امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۲۸:۲۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با محوریت هماهنگی در ارائه هر چه شایسته تر خدمات: همایش هم اندیشی فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان با مدیران و فعالان عرصه کتاب و کتاب خوانی برگزار شد

همایش هم‌اندیشی روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها، کارشناسان ستادی و برخی مدیران فرهنگی استان با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، همایش هم‌اندیشی روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها، کارشناسان ستادی و برخی مدیران فرهنگی استان با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، با حضور محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، ستار هدایتخواه ، مدیرعامل انجمن خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی، امین درخشان‌، مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانهای ۹ گانه استان و کارشناسان ستادی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در این جلسه فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی در حوزه فعالیت‌‌های فرهنگی در سطح استان و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات و موانع موجود برای ایجاد هم‌افزایی بیشتر، بررسی شد.

این همایش دو روزه با محوریت امور کتابخانه ها،امور فرهنگی و روابط عمومی در روز اول و حوزه های مالی و اداری،عمران،منابع و سایر حوزه ها در جهت بالا بردن سرانه مطالعه و بهبود امانت کتاب در سرتاسر استان ،استفاده از ظرفیت‌های جامعه فرهنگی استان برای تولید محتوا در زمینه کتاب و کتابخوانی ؛ بهره‌گیری از ابزارهای فضای مجازی به‌عنوان یکی از ابزارهای موثر در امر اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تاکید بر نقش کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان پایگاه مناسب فرهنگی اجتماعی در روند توسعه فرهنگی جامعه؛ تلاش برای تبیین جایگاه کتابخانه های عمومی در جامعه؛ حمایت موثر از نویسنده و مولفان استان؛ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
محسن جبارنژاد،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه
،برگزاری چنین همایشی اولین تجربه کتابخانه های استان به این شکل می باشد؛افزود:فلسفه برگزاری این همایش،تحلیل و ارزیابی مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی در سطح استان می باشد و روسای ادارات شهرستان با فراغ بال و در فرصتی دو روزه با کارشناسان ستادی تمامی مسائل خرد و کلان حوزه شهرستانی خود را بررسی می کنند و با همکاری و همفکری راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت فعلی ارائه می دهند.

جبارنژاد با اشاره به رتبه اول استان در شاخص عضویت در بین استان کشور در ۹ ماهه اخیر اعلام کرد:ما در این همایش برآنیم تا رتبه استان را در شاخص هایی مانند امانت به سطح مطلوب برسانیم و معتقدم  این کار  با تلاش و پشتکار همکاران خوبم در کتابخانه های استان محقق می گردد.
ستار هدایتخواه،مدیرعامل انجمن خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی به عنوان سخنران اختتامیه همایش،ترویج فرهنگ کتابخوانی و کار کتابداران را امری بسیار مهم دانست .

هدایتخواه افزود:اساس دین اسلام بر پایه کتاب است و در هیچ آیینی به اندازه اسلام بر مسئله کتاب تاکید نشده است و اندیشه شیعه نیز بر پایه کتاب است و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و صحیفه فاطمیه نمونه های فاخری هستند که به تعبیر حضرت امام(ره) باعث افتخار ما هستند.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:انقلاب اسلامی نیز انقلاب کتاب نامیده می شود و کتاب عامل انتقال و ارتقای نسل ها می باشد و حتی گسترش تکنولوژی نیز نتوانسته جای کتاب را بگیرد.
امین درخشان‌، مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان سخنران اختتامیه همایش،کتابخانه ها و فرهنگ و ارشاد را دو دستگاه نزدیک به هم دانست که باید با همدیگر تعامل و هم افزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد:حوزه فرهنگ بیشترین مشکلات مالی را در بین دستگاهها دارد و سهم اندک این حوزه در بودجه کل کشور موید مظلومیت حوزه فرهنگ می باشد.
درخشان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به تغییر فرهنگ پذیری و ساختار فرهنگی جامعه تصریح کرد:امروزه ذائقه مردم تغییر کرده است  و کتابخانه های عمومی بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند ذائقه های جدید را درک کنند و برای قشر جوان و نوجوان ذائقه سنجی کنند و این تغییر ذائقه را به مثابه یک فرصت در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بدانند.
 گفتنی است همایش روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها قرار است در سال جاری بصورت فصلی هر سه ماه یکبار برگزار شود.

منتشر شده در :2023/04/30 - 06:04|شناسه خبر: 83624 174 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه