه امیدوار حوزه اقتصادی استان و تیم مدیریتی این مجموعه به پروژه پتروشیمی، تصریح کرد: تمام هدف ما بر این است که طرح بزرگ پتروشیمی هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

عسکری با اشاره به دهه مبارک فجر، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۷۵۰ پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد که نزدیک به ۵۰۰ طرح افتتاحی بود.

وی با اشاره به فضای بهتر اقتصادی استان نسبت به گذشته، ابراز امیدواری کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد.

عسکری گفت: بعضی از پروژه مهم استان نه کلنگ زنی و نه افتتاحی بوده، بلکه در حال کار هستند.

وی با اشاره به ساخت سه پتروشیمی جدید در استان گفت: مجوز یک پالایشگاه به استرداد ۱٠۵ هزار بشکه در روز و دیگری یک مینی پالایشگاه با تولید ده هزار بشکه در روز گرفته شده است.

عسکری همچنین پروژه پلی اتیلن دهدشت که خوراک آن توسط یک خط انتقال از گچساران به دهدشت انتقال داده می‌شود را یکی دیگر از پتروشیمی‌ها عنوان و خاطر نشان کرد: این طرح زمینه اشتغال بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر را بصورت مستقیم محقق می‌کند.

محسن ضامن فر همچنین پتروشیمی دهدشت را یکی از نیازهای اساسی و مهم استان دانست و گفت: پروژه طی این سه سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است.

وی مشکلات این واحد پتروشیمی را تأمین آب و برق عنوان کرد و گفت: تأمین برق از طریق ایجاد نیروگاه و شبکه‌های برق خوزستان و بررسی موارد جز به جز در دستور کار قرار گرفته است.

ضامن فر تاکید کرد: باید موضوعی را که هم از لحاظ اقتصادی به صرفه تر باشد و هم بتواند بخشی از برق منطقه را تأمین کند از طریق ایجاد نیروگاه در سطح شهرستان مد نظر قرار دهند.

ضامن فر با اشاره به اجرای تبصره ۱۸، گفت: جویندگان و تعقیب کنندگان فضای کسب و کار از این فرصت استفاده کنند و با دسترسی به این تسهیلات نرخ بیکاری هم کاهش پیدا می‌کند.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری با بیان اینکه روند کار در حوزه‌ی اقتصادی، روندی شفاف و پای کار است، خاطر نشان کرد: بازدیدهای میدانی، حضور در بین مردم و ارتباط با مردم در فرهنگ کار مدیران این حوزه قرار دارد.

وی افزود: در هفته گذشته بیست و هفتمین جلسه رفع موانع تولید در سطح استان استارت خورد.

ضامن فر با اعلام آمادگی از حضور در شهرستان‌ها، واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی که با چالش روبرو هستند، خاطر نشان کرد: باید با برگزاری جلسات رفع موانع و تولید در محل‌های مورد نظر جهت برطرف کردن مشکل آنها اقدام کنیم

ضامن فر با اشاره به بازدید و روند اجرای خوب پتروشیمی دهدشت، ابراز امیدواری کرد: احتمالاً با تلاش و اهتمامی که در مسئولین استانی و هلدینگ وجود دارد، پتروشیمی دهدشت خیلی زودتر از موعود مورد نظر به بهره برداری برسد.

مدیرعامل جدید این مجموعه فردی پای کار و جوان و متخصص است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در نشست با اشاره به اهمیت پروژه پتروشیمی دهدشت بیان داشت: در یک سال گذشته روند این پروژه بسیار خوب بوده است.

سید عبدالعزیز موسوی تصریح کرد: مدیریت جدید این مجموعه فردی پای کار و جوان و متخصص است.

وی با اشاره به وضعیت موجود مجموعه پتروشیمی دهدشت گفت: در هرحال این پروژه برای کهگیلویه یه امر حیاتی و مهم است.

موسوی با اشاره به خط انتقال آب این مجموعه از منطقه تراب گفت: این پروژه نیز فعال می باشد و درحال خرید لوله و پیاده سازی در مسیر انتقال است.

منتشر شده در :2023/02/18 - 01:02|شناسه خبر: 81422 213 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه