امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۴۳:۲۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

طرح نظارت جامع مهارت ( طرح نجم) در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

طرح نظارت جامع مهارت ( طرح نجم) در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان اجرا می شود.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان از اجرای طرح نظارت جامع مهارت ( طرح نجم) در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد.
سید نوراله هدایت با اعلام این خبر گفت: مراکز مستقر در شهرستانهای استان ها که اجرای آموزش های مهارتی را عهده دار هستند، مهمترین رکن سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را تشکیل می دهند، لذا ضروریست که ارزیابی در تمام شاخص ها از این مراکز صورت پذیرد تا اهداف و سیاستگذاریهای کلان سازمانی به درستی اجرا و تصمیمات لازم جهت ارتقاء و رشد کیفی و کمی برنامه ها و برطرف نمودن ضعف های مراکز آموزشی و کارگاه های آموزشی اتخاذ گردد.
وی افزود: بر همین اساس طرح نظارت جامع مهارت( نجم) با هدف استقرار نظام جامع مولد سازی مراکز، افزایش بهره وری مراکز و کارگاه های آموزشی، کیفیت بخشیدن به آموزش های مهارتی، شناسایی چالش ها و مشکلات مراکز، مشارکت و فعال نمودن ارکان اجرایی مراکز و غیره در سراسر کشور به طور همزمان از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۲۷ تا ۱۴۰۲/۴/۱ توسط گروه های ارزیاب مشخص شده توسط سازمان مرکزی، انجام می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به محورهای نظارتی این طرح اظهار داشت: از محورهای نظارتی این طرح می توان به بررسی اجرایی شدن تفاهم نامه های دو جانبه و چند جانبه با سایر وزارتخانه ها و سازمانها، بررسی وضعیت مشاوره و رهیگیری مهارت آموختگان، بررسی میزان همکاری روسای مراکز آموزشی مستقر در شهرستانها با انجمن های صنفی و آموزشگاه های آزاد، بررسی فرایند بازرسی از آموزشگاه های آزاد و مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی، بررسی میدانی سنجش و رضایت ذینفعان، بررسی وضعیت فیزیکی مراکز و کارگاه های آموزشی و غیره را نام برد.

هدایت بیان داشت : گروه ارزیابی کننده ۱۱ مرکز آموزش دولتی با ۸۶ کارگاه آموزشی و ۱۳۰ آموزشگاه آزاد خصوصی، که ذیل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فعالیت دارند را مورد ارزیابی در شاخص های متعددی قرار میدهند. روز جمعه ۲۶ خرداد ماه، گروه های ارزیاب کشوری وارد استان شده اند و از بیست و هفتم خرداد ماه بازدید های خود را حول محورهائی از قبیل بازدید از کارگاه های آموزشی، شناسایی تجهیزات آموزشی، شناسایی مراکز آموزشی و … انجام می دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای در پایان این خبر گفت: کلیه هماهنگی های لازم برای اجرای طرح بهتر نجم در استان توسط روسای مراکز آموزشی، همکاران اداری و مربیان مراکز انجام پذیرفته و یقین داریم که این نظارت میدانی باعث بهبود عملکرد آموزشی و ارتقاء شاخص های مهارتی در نهضت مهارت افزایی گام دوم انقلاب خواهد شد.

منتشر شده در :2023/06/17 - 02:06|شناسه خبر: 85398 187 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه