امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۱۳:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل راهداری: جاده ارتباطی شبلیز به زیلایی در بویراحمد پس از ۲۰روز باز شد

مدیرکل راهداری و حمل نقل کهگیلویه و بویراحمد، گفت : جاده ارتباطی روستایی منطقه شبلیز و سیاه کوه به زیلایی در شهرستان بویراحمد پس از ۲۰روز تلاش شبانه روزی راهداران بازگشایی شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از ایرنا؛ عابد محمدی در گفت و گو باخبرنگاران، افزود: در پی بارش سنگین برف و سقوط بهمن در هفته های گذشته ، جاده مناطق شبلیز و سیاه کوه به مرکز بخش زیلایی بسته شد اگرچه راهداری از همان روزهای نخست برای بازگشایی این جاده اقدام کرد اما بارش مداوم برف و ریزش بهمن مانع از بازگشایی مسیر تا به امروز شده بود.

وی ادامه داد: عملیات بازگشایی این مسیر با استقرار ۲ دستگاه بلدوزر، یک دستگاه لودر، یک دستگاه نمک پاش و ۱۰ نفر راهدار شروع شد و بعد از ۲۰ روز تلاش شبانه روزی راهداران این جاده بازگشایی شد.

محمدی تاکید کرد: اگرچه این جاده بازگشایی شده است اما ریزش بهمن در جاده و بسته شدن دوباره آن دور از انتظار نیست چرا که تاکنون ۱۵ مورد ریزش بهمن در این جاده صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل کهگیلویه و بویراحمد گفت: علت تاخیر و طولانی شدن بازگشایی مسیر شبلیز به زیلایی تداوم بارش‌های سنگین برف و سقوط چندین باره بهمن بود و با اتمام بارش‌های اخیر با استقرار سه دستگاه بلدوزر و یک دستگاه لودر و نمک پاش کار بازگشایی این مسیر به صورت شبانه روزی انجام شد.
محمدی ادامه داد: بعد از ۲۰ شبانه روز تلاش نیروهای راهداری، این جاده غروب روز چهارشنبه بازگشایی شد و تردد ساکنان بیش از ۷۰ روستا از این مسیر به زیلایی و یاسوج مرکز استان برقرار شد.
وی هشدار داد : تردد از جاده شبلیز و سیاه کوه به زیلایی تا پایان اسفندماه جاری خطر آفرین است و با توجه به افزایش تدریجی دما سقوط بهمن و ذوب شدن برف در این مسیر دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود مردم حتی الامکان از این جاده تردد نکنند و در صورت تردد از آن، جانب احتیاط را رعایت کنند.

۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده شامل بزرگراه،راه اصلی ،فرعی و روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. ۲۱۰ نفر راهدار با ۱۲۸ دستگاه راهداری در قالب ۲۸ گروه در طول ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده بصورت شبانه روزی به خدمات رسانی مشغول هستند.

از این مقدار جاده ،بیش از چهار هزار کیلومتر راه روستایی است که ۵۰ درصد از این راه‌ها معادل ۲ هزار کیلومتر خاکی و شوسه است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند. کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

منتشر شده در :2023/02/24 - 06:02|شناسه خبر: 81619 142 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه