امروز :جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۰۶:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد: اختصاص ۶۲۱ میلیون تومان برای مراکز ترک اعتیاد/ ۹ هزار و ۴۶۵ معتاد تحت پوشش مراکز درمانی قرار گرفتند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۶۲۱ میلیون تومان برای مراکز ترک اعتیاد خبر داد.

به گزارش راه ملت، حسین اسماعیلی در نشست خبری رؤسای کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با موارد مخدر استان،افزود: رهبر معظم انقلاب به لزوم بهره مندی از همه امکانات برای پیشگیری از امکانات و تجهیزات برای پیشگیری از اعتیاد تاکید کرده اند و در این عرصه متولیان مربوطه تکلیف سنگینی دارند.

وی با بیان اینکه خسارت‌های بهداشتی، بیمارهای های جسمی، عفونی، مرگ و میرها و خسارت‌های اجتماعی از آثار اعتیاد است، گفت: دستگاه قضائی و انتظامی، در صف اول مبارزه با موارد مخدر بوده و در هفته مبارزه با مواد مخدر شعار میثاق با ولایت، تلاش جهادی و مبارزه همه جانبه نام گذاری شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قتل، فروپاشی خانواده‌ها، خسارت‌های اقتصادی، هزینه‌های تحمیلی به جامعه، نزاع، خشونت، هزینه‌های نظامی، قضائی و فرهنگی را از جمله آثار مواد مخدر و اعتیاد عنوان کرد.

وی افزود: نگرش و باورهای غلط در خصوص مواد مخدر مانند بحث پر کردن اوقات فراغت، بی خیالی، رفع بیماری‌های جسمی از جمله باورهای غلط استعمال دخانیات است.

اسماعیلی تاکید کرد: حدود یکهزار و ۱۲۷ نوع مواد شیمیایی و مخدر شناسایی شده و کشور افغانستان ۳۲ درصد بیشتر به سمت کشت خشخاش حرکت کرده و تولید بیش از ۷۰ درصد این مواد را برعهده دارد و نقش مهمی در تولید شیشه دارد و این کشور در همسایگی کشور ایران قرار داشته که سبب آثار منفی می‌شود.

وی افزود: ۲۰۰ کشور با مواد مخدر و روان گردان‌ها درگیر هستند و سود این موضوع بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلار در جهان است.

اسماعیلی تصریح کرد: آموزش بیش از هفت هزار نفر در زمینه پیشگیری از مواد مخدر در شورای مواد مخدر استان دنبال شد و مشاوره تلفنی توسط دانشگاه علوم پزشکی به تعداد ۶۰۰ نفر نیز انجام شد.

وی افزود: ارسال پیامک‌های آموزشی به تعداد سه هزار نفر، برپایی چادرهای اطلاع رسانی در ورودی و خروجی شهرها، برگزاری همایش‌های منطقه‌ای اعتبار در گچساران، برگزاری کارگاه‌های منطقه‌ای ویژه تشکل‌های مردم نهاد، برگزاری رژه خودرویی با نصب شعارهای آموزشی، برگزاری مسابقات ورزشی در مراکز نیمه اقامتی و برپایی چادرهای سلامت در مرکز استان و شهرستان دنا از برنامه‌های اجرا شده است.

اسماعیلی اجرای تئاتر در سطح استان، برگزاری همایش طرح یاری گر زندگی در شهرستان کهگیلویه با حضور ۱۵۰ دانش آموز، برگزاری نوجوان سالم با ۱۲۰ دانش آموز، آموزش دانشجویان به تعداد ۳۰ کارگاه توسط هلال احمر در سطح استان، برگزاری نشست تعاملی با رئیس شورای سیاست گذاری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه اندازی خط ویژه اعتیاد توسط آموزش و پرورش، برگزاری جلسه هم اندیشی با دستگاه‌های بهزیستی، کانون پرورش فکری، برگزاری طرح یاری گران زندگی، برگزاری کارگاه‌های ویژه اعتیاد با ۸۰۰ نفر، ایجاد ۴۷ مرکز نگهداری متادون و مرکز اجتماع درمان مدار را ازدیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

منتشر شده در :2023/06/21 - 05:06|شناسه خبر: 85513 158 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه