امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۴۷:۵۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر کل ثبت اسناد کهگیلویه و بویراحمد؛ صدور سند مالکیت زمین های زراعی کهگیلویه و بویراحمد سرعت گرفت

مدیر کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: صدور سند مالکیت زمین های زراعی در استان سرعت گرفت.

به گزارش راه ملت و به نقل از مهر؛ زمان خوب در حاشیه جلسه کارگروه اجرای ماده ۵۴ و رفع تداخل اراضی ملی و زراعی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در اجرای طرح «کاداستر» یا همان حد نگاری اراضی زراعی و صدور سند مالکیت برای زمین‌های زارعی یک طرح مشترک بین جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های مشاوره‌ای از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک استان با انعقاد قرارداد و هزینه‌ای که این سازمان تعهد کرده در شهرستان‌ها و روستاها حضور پیدا می‌کنند، تاکید کرد: مردم از این موقعیت مناسب استفاده و با شرکت‌ها همکاری کنند.

خوب تصریح کرد: مردم اراضی زراعی تحت تصرف خود را به این شرکت‌ها معرفی کنند تا ضمن تشکیل پرونده به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال و برای اراضی زراعی آنان سند مالکیت صادر شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در طرح صدور سند مالکیت اراضی زراعی، هزینه تشکیل پرونده و نقشه برداری رایگان است.

وی ادامه داد: تنها ۱۵۰ هزار تومان هزینه جلد سند و ۵۰ هزار تومان هم هزینه سند می‌شود و این شرایط تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

خوب با اشاره به اینکه مبنای خدمات در اداره ثبت و سازمان جهاد کشاورزی سند مالکیت خواهد بود، اظهار داشت: در سال‌های گذشته تا شهریور ۱۴۰۱ به لحاظ آماری وضعیت تعیین مالکیت‌ها مناسب نبوده، ولی بعد از همکاری خوب ادارات این روند مطلوب شده و در پایان سال ۱۴۰۱ رتبه استان ما به رده ۲۱ کشور ارتقا یافت.

وی افزود: همچنین شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه در فروردین امسال روند مناسبی در اقدام برای صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی دارند.

منتشر شده در :2023/05/01 - 09:05|شناسه خبر: 83692 233 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه