امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۱۷:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برگزاری روز نخست کارگاه‌ آموزشی” سواد رسانه‌ای،اینفوگرافیک و نیوزگرافیک” در یاسوج؛ از ضرورت راهبری هوش مصنوعی در ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه هدف تا تولید محتوای خلاقانه

نخستین روز کارگاه‌ آموزشی” سواد رسانه‌ای،اینفوگرافیک و نیوزگرافیک” با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تدریس دکتر سلیمی و مشارکت اصحاب رسانه و جمعی از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان در سالن سینما هنر یاسوج برگزار شد.

به گزارش راه ملت؛ علی‌رغم تجربه دوره‌های برگزار شده در سال‌های اخیر این دوره با مشارکت فعال خبرنگاران و مدیران روابط عمومی نهادهای اجرایی برگزار شد و این استقبال مطلوب نخستین زاویه مثبت این رویداد فرهنگی و رسانه‌ای در استان بود.

سلیمی مدرس این دوره که دارای دکترای علوم ارتباطات است ضمن اشاره به ضرورت نگاه نو به رسانه و اهمیت تحولات روز دنیا، اظهار داشت: تقویت حس خلاقیت و بکارگیری آن در تولید محتوای رسانه برگ برنده خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نسبت به هوش مصنوعی است.

وی بر هدفمند کردن سبد رسانه‌ای افراد جامعه تاکید کرد و گفت: با ارتقای سواد رسانه‌ای، سواد دیجیتالی،سواد بصری و…شناخت اخبار و محتوای جعلی و سره از ناسره به راحتی امکان پذیر است.

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه برگزاری این دوره و در جمع خبرنگاران بر کیفیت‌بخشی به تولید محتوا و تشخیص دیپ فیک‌ها و تصاویر جعلی در رسانه‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: این کارگاه دو روزه با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای اصحاب رسانه و قلم و مجموعه مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده است و در روزهای آینده در شهرستان گچساران نیز برپا می‌شود.

درخشان، عنوان کرد: نباید از نقش ذهنیت انتقادی خبرنگاران در تشخیص اخبار جعلی غافل شد و این مهم خود موجب بررسی و جستجوی واقعیت در سایر منابع دیگر خبری و کشف حقیقت می‌شود.

وی ضمن تقدیر از همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، خانه مطبوعات استان و بسیج رسانه،ابراز امیدواری کرد که برپایی چنین دوره‌های در دستور کار مجموعه ارشاد قرار دارد.

گفتنی است این دوره از ۱۴لغایت ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ با تدریس خانم سلیمی دکترای علوم ارتباطات و از مدرسان حوزه سواد رسانه‌ای، بصری و داده‌ای و حوزه دانشگاه در محل سالن سینما هنر یاسوج برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که در پایان این کارگاه آموزشی گواهی پایان دوره برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.


منتشر شده در :2023/07/05 - 10:07|شناسه خبر: 85802 142 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه