امروز :یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۴۷:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛ رونمایی از جلد اول دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال ۱۴۰۲

سرهنگ «آسمند» از رونمایی جلد اول دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست کمیته تخصصی «آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس» امروز به ریاست رئیس دانشگاه یاسوج در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس را از مهم‌ترین اولویت‌های این کمیته عنوان کرد و اظهار داشت: همه ادارات و سازمان‌ها ملزم شده‌اند که در خصوص ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان و ایثارگران خود اقدامات لازم را انجام دهند که طبق ارزیابی‌ها تنها چند اداره از جمله جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری در این خصوص همکاری کرده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: سه عنوان کتاب اسنادی مربوط به نقش دانشگاه علوم پزشکی استان در دوران دفاع مقدس به چاپ رسیده که در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد شد.

آسمند بیان کرد: جهاد کشاورزی استان پنج مصاحبه تاریخ شفاهی را آغاز کرده و چهار عنوان کتاب اسنادی مربوط به نقش این دستگاه اجرایی در دوران دفاع مقدس در حال تولید است.

وی بیان کرد: یک پروژه تاریخ شفاهی نیز توسط دادگستری استان اجرا شده و سازمان امور مالیاتی نیز در چاپ یک عنوان کتاب تاریخ شفاهی مشارکت کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته دو کارگاه آموزشی مصاحبه و تدوین تاریخ شفاهی برای سازمان‌ها و ادارات برگزار کردیم تا دیگر بهانه‌ای باقی نماند، با این حال برخی ادارات که از امکانات لازم برخوردار هستند و زمینه‌های لازم نیز برای آنها فراهم شده هیچ عملکردی نداشته‌اند که گزارشی از عملکرد ضعیف آنها در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به استاندار ارائه می‌شود.

آسمند با اشاره به آخرین وضعیت دانشنامه استانی دفاع مقدس، ابراز کرد: حدود ۳۰۰ مدخل برای این دانشنامه تعریف شده که با همکاری دانشگاه یاسوج در حال تدوین است و تاکنون ۷۲ مقاله علمی دانشنامه تایید نهایی شده است.

وی بیان کرد: در دانشنامه استانی دفاع مقدس، هر اداره‌ای به عنوان یک مداخل تعریف شده و باید نقش خود را از ابتدا تا انتهای دفاع مقدس بر اساس اسناد و مدارک مربوط به آن دوران تدوین کنند و در جاهایی که با کمبود و یا نبود اسناد و مدارک مواجه هستیم از طریق مصاحبه و تحقیق میدانی وارد شده‌ایم.

آسمند از رونمایی جلد اول دانشنامه استانی دفاع مقدس تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و اداراتی که میزان پیشرفت تدوین مقالات آنها ۵۰ درصد است تا دو ماه آینده کار تدوین مقالات را به اتمام برسانند و ادارات و دستگاه‌هایی که تاکنون کار تدوین مقالات خود را شروع نکرده‌اند تا دو ماه آینده ۵۰ درصد کار را انجام دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان خواست حداقل سه پروژه مصاحبه، پیاده‌سازی و تدوین تاریخ شفاهی در سال ۱۴۰۲ اجرا کنند.

منتشر شده در :2023/05/07 - 03:05|شناسه خبر: 83912 171 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه