امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۰۹:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: ۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته معلم در استان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته معلم در استان خبر داد.

به گزارش راه ملت؛ نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه برگزار شد.

سید ولی موسوی رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این نشست ضمن تقدیر از زحمات یکسال گذشته خبرنگاران برای پوشش و اطلاع‌رسانی اخبار حوزه آموزش و پرورش و گرامیداشت هفته معلم، عنوان کرد: به زودی از پوستر “نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت” رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ششمین نشست خبری حوزه آموزش و پرورش در دوران مدیریت فعلی برگزار می‌شود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در مجموعه روابط عمومی توسعه ارتباطات مردمی و رفع دغدغه مردم با حساسیت بیش از پیش است.

موسوی با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی برای نخستین بار در آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها تشکیل شد، افزود: در راستای هم‌افزایی بیشتر با رسانه‌ها شورای اطلاع رسانی مشترکی به همت آموزش و پرورش با برخی از دستگاه‌های اجرایی فرهنگی نیز شکل گرفت.

وی، ابراز کرد: امسال ۱۵ برنامه رادیویی و ۱۳ برنامه تلویزیونی به مناسبت هفته معلم خواهیم داشت.

موسوی با تاکید بر اینکه تلاش کردیم همه برنامه‌ها دارای پیوست رسانه‌ای باشد، خاطرنشان کرد: فصل نوینی از ارتباط شکل گرفته است.

وی به بخش دیگری از عملکرد اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۵۳۰ خبر و گزارش در این واحد تهیه و تولید شد و امسال نیز تاکنون ۲۰۰ خبر بر روی خروجی پورتال این اداره کل به مردم و جامعه هدف اطلاع‌رسانی شد.

موسوی، اظهار داشت: بانک اطلاعاتی از معلم‌های نمونه و مبتکر و کانال ارتباطی با آن‌ها را در اختیار خبرنگاران قرار می‌دهیم تا در صورت تمایل نسبت به تهیه گزارش و اخبار تولیدی از آن استفاده کنند.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش از خبرنگاران خواست که اخبار و عملکرد خود در حوزه آموزش و پرورش را در سامانه‌ای که از پیش طراحی شده بود بارگذاری کنند و افزود: به طور قطع در روز خبرنگار پیش رو تجلیل متفاوتی از خبرنگاران فعال در حوزه آموزش و پرورش را شاهد خواهیم بود.

حسنعلی عزت‌خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت مقام و هفته معلم، اظهار داشت: از زحمات یک سال گذشته اصحاب رسانه در پوشش اخبار این حوزه قدردانی می‌کنم.

وی یاد و خاطره همه شهدای به ویژه شهدای حوزه تعلیم و تربیت را گرامیداشت و به خاطره‌ای از “شهید محمد فرخی راد” اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود اصحاب رسانه با نقد منصفانه و ارائه پیشنهادات ما را در این عرصه یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد،بیان کرد: هرگونه توسعه و پیشرفت کشور در گرو پیشرفت آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر اینکه پرورش نسل انقلابی نیازمند معلم انقلابی است، ابراز کرد: امروز در سند تحول بنیادین به دنبال آموزش و پرورش تراز هستیم، جامعه تراز از آموزش و پرورش تراز شکل می‌گیرد، هفته معلم لیله القدر آموزش و پرورش است.

عزت خواه  با تأکید بر این که معلمان ویژگی‌های انقلابی را در خود تقویت کنند، گفت: معلم انقلابی همیشه باید آماده مقابله با دشمنان باشد، جهاد علمی را فراموش نکند و مانند سد آهنین باشد همچنین با بصیرت و اهل عمل باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته معلم، عنوان کرد: ۸۰ نفر از دانش‌آموزان زائر اولی به مشهد اعزام شدند، ۱۷ نفر از معلمان ما با رهبر معظم‌انقلاب دیدار خواهند کرد، امسال از همه اقشار که با آموزش و پرورش همکاری داشتند اعزام کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تجدید پیمان با شهدا، پویش بوسه بر دستان معلم، اهدای لوح تقدیر به تک تک معلمان، گرامیداشت یادبود” معلم شهید ابراهیم همت” و شهدای این عرصه را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و افزود: ۲۰۰ برنامه طی هفته معلم در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی ویژه هفته معلم خبر داد و گفت: برای اولین بار چند بخش به عنوان‌های هفته معلم افزوده شد.

عزت خواه با اشاره به بحث رتبه‌بندی معلمان، خاطرنشان کرد: به تک تک اعتراضات در این محور رسیدگی خواهیم کرد.

وی با اشاره به کسب رتبه سوم کشور در شاخص‌های توسعه کار و دانش، افزود: کسب رتبه ممتاز کشوری در کاهش و تجمیع فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، ارتقای سهم خرید تجهیزات کارگاهی از ۲ میلیارد به ۱۴ میلیارد تومان، دریافت ۱۰‌میلیارد تومان از کسب رتبه‌های کشوری، دریافت یک دستگاه خودرو، توزیع ۱۵۰ کامپیوتر از دیگر مزایای دریافت این رتبه ممتاز بود.

عزت خواه یکی از برنامه‌های ابتکاری این اداره کل در راستای گرامیداشت مقام معلم را برگزاری نشست هم‌اندیشی با حضور مدیران کل سابق آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

وی برگزاری میزخدمت در ۱۵ اردیبهشت ماه و کوهپیمایی در هفته سلامت را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و گفت: امید می‌رود که اصحاب رسانه با قلم شیوای خود همچون گذشته در این ایام نیز ما را همراهی کنند.

عزت خواه در بخش دیگری از صحبت‌هایش، تاکید کرد: آموزش و پرورش امروز نیازمند معناگرایی است.

وی در پایان این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و پیشنهادات ارائه شده از سوی آنان را پذیرا بود.

عزت خواه در پاسخ به سوال و ارائه پیشنهاد یکی از خبرنگاران در خصوص رتبه‌بندی فرهنگیان، اظهار داشت: جا دارد از دولت سیزدهم به خاطر بحث رتبه‌بندی تقدیر کرد که پس از ۱۲ سال بلاخره شاهد خروجی مطلوبی در این خصوص بودیم و اینکه شیوه‌نامه‌ها از مرکز به استان‌ها ارسال می‌شود و اگر فرهنگی طرح و پیشنهادی برای رفع مشکل در این خصوص دارد از این طرح استقبال کرده و به وزارت خانه ارسال می‌کنیم.

در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران فعال حوزه تعلیم و تربیت تجلیل شد.

منتشر شده در :2023/04/30 - 07:04|شناسه خبر: 83658 161 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه