امروز :پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۴۴:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آرامش بهاری فرصتی برای خدمات دهی به زائران امامزاده محمود کهگیلویه

طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام مشهور به سید محمید علیه السلام شهرستان کهگیلویه میزبان هزاران زائر و گردشگری مذهبی از سراسر کشور هستند.

به گزارش راه ملت؛ همزمان با شروع تعطیلات نوروزی و سفرهای بهاری گردشگران و مسافران و زائران بقاع متیرکه،امام‌زاده سید محمود علیه السلام کهگیلویه مقصد بیش از ۲۰ هزار زائر از سراسر کشور از ۲۵ اسفند تا ۴ اسفندماه بوده است.

عبدالمحمد نمازی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه گفت حدود یکصد اتاق و ۱۰ تخته چادر با ظرفیت نزدیک به ۱۰۰۰نفر در شبانه روز برای زائران سیدمحمود علیه السلام در نظر گرفتیم و نیز ۱۵ باب فروشگاه محصولات مختلف در خدمت زائران هستند.

نمازی افزود برگزاری نمازهای جماعت در سه وعده هر روز ،محافل قرانی و دعا و مناجات اجرای مسابقات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و سخنرانی مذهبی از جمله خدمات فرهنگی مرکز افق بقعه متبرکه امام‌زاده سیدمحمود علیه السلام هستند.

وی افزود در طول این ایام مسولان بخش قلعه رئیسی از جمله امام جمعه و بخشدار این بخش همکاری خیلی خوبی با مدیران و مسولان این بقعه متبرکه داشتند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه پیش بینی کرد تا پایان تعطیلات نزدیک ۸۰ هزار زائر به زیارت این امامزاده با کرامات مشرف شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه افزود: پروژه وضوخانه سرویس‌های بهداشتی امام‌زاده سید محمود علیه السلام ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از نیازهای اساسی این مکان مذهبی است و تاکنون حدود چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال برای آن هزینه شده است که برای تکمیل این پروژه به بیست میلیارد ریال هزینه نیاز داریم.

نمازی افزود: جهت خدمات بیشتر به زائران نیاز به تمهیدات و فراهم کردن امکانات بیشتر در این بقعه شاخص مثل رستوران، حسینیه و سالن همایش هستیم.

وی از مسولان استانی و شهرستانی خواست نسبت به ترمیم و بهبود جاده دسترسی این بقعه متبرکه تا شهر قلعه رئیسی اهتمام داشته باشند.

نمازی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه از خیرین و واقفین خواست در زمینه اهداء موکت، فرش، بخاری برقی، کولر و یخچال جهت استفاده در اتاق ها به این حرم مطهر وقف نمایند.

عبدالمحمد نمازی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه در پایان گفت: امام‌زاده محمود مشهور به سید محمید علیه السلام از نوادگان حضرت جوادالائمه علیه السلام و صاحب کرامات فراوان و دارای محبوبیت و جایگاه والا بین مردم جنوب و جنوب غرب کشور می باشد.

منتشر شده در :2023/03/25 - 03:03|شناسه خبر: 82624 116 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه