امروز :یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۳۱:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آسمند؛ اجرای بیش از ۲۳۳ ریزبرنامه توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به مناسبت “سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر” /تقدیم ۴۲ شهید از کهگیلویه و بویراحمد به جمهوری اسلامی ایران در عملیات بیت‌المقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۱۲۵ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد در سراسر استان اجرا می شود.

به گزارش راه ملت؛ سرهنگ پاسدار امیرعباس آسمند در نشست با خبرنگاران،افزود:سوم خرداد یادآور حماسه ای بزرگ از مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در برابر همه قدرت های استکباری بود.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس خرمشهر نماد ایثار و از خودگذشتی مردم ایران شد و رزمندگان اسلام با توسل بر امام علی علیه السلام پس از ۵۶۳ روز خرمشهر را از دست نیروهای بعث عراق آزاد کردند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و چهارم خرداد (روز مقاومت مردم دزفول) است و از ۱۰ اردیبهشت که ورود به عملیات بیت المقدس آغاز شده است و برنامه های خوب و قابل توجهی این ایام در استان اجرا می شود.

آسمند با اشاره به برنامه های سالروز سوم خرداد در استان تصریح کرد: ۱۲۵ عنوان برنامه  متنوع برای اجرا در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد از پنج عنوان تاریخ شفاهی و پنج عنوان کتاب اسنادی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: صبحگاه یگان های نظامی و انتظامی در سپاه فتح با برنامه های متنوع از جمله تجلیل از رزمندگان پیشکسوت و ۴۲ خانواده شهدای عملیات بیت المقدس برگزار می شود.

آسمند تاکید کرد: تجلیل از نویسندگان ادبی و هنری، آغاز عملیات تولید چندین اثر تاریخ شفاهی، تولید آثار هنری جهت انتشار در فضای مجازی ، مسابقات کتابخوانی، فراهم کردن مقدمات جشنواره های رسام و … اجرای نمایش خیابانی و سرود و تولید موشن گرافی و اینفوگرافیک از دیگر برنامه های ویژه مناسبت سوم خرداد است.

وی اظهارکرد: برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی به صورت منطقه ای با حضور اساتید کشوری از ۱۲ خرداد در یاسوج برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نشست های تخصصی و میزگرد در صدا و سیما و پخش فیلم و سریال با موضوع سوم خرداد از شبکه استانی دنا از دیگر برنامه هایی که به مناسبت سوم خرداد انجام می شود.

آسمند تصریح کرد: تولید مستند «ضمیر منیر»، تولید دو مورد نماهنگ، تولید آثار تجسمی به تعداد شش مورد، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نمایش و تئاتر، برگزاری نمایشگاه‌های‌ مجازی، برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب تاریخ شفاهی «شب‌های پرالتهاب» و تجلیل از هنرمندان از مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت و ضبط ده‌ها پروژه تاریخ شفاهی، تجهیز کتابخانه‌ها، حضور در آسایشگاه جانبازان و تکریم آنها، دیدار با خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام و رونمایی کتاب‌های «شر ابتذال نیست» و «و آن روز تمام کودکی‌هایم بود» از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مجموع بیش از ۲۳۳ ریزبرنامه توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اجرا می‌شود.

آسمند بیان کرد: ۲۳۶ رزمنده از استان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند و این استان ۴۲ شهید در این عملیات به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

منتشر شده در :2023/05/22 - 07:05|شناسه خبر: 84460 145 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه