امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۴۴:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد: کارفرمایان در صورت پرداخت اصل بدهی بیمه ای از بخشودگی صد در صدی جرایم بیمه ای برخوردار می شوند

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهکیلویه و بویراحمد اعلام کرد: در صورتی که کارفرمایان اصل بدهی بیمه ای خود را پرداخت کنند، از بخشودگی صد درصدی جرایم بیمه ای برخوردار می شوند.

به گزارش راه ملت؛ رسول چراغ سحر اظهار داشت: به‌منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف، طرح بخشودگی جرایم بیمه ای از اول خرداد تا پایان مردادماه سال حاری اجرا می شود.

وی افزود: کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت و یا اینکه با توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.
وی گفت: در صورتی‌که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط ماهیانه ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از صددرصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود؛ در صورتی‌که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند و در چنانچه تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب کند به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود و کارفرمایانی مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود،: کارگاه‌هایی که بر مبنای لیست اسفند ماه ۱۴۰۱ تعداد بیمه‌شدگان شاغل در آنها کاهش یافته باشد نیز بعد از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.
چراغ سحر گفت: : کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ سی‌‌ و یکم مرداد ماه ثبت کنند.

منتشر شده در :2023/05/22 - 08:05|شناسه خبر: 84446 144 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه