امروز :سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۴۲:۵۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۱۰۰طرح در حوزه مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هم اکنون این حوزه ۱۰۰طرح در مناطق مختلف استان در دست اجرا دارد.

به گزارش راه ملت؛ علیرضا نیکروز روز چهار شنبه در آیین تجلیل از فعالان زیست محیطی در حوزه مهار آتش در طبیعت در گچساران افزود: این میزان طرح در زمینه سالن چند منظوره بحران، دیوار های حفاظتی، سیل بندها، بندهای انحرافی، آبخیزداری و … در دست اجراست.

وی بیان کرد: این تعداد طرح با اعتباری بیش از یکهزار میلیارد ریال در زمینه های مختلف در دست ساخت است.

نیکروز اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های حادثه خیز کشور است که استعداد وقوع ۳۰ بحران و حادثه را دارد.

وی تصریح کرد: در فصل تابستان و گرما یکی از مهمترین حوادث و بحران‌های احتمالی، وقوع آتش سوزی در مراتع و مزارع استان کهگیلویه و بویراحمد است.
نیکروز ادامه داد: در سال جاری با توجه به بارش‌های مناسب شاهد رویش گسترده و پرحجم مراتع و علفزارها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

وی گفت: باید در کنار استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف از ظرفیت و توان تشکل‌های مردم نهاد در مهار آتش سوزی‌های احتمالی استفاده کرد.

نیکروز با بیان اینکه آتش سوزی در سال گذشته در مناطق مختلف استان به خوبی مدیریت شد گفت: دستگاه‌ها اجرایی آماده مقابله با حوادثی مانند آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را داشته باشند و دوره آموزشی برای رابطین مدیریت بحران در همه شهرستان‌های استان برگزار شود.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد افزود: این دوره آموزشی با اهداف ارتقای سطح دانش، مهارت و نگرش رابطین بحران در شهرستان‌ها، آشنایی و شناخت کامل از مجموعه اقدامات لازم در مواجهه بابحران ناشی از سوانح و حوادث غیر مترقبه و آشنایی شرکت کنندگان با دوره‌های آموزشی مواجهه و کنترل آتش و همچنین کمک‌های اولیه برگزار شود.

نیکروز تصریح کرد: تجهیزات اطفاء حریق در مناطق مختلف استان متناسب با وسعت جنگل ها مناطق مختلف استان بصورت عادلانه در شهرستان ها توزیع شود.

وی تصریح کرد: بحث ساماندهی نیروهای انسانی در زمینه وقوع آتش سوزی ها بسیار مهم است امید است دراین زمینه موقع بحران دغدغه ای وجود نداشته باشیم.

فرماندار گچساران با بیان اینکه حریق در مناطق جنگلی گچساران سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش چشمگیری داشته اظهار کرد: ۵۳۵ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در آتش سوزی های در سال ۱۴۰۰ دچار آسیب جدی شده است.

روانبخش دیهیم خوب افزود: در سال گذشته فقط یک مورد آتش سوزی که در ارتفاعات و مناطق صعب العبور خامی رخ داده بود که با تلاش بی وقفه پس از ۲ روز مهار شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات مناسبی در زمینه های مختلف برای کاهش وسعت آتش سوزی و خسارت شامل ساخت جاده دسترسی به محل آتش جهت پشتیبانی، برگزاری کمپ اضطراری برای

هلی برد، هماهنگی با نیروی هوانیروز و ارتش سپاه، تامین تجهیز امکانات ، حضور نیروهای ادارات، مدیران و مردمی در محل حادثه و مستقر شدن اکیپ پزشکی انجام شد.

فرماندار گچساران گفت: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به جنگل ها و مراتع این شهرستان امسال ۴۰۰ کیلومتر آتش بُر در این مناطق ایجاد شده است.

دیهیم خوب بیان کرد: امسال شرایط موجود با سال های قبل تفاوت دارد و با وجود شرایط خاص اقلیمی گچساران تمام دستگاه ها آمادگی لازم را باید داشته باشند.

وی افزود: ۲ فقره آتش سوزی در روز گذشته در گچساران رخ داد که با آمادگی کامل دستگاه های ستاد بحران و نیروهای مردمی در کمترین زمان ممکن مهار شد.

منتشر شده در :2023/05/04 - 05:05|شناسه خبر: 83812 151 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه