امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۰۹:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال در دور دوم سفر ریاست جمهوری به کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد/شبکه نخبگان استانی شناسایی شد/ تحول چشمگیر فضای محیطی کتابخانه مرکزی یاسوج در سایه مدیریت هوشمندانه جبارنژاد

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در دور دوم سفرهای ریاست جمهوری حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه کتابخانه های استان اختصاص شده است و در صورت جذب این اعتبار شاهد تحولات چشمگیری در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش راه ملت، محسن جبارنژاد در نشست با اصحاب رسانه،اظهارداشت: ۷۰۰ هزار نسخه کتاب در این استان وجود دارد اما انتظار استقبال بیشتر از مردم برای کتاب خواندن وجود دارد.

وی افزود: در هر جامعه ای که تفکر و فرهنگ بر حوزه های دیگر برتری یافت آنجا پیشرفت خواهد کرد و تفکر برای فرهنگ تعیین تلکیف می کند و فرهنگ برای سیاست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: برای حوزه فرهنگ در این استان دغدغه ای وجود ندارد و این حجم از بی‌دردی نسبت به حوزه فرهنگ نگران کننده است.

جبارنژاد عنوان کرد: کتاب پیشران حوزه فرهنگ است و هیچ حوزه ای قدرت تعیین کنندگی همچون کتاب ندارد. کتاب راه حل امروز ماست و دست برتر دارد البته باید در نظر داشت کتاب کالای لوکس نیست.

وی ادامه داد: کتاب ابزار حیاتی است و آدم مرده هیچ تحرکی ندارد و هیچی از وی برنمی آید و انسانی که کتاب نمی خواند انسانی مرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث کتاب در جامعه جدی گرفته نشده است با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی کتاب خوان حرفه ای هستند و باید از ایشان الگو گرفت.

جبارنژاد تاکید کرد: باید کتابخانه عمومی پاتوق اجتماعی شود تا با این شیوه کتابخوانی هم رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: ۵۰ پانسیون مطالعاتی در این استان وجود دارد که مجوز گرفته اند و تعداد این پانسیون ها نسبت به دیگر نقاط کشور بسیار بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف تشکیل کتابخانه‌های عمومی برای غلبه بر محرومیت‌های اجتماعی بود، بیان کرد: در این راستا پانسیون مطالعاتی کتابخانه مرکزی یاسوج به زودی افتتاح خواهد شد.

جبارنژاد،افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم ما در این راستا بر عهده گرفتن دبیرخانه رویداد ملی ” نقش کتاب در توسعه کسب و کارهای کوچک” است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: فرهنگ خیری باید در استان در زمینه کتابخانه های عمومی جا بیفتد اما هنوز در این حوزه کار خاصی صورت نگرفته است.

جبارنژاد با اشاره به کمبود نیروی این سازمان، بیان کرد: امید است سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه در سال جاری با این مهم موافقت کنند.

وی با اشاره به عمق محرومیت‌های فرهنگی در برخی از مناطق استان، عنوان کرد: به عنوان مثال دو بخش چاروسا و دیشموک در شهرستان کهگیلویه تنها نهاد فرهنگی فعال کتابخانه‌ها است.

گفتنی است پس از این نشست بازدید میدانی از مجموعه کتابخانه‌ها با حضور اصحاب رسانه انجام شد که در این بازدید فاز نخست بخش پانسیون مطالعاتی، استان‌شناسی، بخش ویژه کودک،بخش ناشنوایان، بخش نابینایان،بخش پژوهشگران و… که در مورد بازدید قرارگرفت.

لازم به ذکر است فاز دوم این پروژه‌ها در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و پس از سال‌ها شاهد تحول چشمگیری در مجموعه کتابخانه‌های استان هستیم.

منتشر شده در :2023/08/14 - 09:08|شناسه خبر: 86855 124 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه