امروز :یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۰۰:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بهره مندی ۹۰ درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد از بهره مندی بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش راه ملت از یاسوج و به نقل از تسنیم؛ سید محمود رادمنش،اظهار داشت: با نگاه دولت به بسط عدالت اجتماعی در مناطق مختلف به ویژه مناطق کمتر برخوردار، ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت پرسرعت بهره مند شده‌اند.

وی از در دست اجرا بودن ۱۰۰ طرح ارتباطی با اعتباری افزون بر ۸ هزار میلیارد ریال در استان خبر داد و افزود: طرح توسعه شبکه فیبر نوری برای تقویت زیرساختی ارتباطی در دستور کار بوده و در این راستا ۱۴۸ کیلومتر در گذشته از محل اعتبارات ملی مصوب شده است.

رادمنش ابراز کرد: همچنین ۱۷۰ کیلومتر در دو سال اخیر به فاز اول در ماه های اخیر اضافه شده و نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر در دستور کار داریم که ۲۲۹ کیلومتر به بهره برداری رسیده که از این میزان ۱۰۶ کیلومتر در دو سال اخیر اجرایی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در دولت مصوب شده که ۱۱۰۰ روستای استان را پوشش خواهد داد و اعتبار مورد نیاز ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و به نوعی تمام شهرها و روستاها به شبکه پر سرعت فیبر نوری متصل خواهند شد.

رادمنش بیان کرد: ۹ سایت جدید با ۵۸ روستای تحت پوشش و اعتباری افزون بر ۵۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در دولت سیزدهم در استان احداث شده و ۲۲ پروژه با ۶۲ روستای تحت پوشش با ۵۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی نیز ارتقای سایت انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این دولت ۲۴ سایت جدید با ۶۵ روستای تحت پوشش و یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا داریم و ۱۷ پروژه ارتقای سایت با ۲۷ روستای تحت پوشش و اعتباری افزون بر ۴۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارت ملی نیز در دست اجرا است.

رادمنش بیان کرد: همچنین در دو سال اخیر ۲۰ پروژه سایت جدید با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، ارتقای ۲۵ پروژه با ۶۲۵ میلیارد ریال و ۱۷ پروژه اصلاح فیبر نوری شهری با ۵۷ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به سرانجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۲ روستا در استان در دولت سیزدهم در حال اتصال به شبکه ملی اطلاعات بوده و ۸۹ روستا را نیز در برنامه برای بهبود ارتباط داریم و ۱۲۰ روستا نیز شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

رادمنش افزود: رتبه استان از حیث میزان رشد دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم ۵ بوده و از حیث درصد جذب اعتبارات فیبر نوری روستایی و مناطق محروم رتبه ۴ است.

انتهای پیام/

منتشر شده در :2023/07/21 - 06:07|شناسه خبر: 86235 105 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه