امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۵۶:۳۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بصیرت عاشورایی ویژه برنامه بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه‌السلام در ماه‌های محرم و صفر

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول ماه‌های محرم و صفر سوگواره بصیرت عاشورایی بصورت ویژه در بقعه متبرکه امامزاده سید محمود مشهور به سید محمید علیه السلام شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.

به گزارش راه ملت ، حجت الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول ماه‌های محرم و صفر سوگواره بصیرت عاشورایی بصورت ویژه در بقعه متبرکه امامزاده سید محمود مشهور به سید محمید علیه السلام شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در ایام محرم و صفر برگزار می شود و در این سوگواره علاوه بر عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام برنامه‌های دیگری نظیر شیر خوارگان حسینی، احلی من العسل، رهروان زینبی، لبیک یا حسین علیه السلام، طرح شمیم حسینی و روضه خوانی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام مومنی شاد گفت: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از ۲۸ تیر تا ۲۵ شهریور همزمان با اول محرم تا آخر ماه صفر در این حرم مطهر اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیاز های روز جامعه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌ در سی و پنج بقعه متبرکه شاخص استان جمعه ۳۰ تیر مصادف با سوم محرم الحرام، عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌، شام غریبان ۵ و ۶ مرداد و مراسم شب شهادت امام سجاد(ع) در ۷ مرداد از برنامه‌های اجرایی در سوگواره بصیرت عاشورایی است‌.

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد برگزاری برنامه «احلی من العسل» ویژه برنامه نوجوانان حسینی در روز دوشنبه ، ۲ مرداد با همکاری ادارات آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های شاخص این طرح برشمرد و گفت: همایش رهروان زینبی(‌س) ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم، عصر روز یکشنبه ۸ مرداد برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حرم مطهر امامزاده سید محمود علیه‌السلام از بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد است که برنامه‌های مختلفی از جمله طرح نوروزی آرامش بهاری، طرح ضیافت الهی، ویژه برنامه های دهه ولایت ، ویژه برنامه های دهه کرامت، ویژه برنامه های دهه وقف ، سوگواره یاس نبوی، طرح قرار دوازدهم و … در این بارگاه مطهر در طول سال برگزار می‌شود.

بارگاه مطهر و منور امام‌زاده سید محمود مشهور به سید محمید علیه السلام یکی از پر بازدیدترین اماکن مذهبی شهرستان کهگیلویه است که روزانه زائران و گردشگران مذهبی زیادی از این بارگاه مطهر دیدن و زیارت می کنند. بقعه متبرکه امام‌زاده سید محمود علیه‌السلام که به امامزاده سید محمید علیه السلام معروف و مشهور است یکی از این امام‌زاده هاست که در طول سال شاهد خیل عظیم گردشگر و زائر از مناطق مختلف است. این امامزاده در تمام طول سال پذیرای دلدادگان کوی ارادتمندان است.

اطراف این امامزاده پر است از مناطق زیبای گردشگری به خصوص آبشارها و رودخانه های خروشان که مردم می توانند از این مناطق هم استفاده کنند. در دامنه تپه های پوشیده از درختان سر بلند ، آنجا که چادر اعتقاد بر پاست به گنبد و مناره فیروزه رنگ می‌رسی که امامزاده سید محمود علیه‌السلام نام دارد و مکان حمد و ستایش است. در کنار این امامزاده جلیل القدر، آبشار کمردوغ قرار دارد که این آبشار هفتمین آبشار از نظر ارتفاع در کشور است. وجود بیش از ۱۱۰ اتاق اسکان و مدارس در اطراف روستا سبب شد تا هر روزه شاهد تکمیل شدن اسکان در این امامزاده به دلیل استقبال باشکوه مردم باشیم. امامزاده سید محمود علیه‌السلام از اولاد و احفاد امام جواد علیه السلام است که بقعه آن در هفت کیلومتری شهر قلعه رئیسی شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منتشر شده در :2023/07/22 - 11:07|شناسه خبر: 86250 119 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه