امروز :دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۲۸:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آغاز شمارش حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت : ۷۵ نفر کارشناس و محیط بان با همراهی تشکل های مردمی و نیروهای بازنشسته در قالب ۲۶ اکیپ طی ۲ روز ۹۳ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا را شمارش خواهند کرد.

به گزارش راه ملت و به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد- هرساله با سفید پوش شدن مناطق حفاظت شده و پارک ملی دنا، گونه های علفخوار شاخص و گوشتخوار مناطق تحت مدیریت محیط زیست در محدوده  استان با همکاری تشکل های زیست محیطی شمارش می شوند.

  براساس این گزارش- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح امروز دوم اسفندماه ۱۴۰۱ در این خصوص گفت : از امروز بمدت ۴۸ ساعت ۷۵ نفر نیرو در قالب ۲۶ اکیپ حیات وحش۹۳ هزار هکتاری منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا را آمار برداری خواهند کرد.

اسلام جاودان خرد گفت : در اجرای این برنامه که گونه های شاخص علفخوار ،گوشتخوار و شبگرد پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا آمار برداری خواهد شد زیستگاه منطقه نیز مورد پایش و بررسی قرار می گیرد.

جاودان خرد از دیگر اهداف این سرشماری را  تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق تحت مدیریت دانست و گفت: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری ثبت می‌شود،  اما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد :: پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر درجهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.

منتشر شده در :2023/02/21 - 04:02|شناسه خبر: 81517 156 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه