امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۵۸:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با معرفی برگزیدگان؛ نخستین جشنواره “خبر خوب” در کهگیلویه و بویراحمد به گام آخر رسید/استقبالی بی‌نظیر از جنس مطبوعات/ ایده هوشمندانه معاون وزیر برای رفع مشکلات صنفی خبرنگاران

سکانس پایانی نخستین جشنواره “خبر خوب” استان با حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد کلید خورد.

به گزارش راه ملت؛ در نگاه نخست سالن مملو از جمعیت تالار سینما هنر،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال ویژه و بی‌نظیر اصحاب رسانه روبه‌رو شد.

این آیین با حضور سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سردار حسن حکمتیان راز فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد،سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی و امنیتی استانداری،مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری،محمد شریف اسلامی‌نژاد رئیس حوزه هنری استان،سرگرد فخرالدین رضایی رئیس بسیج رسانه استان و جمعی از اصحاب رسانه و قلم کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم باشکوه، پس از تلاوت قران مجید و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، کلیپی از فعالیت‌های یک سال اخیر مجموعه فرهنگ و ارشاد استان در حوزه رسانه و عملکرد فعالان رسانه‌ای استان پخش شد.

ارسال ۷۵۰ اثر به جشنواره رسانه‌ای “خبر خوب”/عملکرد خوب رسانه‌های استان در هنگامه ناآرامی‌ها

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نخستین سخنران در این آیین ضمن عرض خیرمقدم به همه حضار، اظهار داشت: باید قدردان و قدرشناس همه خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم که ضمن توجه به رسالت اصلی خود که بیان مشکلات مردم و استان است، در پایبندی به ارزش‌ها و رعایت موازین انقلاب اسلامی نیز کارنامه درخشانی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد در ناآرامی‌های سال گذشته موید این ادعاست، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد در هنگامه ناآرامی‌ها هیچ گونه مشکلی از سوی رسانه‌ها ایجاد نشد و همگی در مسیر انقلاب و نظام حرکت می‌کردند.

وی افزود: جشنواره رسانه‌ای «خبر خوب» با همکاری خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان با هدف تشویق و ترغیب اهالی رسانه، شناسایی نخبگان رسانه‌ای و معرفی رسانه‌های برتر استان در دو بخش آزاد و ویژه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در موعد مقرر بیش از ۷۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، گفت: این جشنواره در بخش‌های مختلف شامل خبر، گزارش، عکس خبری، مصاحبه و میزگرد، سرمقاله، مقاله با رویکرد نقد، تحلیل و تفسیر، تیتر و غیره برگزار شد.

درخشان،خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، مهار تورم رشد و تولید، ادبیات پایداری، خانواده و جوانی جمعیت، جهاد تبیین، امنیت و آسیب‌های اجتماعی از موضوعات این جشنواره بود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به داوری این جشنواره تخصصی بود، عنوان کرد: داوری‌ها بر اساس شناسه خبر و بدون درج و یا معرفی نام ارسال کنندگان آثار و به شکل ناشناس انجام شد.

درخشان،افزود: ماحصل این جشنواره، شناسایی نقاط ضعف و قوت و برنامه‌ریزی برای آموزش‌های هدفمند و اثرگذار است.

وزارت ارشاد امنیت شغلی خبرنگاران را فراهم کند

سید داوود موسوی‌منش مدیر خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به مشکلات صنفی خبرنگاران در حوزه مسکن و معیشتی، عنوان کرد: عدم امنیت شغلی خبرنگاران دغدغه اصلی آن‌ها است و علی‌رغم گذشت سال‌ها و وعده مسوولان هنوز این مهم تحقق نیافته است.

وی خواستار پیگیری معاون وزیر در سطح ملی برای رفع مشکلات اصحاب رسانه شد.

رونمایی از آلبوم نماهنگ بی‌سرپناهی”بی سرپنی”

برنامه بعدی ​در این جشنواره رونمایی از آلبوم بی‌سرپناهی 《بی سرپنی》باصدای “مرتضی باب” با حضور معاون سیاسی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود.

گفتنی است آلبوم بی‌سرپنی با ۷ قسمت الا ام‌البنین،عزیزم حسین،همدم غم،بی‌سرپنی،بوی مهربونم،یابوفاضل یاعباس و رودم ای رودم باحمایت اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد منتشر و رونمایی شد.

پس از این رونمایی مرتضی باب به اجرای نماهنگ “محرم” پرداخت.

پخش کلیپ طنز خبری از دیگر حواشی جالب توجه در این آیین بود.

ضرورت عدم مقایسه رسانه‌های استان با رسانه‌های برخوردار و رعایت عدالت در توزیع آگهی‌ها

همت‌الله دانش مدیر مسئول روزنامه امید مردم به عنوان نماینده رسانه‌های مکتوب استان در این آیین با بیان اینکه تاکنون در مراسم تکریم و معارفه ۱۲ استاندار و ۸ مدیرکل ارشاد توفیق حضور داشتم،اظهار داشت: اگر هر ساله تنها یک مشکل رسانه‌ها در این برنامه‌ها برطرف می‌شد اکنون باید برای آینده تصمیم‌گیری می‌کردیم و نگران نیازهای دیروز و امروز و فریادگر مشکلات استان از جمله بی‌سامانی در بازار،
وضعیت نامناسب شهری و… خود نبودیم.

وی، افزود: قانون حدود و اختیاراتی برای خبرنگاران مشخص کرده ولی مسوولان از دیدن اختیارات عاجز هستند و کوچک‌ترین انتقادی را برنمی‌تابند.

دانش، تاکید کرد: انتظار می‌رود رسانه‌های استان با رسانه‌های برخوردار مقایسه نشوند و خواستار توجه و تمکین دستگاه‌های اجرایی به قانون در توزیع آگهی‌ها شد.

کورش رضایی سردبیر پایگاه خبری تحلیلی خبرآوران نیز در این آیین با بیان اینکه هرساله مشکلات را بیان می‌کنیم، گفت: تاکنون شاهد خروجی مطلوبی نبودیم‌.

خبرنگاران خواستار اعطای تسهیلات بلاعوض هستند

ثارالله آذری‌تون به عنوان نماینده پایگاه‌های خبری، عنوان کرد: جناب مهدی پور به جای پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیونی به خبرنگاران وام‌های ۵ میلیونی بلاعوض به آن‌ها پرداخت شود چرا که توان بازپرداخت وام و تسهیلات را ندارند.

آمادگی ۵۰ موکب در کهگیلویه و بویراحمد برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

سردار حسن حکمتیان راز فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین،
گفت: ۵۰ موکب آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستند و در تلاش هستیم تا شروع اربعین، به بالاترین سطح از آمادگی برای خدمت‌رسانی به زائران برسیم.

وی از اربعین به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی جهان اسلام نام برد و اظهار داشت: کلیت نظام در تلاش هستند که زمینه مساعد کردن شرایط برای رفاه حال زائرین اربعین را به نحو احسن فراهم کنند که در استان کهگیلویه و بویراحمد هم تلاش داریم با همراهی سایر کمیته‌های اربعین این اتفاق رخ دهد.

حکمتیان، افزود: مهم‌ترین موضوع در خصوص همایش اربعین، بحث اسکان و تغذیه زائرین است که در این راستا هم‌اکنون بیش از ۵۰ موکب آماده ارائه خدمات هستند و همه مقدمات فراهم شده است و در تلاش هستیم تا شروع اربعین، به بالاترین سطح از آمادگی برای پذیرایی و اسکان زائران برسیم.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان، گفت: انتظار داریم امسال، هم مردم حضور داشته باشند و هم به این مواکب کمک کنند تا بهتر بتوانیم خدمت ارائه دهیم.

حکمتیان، بیان کرد: این مواکب با پیگیری‌های انجام‌شده، شناسنامه‌دار شده‌اند و در حوزه شناسنامه دار کردن مواکب و اعلام آمادگی در سطح کشور رتبه اول را داریم.

وی به بحث بازسازی عتبات عالیات اشاره داشت و خاطرنشان کرد: استان ما مشارکت خوبی در ایجاد صحن حضرت زهرا (س) و صحن حضرت زینب (س) و توسعه و بازسازی و ترمیم عتبات عالیات داشته که انتظار داریم این مشارکت بیشتر شود، چون استانی صد درصد شیعه و محب اهل بیت هستیم و باید در این زمینه جایگاه اول را داشته باشیم.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان، گفت: درب باب‌المهدی حرم امامین عسکریین اولین پروژه در حوزه عتبات عالیات در شهر یاسوج است که ساخت آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم ظرف یک یا دو ماه آینده این درب تکمیل شود.

حکمتیان،متذکر شد: بیش از هر زمانی نیاز به مشارکت و نذورات مردم جهت تکمیل این درب داریم و اهمیت ۲۰ درصد باقیمانده بیشتر از ۸۰ درصدی است که کار شده است.

وی، خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات باید بالاترین سطح مشارکت را داشته باشد و امروز نذورات مردم در حوزه‌های مختلف می‌تواند این ستاد را یاری دهد.

معاون وزیر با کلاه و لباس لُری

یکی از حاشیه‌های برنامه ملبس کردن معاون وزیر به لباس لزی جقه و زناره و کلاه نمدی بود که مهدی‌پور در کسوت یک مرد لر بویراحمدی این لابس را که بیشتر لباس رزم مردان در ادوار مختلف بوده بر تن کرد.

رشد ۴ برابری عضویت خبرنگاران در سامانه جامع رسانه‌های کشور/ درصدی از درآمد گردشگری استان صرف فرهنگ و رسانه شود

مهدی‌پور از رشد چهار برابری عضویت خبرنگاران در سامانه جامع رسانه‌های کشور خبر داد و گفت: در ۲۲ ماه گذشته تعداد خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌ها از دو هزار نفر به بالغ بر هشت هزار نفر رسیده است.

فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «خبر خوب» در یاسوج اظهار داشت: حفظ رتبه اول استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ مشارکت در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام اسلامی از جمله انتخابات، تکلیف مهمی را بر عهده اهالی رسانه قرار داده است و در این راستا مسیری جز جهاد تبیین پیش روی ما وجود ندارد.

مهدی‌پور با بیان اینکه تکلیف ما امیدآفرینی برای مردم است، افزود: فضای مجازی و بسترهای نوین ارتباطی فاصله‌ها را از بین برده و همه ما در یک حوضچه بزرگ اطلاعات قرار داریم و باید ملی فکر کنیم و محلی عمل کنیم و همچنین بین‌المللی فکر کنیم و ملی عمل کنیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ۲۲ ماه گذشته تلاش کردیم حوزه مطبوعاتی مورد توجه قرار گیرد و در این مدت تعداد خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌ها از دو هزار نفر به بالغ بر هشت هزار نفر رسید.
مهدی‌پور ابراز داشت: همچنین تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر کمتر از دو هزار نفر بود که با پیگیری‌های انجام‌شده امروز به شش هزار نفر رسیده است.

وی بیان داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد میزان کل آگهی‌های دولتی در سال ۱۴۰۰، حدود ۶۰۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به دو میلیارد تومان رسید و از ابتدای امسال تاکنون نیز یک میلیارد بوده و تا پایان سال جاری به سه میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در تمام آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها، استان‌های کمتربرخوردار دو برابر استان های برخوردار بهره‌مند می‌شوند‌ و در رتبه‌بندی‌ها نیز دو برابر ظرفیت را برای استان‌های کمتربرخوردار در نظر گرفتیم.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه دو نوع بیمه شامل بیمه صندوق هنر و بیمه سخت و زیان‌آور برای خبرنگاران وجود دارد، گفت: بیمه سخت و زیان‌آور از کد کارگاهی می‌آید و ما حمایت‌ها را متکی به کد کارگاهی کردیم تا این طریق مدیران مسئول، خبرنگاران خود را بیمه کنند.

وی متذکر شد: امیدواریم در برنامه هفتم توسعه، پیوست فرهنگی که پیوست رسانه‌ای نیز در آن نهفته است تصویب و برای همه ادارات الزام‌آور شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر یک صد هزار نفر، ۲۲ رسانه وجود دارد که هم فرصت است از این حیث که ظرفیت رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی استان را بالا برده و هم تهدید است از این لحاظ که منابع ممکن است کاهش یابد.

مهدی‌پور با بیان اینکه تخلف آگهی‌های دولتی جرم است، گفت: دستگاه دولتی حق ندارد خارج از سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آگهی دولتی توزیع کند و چنین تخلف است.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه بویراحمد صنعتی نبوده ولی استانی زیبا و گردشگری است، پیشنهاد داد که بخشی از درآمد حاصل از توسعه گردشگری در استان در تفاهم نامه سه جانبه با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و بودجه ای که در اختیار استانداری است، صرف رسانه های استان شود.

مهدی پور، خاطرنشان کرد: به گونه ای که اگر سال بعد افزایش میزان گردشگری در استان صورت گرفت، این امکان پذیر است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به تعدد رسانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی را برای خبرنگاران داریم.

رونمایی از پوستر دومین جشنواره رسانه‌ای خبر خوب

در بخش دیگری از این آیین با حضور معاون وزیر ارشاد، معاون سیاسی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد بر روی سن تالار سینما هنر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از “پوستر دومین جشنواره رسانه‌ای خبر خوب” رونمایی شد.

نام‌نویسی ۱۱ زن برای انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد

در بخش دیگر این آیین معاون سیاسی استاندار و دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد از نام نویسی ۱۱ زن برای انتخابات مجلس در این استان خبر داد وگفت: تاکنون ۲۲۲ مرد و ۱۱ نفر از بانوان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام کرده‌اند.

سید جواد هاشمی مهر،بیان کرد: از ۱۱ نفر از بانوان ۸ نفر در حوزه بویراحمد و دنا، یک نفر در حوزه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده و دو نفر نیز در حوزه گچساران و باشت هستند.

وی،عنوان کرد: در مجموع در حوزه بویراحمد و دنا ۹۷ نفر شامل ۸۹ مرد و هشت خانم، در حوزه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده ۸۸ نفر شامل ۸۷ مرد و یک خانم و در حوزه گچساران و باشت ۴۸ متقاضی شامل ۴۶ مرد و دو خانم در این سامانه نام نویسی کردند.

تقدیر از بهترین تحلیل خبری از آیین برگزاری نخستین جشنواره خبر خوب

مجری برنامه در حاشیه این آیین، گفت: به بهترین گزارش تحلیلی خبری از این آیین از سوی مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جایزه ویژه‌ای تعلق می‌گیرد و خبرنگاران علاقمند می‌توانند اثر خود را به به شماره همراه ۰۹۰۵۱۸۹۱۲۱۳ ارسال کنند.

خوانش بیانیه هیات داوران نخستین جشنواره خبر خوب استان کهگیلویه و بویراحمد

در متن بیانیه پایانی هیات داوران جشنواره مطبوعات،نشریات و‌ خبرگزاری‌های استان کهگیلویه وبویراحمد «خبر خوب» که توسط سید محمد تقوی خوانده شد،نوشته شده است:
 
به نام خداوند لوح وقلم ؛ حقیقت‌نگار وجود و عدم
خدایی که داننده رازهاست؛ نخستین سرآغاز آغازهاست
 جشنواره مطبوعات،نشریات، رسانه های محلی و‌ خبرگزاری‌های استان کهگیلویه وبویراحمد در حالی امروز و در این ساعت به پایان می رسدکه همچنان راه پر پیچ و خم اطلاع رسانی، روشنگری و رسالت آگاهی بخشی بر دوش شما طلایه داران عرصه خبر و منادیان آزادی و اندیشه سنگینی می کند …
همکاران گرامی؛ میهمانان ارجمند
یکی از اصول مهم، برجسته و پذیرفته شده ژورنالیست بین‌المللی، اخلاق‌حرفه‌ای و  رعایت منطق روزنامه‌نگاری است و می‌گوید: “مسؤولیت اجتماعی روزنامه‌نگار؛ وی را ملزم و مکلف می‌سازد که تحت هر شرایطی همسو با وجدان اخلاقی خود و متناسب با شرایط جامعه و افکار عمومی عمل کند.
هیات داوران جشنواره « خبر خوب » استان/با تکیه بر رعایت اخلاق/اصول حرفه ای روزنامه نگاری و حرکت بر مدار شاخصهای مهم ارزیابی خبر / بیش از ۸۰۰ اثر از جمله/گزارش/خبر/تیتر /مصاحبه/مقاله/سرمقاله/تحلیل و تفسیر/  عکسهای خبری/ گزارش‌های تصویری / گزارش تحقیقی/یادداشت طنز/ صفحه آرایی و بخشهای ویژه ای همچون: ادبیات پایداری، آسیب های اجتماعی، امنیت، تولید، رشد و تورم، جهاد تبیین، خانواده و جوانی جمعیت، مهدویت و انتظار  و عفاف و حجاب را داوری کرده و از این میان تعداد ۳۵ اثر را به عنوان آثار برتر و شایسته تقدیر انتخاب کردند.
اما در این راه پر تب و تاب، سنگین و زمانبر ولی شیرین …
 تلاش کردیم درست؛ بی‌طرفانه و منطبق بر اصول حرفه‌ای و با رعایت عدالت و انصاف  قضاوت کنیم؛
کوشیدیم آنچه می‌ماند دست‌کم نقطه‌هایی برای حرکت در نقشه آینده روزنامه‌نگاری و خبرنگاری و هرچه بهتر شدن این رسالت سنگین و آینده ساز برای عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این  خطه باشد؛
سعی کردیم به دور از هر گونه حب و بغض‌ و یا نیت خوانی و تحلیل و تفسیر مقاصد نگارنده و صاحب اثر، بلکه صرفا بر اساس رسالت تخصص گرایی، بر مدار منطق و اعتدال آثار را ارزیابی کنیم.؛
بر این باور بودیم و هستیم که این جشنواره می‌تواند آغاز شکل‌گیری آینده‌ای امیدبخش و روشن و کورسوی امیدی برای توسعه رسانه های استان  و رسیدن به نقطه مطلوب باشد؛

حضار گرامی! همکاران سخت کوش و معزز
روزنامه‌نگاری حرفه‌ای؛ در حقیقت پژواک گفتگوی پیوسته یک ملت با خود است در جستجوی حقیقت/ و آنچه مهم است پیوستگی این گفتگوها و نشست و برخاست هاست.
امروز دور هم جمع شده ایم تا نه اینکه فقط خود را بسنجیم و در ظرفی به نام رقابت و داوری همدیگر را محک بزنیم /…بلکه امروز  دور هم جمع شده ایم تا حرف‌های خودمان و نگارش‌ها، متون ، دلنوشته ها و تراوشات ذهن و قلم و اندیشه خود را در کنار هم قطارانمان مرور کنیم و نگاشته هایمان را ورق بزنیم و سبک و سنگین کنیم … تا راهی باشد برای توسعه رسانه ها و کمک به حرکت همه جانبه و امید بخش استان.
امروزه آموزش یکی از اصول اولیه و پایه برای توانمند شدن و خلق آثار فاخر و ماندگار است و انتظار می رود متولیان امر بیش از پیش به امر آموزش خبرنگاران به ویژه در شهرستانهای استان اهتمام ورزند. هر چند برخی آثار ارسالی به جشنواره از وزن ، پیکر بندی و نظام رسانه ای قابل قبولی برخوردار بودند اما بخش اعظمی از آثار نیز از ضعف های ساختاری و قالب بندی خبری ، غلطهای املایی ، بی توجهی به عناصر و ارزشهای خبری و همچنین اجزاء خبر رنج می بردند و برخی آثار شرایط و ضوابط لازم برای ارسال به جشنواره را نداشتند و انتظار می رود رسانه ها از ارسال آثار ضعیف به اینگونه جشنواره ها خودداری کنند.
هیات داوران ضمن قدردانی از متولیان برپایی این جشنواره و تاکید بر ضرورت استمرار برگزاری اینگونه جشنواره ها خرسند است که شاهد آثاری فاخر از اصحاب رسانه استان باشد و ضمن احترام به پدید آورندگان آثاری که در این جشنواره به رقابت پرداختند اعلام می دارد آثار برگزیده ضروتا نمونه های همه جانبه نبوده و با لحاظ سطح موجود مورد قضاوت قرار گرفته است. نکته مهم اینکه متاسفانه در بررسی آثار ارسالی فراوانی سوگیری ،اظهار نظرهای شخصی ،ادعاهای غیر مستند و بدون ادله مشاهده می شد.متاسفانه برخی آثار ارسالی غلط های املایی ، ویرایشی و نگارشی فراوانی داشت و بیانگر کم توجهی و پاسداشت زبان و ادب فارسی است.
برگزاری دوره های آموزشی و کارگاههای عملی و برپایی دوره های نقد و بررسی آثار انتشار یافته در مجامع تخصصی با حضور اساتید و روزنامه نگاران با تجربه می تواند نقش شایانی د ارتقاِ سطح حرفه ای همکاران داشته باشد.
اما جان کلام و در پایان /به قول بزرگی ..چه بپذیریم و یا نپذیریم، فعلا مشت ما و شما، نمونه خروارها نیست؛ یقینا بر این باوریم که لزوما برگزیده‌ها؛ بهترین‌ها نیستند و بهترین‌ها هنوز در اندیشه اعتلاء و توسعه هستند. خلاصه کنیم؛ روزنامه‌نگاری قاب نیست. آلبوم است. باید در این راه تلاش کنیم و عرق بریزیم و قلم بزنیم، خون دلها بخوریم و در نهایت اعتلای ایران اسلامی و پیروزی و سرافرازی این مرز و بوم هدف و آرمان واحدمان باشد … به امید آنروز

هیات داوران نخستین جشنواره رسانه ای خبر خوب
احمد علی احمد پور، سید ولی موسوی و سید محمد تقوی .
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره خبر خوب

و اما در پایان بخش این آیین ۳۵ نفر به عنوان برگزیده جشنواره معرفی شدند.

در بخش ادبیات پایداری؛ در این بخش کسی حائز رتبه اول نشد؛
مرضیه جوشن رتبه دوم و علی اکبر پاک رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش آسیب‌های اجتماعی؛ سید داوود موسوی‌منش رتبه دوم و ثارالله آذری‌تون رتبه سوم و صادق الاهی نژاد از پایگاه خبری فصل جنوب شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش امنیت؛  کسی حائز رتبه برتر و دوم نشد و محمود سپهر رتبه سوم را کسب کرد.

در بخش جمعیت و فرزندآوری کسی حائز رتبه اول،دوم و سوم نشد و محمود سپهر از پایگاه خبری بویرنیوز شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش شعار سال؛ کسی حائز رتبه اول و دوم نشد و فهیمه قهرمانی از خبرگزاری ایرنا رتبه سوم را کسب کرد و مریم پیروزان از خبرگزاری فارس شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش جهاد تببین؛ سیده زهرا موسوی اصل شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش مصاحبه؛ احسان خان محمدی از کبنانیوز رتبه اول؛ رتبه دوم و سوم به هیچ اثری تعلق نگرفت و فاطمه رشیدی از خبرگزاری کتاب و مرضیه جوشن از خبرگزاری دفاع پرس شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش صفحه‌آرایی هیچ‌کدام حائز کسب رتبه نشدند و حمیده ستاینده شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش گزارش توصیفی تحلیلی پژمان امیدی از خبرگزاری مهر، رتبه برتر،
حسین دوستانی صبح زاگرس رتبه دوم و عیسی فتحی از خبرگزاری ایسنا رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش عکس خبری؛ امین صداقت از خبرگزاری فارس و روح الله اخلاقی به صورت مشترک رتبه دوم را کسب کردند.

در بخش گزارش ویدئویی؛
کسی حائز رتبه اول نشد،
رتبه دوم به میلاد نظری از صدا و سیما و رتبه سوم به مرتضی مبشری اختصاص یافت.

در بخش تحلیل و تفسیر هیچ کدام از آثار ارسالی حائز رتبه نشدند؛ در این بخش نوروز کمایی از کبنانیوز و ترنم بهنیا از خبرگزاری فارس شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش تیتر؛ سیده زهرا موسوی اصل از پایگاه خبری راه ملت رتبه برتر را کسب کرد.

در مجموع از ۴۳ نفر تقدیر شد که شامل ۷ خبرنگار پیشکسوت از جمله سید محمد دانشی، سید علی محمد دانشی، همت‌الله دانش، زیبا کرمی،حبیب‌الله پیشوا و سعید نظری مورد تقدیر قرار گرفتند همچنین از خانواده خبرنگاران متوفی زنده‌یاد « سید حمدالله خواهش‌نیک» و جاودانه‌یاد «منصور زرگر » خبرنگار فقید ایرنای استان ، خانواده شهید «خداعفو عبدیان»، و در بخش دیگری از ۹ خبرنگار از جمله زهرا داوودی، صادق الهی،سیدرضا خاضع، کورش رضایی، معصومه بوستانی، بهرام پارسا، اردشیر کیانی،داوود صمدی‌فر، وحید آهنگ خبرنگارانی بودند که در حوزه ازدواج و فرزندآوری تجلیل شد همچنین از علی احمدپور معاون اطلاعات و اخبار صداوسیمای استان نیز تقدیر به عمل آمد.

همچنین از سیده مهناز فاطمی‌اصل خبرنگار و دبیر خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی ویسی خبرگزاری شبستان،فاطمه رشیدی خبرگزاری ایبنا،رضا رفیعی خبرگزاری ایران تئاتر و فهیمه قهرمانی بخش فرهنگ و هنر خبرگزاری ایرنا در حوزه خبرگزاری‌های تخصصی استان نیز تجلیل شدند.

گفتنی است بنا به  دعوت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد سومین معاون وزیر ارشاد در یک ماه اخیر وارد فرودگاه یاسوج شد و حضور پر رنگ مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان در تاریخ این اداره کل بی‌سابقه است.

منتشر شده در :2023/08/14 - 09:08|شناسه خبر: 86962 105 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه