امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۲۵:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بازگشایی ۴ هزار کیلومتر جاده عشایری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از بازگشایی ۴ هزار کیلومتر جاده عشایری در این استان خبر داد و گفت: اعتبار اختصاص یافته برای این مهم ناچیز است.

به گزارش راه ملت و به نقل از تسنیم؛ فضل الله آذرفر در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج، اظهار داشت: با پیگیری و تلاش کارکنان خدوم سازمان امور عشایر و تشکل‌های وابسته ۴ هزار کیلومتر از جاده‌های عشایری این استان با کمترین هزینه بازگشایی شده که نیازمند حمایت‌های ملی در حوزه اعتبارات هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۴ میلیارد تومان برای بازگشایی جاده‌های عشایری اختصاص یافته است، عنوان کرد: این میزان اعتبار بسیار ناچیز بوده و برای اجرای موفق و رضایت بخش برای جامعه عشایری، نیازمند حمایت ملی و استانی در حوزه اعتبارات هستیم.

آذرفر اعتبارات مورد نیاز برای بازگشایی جاده‌ها و ایلراه‌های عشایری را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این استان ۴ هزار کیلومتر جاده و ۲ هزار کیلومتر ایلره عشایری داریم که همه ساله بازگشایی آن‌ها با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار خانوار عشایری در استان و دو هزار خانوار عشایری از استان‌های همجوار از جاده‌ها و ایلراه‌های عشایری استفاده می‌کنند که قبل از فصل کوچ اقدام به بازگشایی می‌کنیم.

آذرفر با بیان اینکه در زمینه اسکان عشایر مشکلاتی وجود دارد که پیگیر هستیم با تعامل با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این مشکل به حداقل برسد، ادامه داد: نبود شبکه آب شرب پایدار و عدم آنتن دهی مهمترین مشکل در برخی مناطق عشایری بوده که کار آبرسانی با تانکر به صورت سیار در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر ۷۲ هزار نفر و داشتن یک میلون راس دام نقش عمده‌ای در تولید گوشت، پشم، لبنیات و صنایع دستی این استان دارند.

آذرفر یادآور شد: جامعه عشایری ۵۴ درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تامین کرده و ۲۷ درصد عرصه‌های زارعی یعنی ۵۳ هزار هکتار و ۱۷ درصد باغ‌ها یعنی ۶ هزار و ۴۴۰ هکتار را نیز در اختیار دارد.

وی ابراز کرد: ۵۷۰ سامانه عشایری در استان داریم و به نوعی مرزهای شرقی و غربی استان دست جامعه عشایری بوده که تاکنون در حفاظت و صیانت از آن‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند وبه نوعی در جایگاه یک پایگاه امنیتی نقش ایفا می‌کنند.

منتشر شده در :2023/06/16 - 05:06|شناسه خبر: 85383 156 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه