امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۲۳:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

شهرستان دنا ظرفیت‌های فرهنگی بالقوه دارد/ زیست بوم فرهنگی اولویت شورای فرهنگ عمومی باشد/ عدم حضور بانوان در شورای فرهنگ عمومی جای اشکال است

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا در دفتر امام جمعه شهرستان دنا برگزار شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره شهرستان دنا،درخشان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ​ضمن تاکید بر ظرفیت های بالای فرهنگی در این شهرستان بیان داشت:در این شهرستان ویژه گی های برجسته فرهنگی وجود داردکه لزوم دارد شورای فرهنگی عمومی ارتقای سطح فرهنگی جامعه را در دستور عمل خود قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه مردم شهر سی سخت دارای روحیه همکاری و همدلی در زمینه های مختلف هستند گفت:حادثه ناگور سقوط هواپیمای مسافربری و وقع ​زلزله در این شهرستان به نماد همدلی و همکاری مردم تبدیل شد، از همین رو آحاد جامعه با این روحیه توانستند این دو حادثه غم بار را به خوبی مدیریت و از پس آن برآیند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که شورای فرهنگ عمومی بایستی مد نظر قرار دهد بحث ارتقاء و شاخص های فرهنگی عمومی است اظهار کرد:از مهمترین خصایص مردان و زنان سخت کوش و با اصالت این شهرستان روحیه حماسه طلبی آنان است،که ریشه در باورهای ملی و انقلابی دارد.

وی بر این نکته تاکید کرد ​مشخصه مکتب حاج قاسم سلیمانی حماسه گرایی و ولایت مداری است.

امین درخشان ​با اشاره به اینکه نبایستی روحیه حماسه گرایی و فرهنگ والای این مرز و بوم دچار انحراف فرهنگی شود اظهار داشت:برای حفظ ​این فرهنگ شاخص در جهت مولفه های اسلامی و انقلابی که ​ریشه عمیقی در فطرت آحاد جامعه دارد،این شوری بایستی مشکلات و آسیب های اجتماعی مورد بحث و کنکاش قرار گیرد.

درخشان ضمن تاکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانون را دارد خواستار این شد که مصوبات به کلیه ارگانها و سازمانها ابلاغ و اجراء شود که عدم اجرای قانون جرم است.

متولی فرهنگ و هنر در استان ​با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل را باید با نکاه کلان مورد بررسی قرار داد بیان داشت:شورای فرهنگ عمومی با همکاری و همدلی با جامعه و مردم می تواند در جهت رفع آسیب ها ​و معظلات اجتماعی نقش موثر و بسزایی داشته باشد.

شاخص های فرهنگی می تواند جلوی بسیار از بی فرهنگی ها و بزه های اجتماعی را بگیرد.

وی عنوان کرد:بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور چندین سازمان و ارگان از جمله کانون پرورش فکری ،بنیاد شهید و امور ایثارگران،شورای تبلیغات اسلامی،و … عضو شورای فرهنگ عمومی شدند که ملزم است در جلسات این شوری مشارکت فعال داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امیدواری داد در هفته دولت ​سینما دنا رسما مورد افتتاح ​می شود که با رایزنی های صورت گرفته با وزارتخانه یکسال زودتر از پیش بینی ها مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی خواستار حضور پررنگ جوانان و بانوان در این جلسه شد و با سیاست های جدید شورای فرهنگ عمومی کشور ،نیروهای متخصص و اثر گذار دعوت می شوند.

منتشر شده در :2023/08/16 - 06:08|شناسه خبر: 86904 133 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه