امروز :شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۴۲:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خبری خوش برای روستاهای کهگیلویه و بویراحمد/دست همه را برای حراست از «آب» به گرمی می‌فشارم/پایانی بر یک بی عدالتی

مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان از منظر آبی در شرایط خاصی قرار دارد،گفت: از یک طرف میگوییم ۱۰ درصد آب کشور در این استان تولید می‌شود و زندگی بیش از ۲ و نیم میلیون نفر در پهنه جنوبی ایران بسته به این استان است.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی آبفای استان؛ مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد در پیامی هفته صرفه‌جویی در مصرف آب را گرامی داشت.

در پیام مهندس امید صالحی به مناسب هفته صرفه جویی در مصرف آب آمده است:

امسال شاهد تغییر زمان هفته صرفه جویی در مصرف آب از هفته اول تیر به هفته آخر خردادماه (۲۶ خرداد تا ۱ تیر هستیم) دلیل این امر نیز اهمیت زیرساخت های آب و برق در حیات و توسعه و به جهت تحت شعاع قرار نگرفتن این مهم در همزمانی آن با هفته قوه قضائیه است.

بر کسی پوشیده نیست بدون آب تصور وجود حیات و آبادانی امری محال است، همه مظاهر زندگی، صنعت، آبادانی و پیشرفت گره خورده با زیرساخت های مناسب آب و برق است.

کهگیلویه و بویراحمد از منظر آبی در شرایط خاصی قرار دارد، از یک طرف میگوییم ۱۰ درصد آب کشور در این استان تولید می‌شود و زندگی بیش از ۲ و نیم میلیون نفر در پهنه جنوبی ایران بسته به این استان است ، در آن سوی ماجرا گلایه مندی هایی در خصوص وضعیت آب را نیز شاهدیم ، برای مردم شاید جالب باشد دلیل این تناقض چیست؟

واقعیت آن است ما به اندازه نیاز و رشد جمعیت در این استان زیرساخت های آب به ویژه در زمینه ذخیره سازی ایجاد نکردیم، ضمن آنکه بخش زیادی از شبکه ها و خطوط آبرسانی ما عمری بالای ۲۵ سال دارند و عملاً فرسوده هستند. همین می‌شود که در یاسوج علیرغم وجود منابع آب، اما قطعی هایی را شاهدیم.

در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه «آب و فاضلاب» شروع شده است، در سفر سال ۱۴۰۰ ریاست محترم جمهوری تصویب بودجه ۲۲۰ میلیارد تومانی برای اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب یاسوج عملیاتی شد و تا به امروز قریب به ۳۰ کیلومتر اصلاح انجام دادیم، تصفیه خانه آب یاسوج را نیز از رکود خارج و در همین مدت ۲ ساله از پیشرفت کمتر از ۵۰ درصد به مرحله افتتاح رساندیم. پروژه با اهمیت تصفیه خانه فاضلاب چرام را از پیشرفت ۲۰ درصدی به بالاتر از ۸۵ درصد رساندیم.

در کنار آن در حوزه جهاد آبرسانی ۱۸۴ روستا را با اعتبار ۲۰۸ میلیارد تومان تقریباً به سرانجام رساندیم و به واسطه عملکرد درخشان در این بازه زمانی، امسال قرارداد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی پایدار به ۶۰۰ روستا منعقد شد.

یکی دیگر از اقدامات ما توزیع عادلانه اعتبارات بود، اگر در گذشته شاهد جابجایی اعتبارات و بی نصیب ماندن برخی شهرستان ها از منابع تصویب شده خود بودند، امروز مفتخریم به مردم اعلام کنیم اعتبار هر منطقه ای برای توسعه و آبادانی همان منطقه مصرف می‌شود.

در کنار تلاش های ما برای تسریع در پروژه های آبرسانی اما همراهی مردم، کشاورزان و صنایع در مدیریت آب امری لازم است، مدیریت مصرف آب امری همگانی است، هم ما در حوزه آب باید تلاشمان کاهش روزافزون هدر روی ها باشد و هم مدیریت مصرف توسط مردم باید مد نظر باشد.

اگر دنبال صیانت واقعی از آب هستیم باید مصرف آب شرب در صنایع و فضای سبز و کشاورزی به حداقل ممکن برسد، در این زمینه ما با تصفیه حداکثری پساب های فاضلاب گام نخست را برداشتیم و قدم بعدی هم به همراهی سایر دستگاه ها و مسئولین با این چرخه کم کردن وابستگی به آب شرب در صنعت و کشاورزی و شهرداری ها وابسته است.

در پایان ضمن گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب، امیدوارم با همکاری مسئولانه همه دستگاه ها و مردم شاهد صرفه جویی در مصرف آب طبق استانداردها باشیم.

امید صالحی
رئیس هیئت مدیره و‌ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد

منتشر شده در :2023/06/15 - 07:06|شناسه خبر: 85341 159 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه