امروز :یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۳۱:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد: منافع مردم استان در احداث سد خرسان پیش بینی شود/انتشار اخبار امیدآفرین و نقد منصفانه یک ضرورت انکارناپذیر است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: منافع مردم استان در احداث سد خرسان پیش‌بینی شود.

به گزارش راه ملت از یاسوج، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید نصیر حسینی در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت ۱۷ مردادماه وگرامیداشت روزخبرنگار برگزار شد.
گفتنی است برگزاری این نشست با مشارکت ستاد امر به معروف و نهی منکر استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

آیت الله حسینی در این نشست، اظهار داشت: خبرنگاری یک شغل مقدس، اثرگذار و حیاتی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و …است.

وی با بیان اینکه مردم براساس اطلاعاتی که به آنها می‌رسد کارهای خود را پیگیری کرده و موضع‌گیری می‌کنند، عنوان کرد:گاهی یک خبر جامعه را به طرف بحران، مشکلات و درگیری هدایت کرده و موجب سقوط آن جامعه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه خبر درست و حکیمانه جامعه را به سمت صحیح هدایت کرده و زمینه شکل‌گیری در راستای آگاهی‌سازی لازم را به وجود می‌آورد، عنوان کرد: خبرهای صحیح و اصولی در خیلی مواقع به افکار عمومی مخابره نشد است.

وی افزود: گاهی می‌بینیم که خبری ابلاغ شد و علی‌رغم آنکه آگاهی‌سازی اولیه شکل گرفته ولی حساسیت مردم در آن راستا بالا نرفته و تاریخ بشر تغییر کرده است و موجب تحمیل رنج‌های بسیاری به بشر شد.

حسینی با ذکر مثال به جریان غدیر اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص اگر خبر به موقع ابلاغ می‌شد و حساسیت و مکرر خبر شکل می‌گرفت امروز گرفتار این همه جهالت نبودیم و آن‌هایی که خبر را شنیدند با تعهد عمل می‌کردند.

امام جمعه شهر یاسوج، اظهار داشت: انتظار می‌رود رسانه‌ها در سرویس‌های تخصصی اخبار امیدآفرین در حوزه اشتغال، تولید کشاورزی و …. منتشر کنند چرا که می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه دولت کار می‌کند و زحمت می‌کشد، ابراز کرد: نقد و انتقاد باید در جامعه باشد و نباید از نقد منصفانه عقب‌نشینی کرد و ادبیات درست و به موقع بدون تحریک‌آمیزی و به دور از مسائل حاشیه‌ای ضروری است.

حسینی با تاکید بر اینکه انعکاس مطالب از سر دلسوزی و در راستای منافع و مصالح مردم یک ضرورت انکارناپذیر است، ابراز کرد: نباید به دنبال بازی کردن با افکار عمومی و ریختن آبروی یک مومن و به تبعیت از آن برهم زدن آرامش جامعه بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر انعکاس نقد منصفانه در حوزه رسانه‌های استان خواستار پوشش اخبار امیدآفرین شد.

حسینی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصحاب رسانه آموزش شیوه مطالبه و مطالبه‌گری است، خاطرنشان کرد: امید است همواره در راستای توسعه استان قلم بزنید و می‌طلبد مسئولان نیز در این راستا و هم در حوزه مشکلات جامعه رسانه شما را حمایت کنند. 

وی به برخی از مشکلات موجود در سطح استان اشاره کرد و گفت: همواره تذکرات لازم به مسوولان داده می‌شود و به طور قطع در صورت تکرار اینگونه مسائل خواستار برخورد جدی دستگاه قضا با افراد و مسوولان متخلف هستیم.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن آنکه اصحاب رسانه را چشم‌های بیدار جامعه دانست و تاکید کرد: انتظار می‌رود خبرنگاران با پرورش خبر خود و با تحلیل و پردازش رسانه‌ای خبر مطلوبی برای خروجی به افکار عمومی داشته باشند و از خام‌فروشی خبر خود خودداری کنند.

امام جمعه شهر یاسوج نکته‌سنجی، حکیم بودن،ذکاوت و…را از ویژگی‌های یک خبرنگار توانمند برشمرد و گفت: خبرنگار باید دارای قلم و ادبیات گفتاری متمایز از سایر افراد جامعه باشد.

حسینی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در زمینه نقد از عملکرد مسئولان استان، افزود:روزانه مدیران با ما نشست دارند و تذکرات لازم را ارائه می‌دهیم به عنوان مثال خواستار رصد مستمر حوزه اصناف از صنف‌های مختلف شدیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در حوزه انتخابات، گفت: عدم شرکت در انتخابات به معنای عدم بلوغ است و اینکه اجازه دهیم دیگران به جای ما تصمیم‌گیری کنند و می‌طلبد زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات از سوی اصحاب رسانه فراهم شود.

امام جمعه یاسوج در خصوص سد خرسان نیز موضع‌گیری کرد و گفت: اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارم اما در حوزه سدسازی نباید فقط به فکر منافع استان بود بلکه باید منافع ملی را نیز در نظر بگیریم و تصمیم‌گیری در این حوزه یک تصمیم حاکمیتی بود ولی باید منافع مردم استان به ویژه ساکنین آن ۱۴ روستا که بر طبق پیش‌بینی‌ها با احداث این سد به زیر آب می‌رود یه صورت ویژه پیش‌بینی شود و زمینه اسکان آن‌ها به صورت تجمیعی در منطقه‌ دیگری با تمام امکانات مهیا شود.

حسینی این را هم گفت که همین پراکندگی روستاها در استان موجب مشکلات بسیاری از جمله سختی در ارائه خدمت به این مناطق شده است.

انتهای پیام/

منتشر شده در :2023/08/09 - 02:08|شناسه خبر: 86620 98 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه