امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۱۸:۵۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

درب صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد به روی همه دستگاه‌های اجرایی و اصناف باز است / نباید یک صنف به‌خاطر ۵۰ میلیون تومان بدهی تعطیل شود / افراد برای پیگیری نامه‌های سفر ریاست جمهوری تا زمان اطلاع ما، به صندوق مراجعه نکنند

همت‌الله ناصری گفت: حدود ده هزار نامه ریاست جمهوری به ما ارجاع شده است. برای این افراد در روز ثبت نامه یک پیامک ارسال شده با این محتوا که درخواست شما ثبت شده است. لازم است که این افراد تا زمان دریافت پیامک بعدی است به صندوق مراجعه نکنند؛ چرا که خود صندوق به آنها اطلاع خواهد داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از کبنا؛ همت‌الله ناصری اواخر تیرماه سال ۱۴۰۰ به‌عنوان سرپرست صندوق کارآفرینی استان ایلام منصوب شد. یک سال‌ونیم از حضور او در ایلام نگذشته بود که طی حکمی از سوی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به سرپرستی این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد تا با تجاربی که در ایلام به دست آورده بود، در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار شود.
جالب است که همت‌الله ناصری مدیرعامل این صندوق غیربومی است. حال ناصری به دلیل عملکرد مطلوبش در ایلام که توانسته بود آن استان را در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به رتبه نخست کشوری برساند و در جشنواره شهید رجایی صندوق استان ایلام جز ۱۵ دستگاه برتر کشوری شود، سکان صندوق کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفته است. یکی از اقدمات مهمی که ناصری پس از ورود به استان، انجام داد، حذف بوروکراسی زائد و غیرضروری در این صندوق بود. به گفته او صندوق کارآفرینی امید، همچون بانک عمل نمی‌کند و به دنبال سودآوری نیست؛ بلکه در واقع یک صندوق حمایتی است و در این راستا باید تمام موانع را از پیش پا برداشت تا صندوق هر چه بیشتر به هدف خود نزدیک شود.
وی با حضور در دفتر کبنا نیوز به برخی از اقدامات صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته پرداخت.
ناصری در ادامه به تفاهم‌نامه‌های صندوق کارافرینی امید با دستگاه‌های استانی اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی به این وضعیت با دهیاران شهرستان بویراحمد، تفاهم‌نامه‌هایی انعقاد کردیم که طی آن، فرد روستایی مطالبه‌اش را به دهیار انتقال می‌دهد و دهیار نیز آن را به ما می‌رساند و ما به آن فرد تسهیلات می‌دهیم.
ناصری به عنوان مثال به یکی از این تفاهم‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی از سوی صندوق به متقاضیان اتوبوسرانی و تاکسیرانی پرداخته می‌شود که ظرفیت خوبی برای وضعیت حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی اظهار داشت: ما به اصناف استان نیز گفتیم اگر می‌خواهید صنف شما از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شود ما یک و نیم برابر آورده شما، تسهیلات می‌دهیم. به عنوان مثال یکی از موضوعات مورد نظر ما، کیفیت نان بود که در جلساتی که با رئیس اتحادیه نانوایی‌ها داشتیم قرار شد بحث نوسازی در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: ما مدلی را در نظر گرفتیم که ایراد نانوایی‌ها رفع شود تا کیفیت نان افزایش یابد، اولویت را نیز بر نانوایی‌هایی گذاشتیم که نانوا کارمند نباشد.
وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری گفت: در سفر ریاست جمهوری از ظرفیت حضور معاون اعتبارات استفاده کردیم؛ بازدیدهایی نیز داشتیم که بسیار اثرگذار بودند؛ طرحی که پنج سال پیش به دنبال مصوبه آن بودیم و هر چه نامه می‌زدیم انجام نمی‌شد، با بازدیدی که صورت گرفت، به راحتی مصوبه آن ابلاغ شد.
وی افزود: در سفر نخست ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد نیز ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی ادامه داد: حدود ده هزار نامه ریاست جمهوری به ما ارجاع شده است. برای این افراد در روز ثبت نامه یک پیامک ارسال شده با این محتوا که درخواست شما ثبت شده است. لازم است که این افراد تا زمان دریافت پیامک بعدی است به صندوق مراجعه نکنند؛ چرا که خود صندوق به آنها اطلاع خواهد داد.
وی با بیان این‌که لطفاً به صندوق مراجعه نکنید تا پالایش انجام شود، تأکید کرد:  فردی که تسهیلات دریافت می‌کند نباید بیمه داشته باشد و شاغل نیز نباید باشد.  
ناصری یکی از اقدامات صندوق را طرح روستای نوفن عنوان کرد و گفت: در خصوص این طرح رویدادی انجام دادیم و جلساتی را نیز برگزار کردیم؛ حتی هفته گذشته نیز نامه‌ای از معاون اقتصادی وزارت کشور ابلاغ شد که این طرح جدی گرفته شود.
وی در توضیح طرح گفت: در راستای طرح روستای نوفن، ما به دنبال افزایش بهره‌وری در روستاها هستیم؛ یعنی یا این‌که طرح در روستاست و یا شرکت دانش‌بنیان در روستاست.
وی ادامه داد: طی همین طرح، در استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان، استفاده از فناوری، باعث افزایش تولید در ماهی‌های سردابی شده است. ما هم می‌خواهیم جلساتی با شیلات بگذاریم و از صنف پرورش ماهی دعوت کنیم تا ببنیم متقاضی هستند این فناوری در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز انجام شود یا خیر؟
ناصری در ادامه به تسهیلات اشتغالزایی روستایی اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۷ وقفه‌ای برای تسهیلات اشتغال روستایی پیش آمده و ۲۰ میلیارد تومان از این تسهیلات مانده بود که در عرض یک ماه این مبلغ را پرداخت و ۱۰۰ درصد اعتبار تسهیلات اشتغالزایی روستایی را جذب کردیم.
وی با بیان این‌که ایجاد اشتغال و پایداری اشتغال برای ما مهم است، گفت: اگر ما بتوانیم شغلی را با مبلغی کم حفظ کنیم بهتر از این است که با هزینه زیاد یک شغل جدید ایجاد کنیم.
وی افزود: ما جلساتی با اصناف گذاشته‌ایم که پای کار بیایند و منابعی بیاورند تا ما هم یک و نیم برابر منبع بگذاریم.
وی تصریح کرد: ما در همین استان صنف داریم که به خاطر ۵۰ میلیون تومان تعطیل می‌شود. اما ما می‌خواهیم اصناف تفاهم‌نامه ببندد تا نگذاریم این صنف تعطیل شود.
ناصری سپس به طرح‌هایی اشاره کرد که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و گفت: حدود ۱۲ تا ۱۳ طرح است که به دلایل مختلف به تعهدات خود عمل نکرده‌اند که بخشی از آنها به خاطر شرایط تورمی بوده است.
وی سپس گفت: مبلغ این طرح‌ها چیزی بین ۱۳ تا ۱۴ میلیارد تومان است.
وی افزود: هفته گذشته در همین خصوص جلسه‌ای با معاونت پیشگیری از جرم دادگستری داشتیم که در نهایت تصمیم بر این شد که به این افراد مهلتی شش ماه داده شود.
وی گفت: زمانی که من به استان کهگیلویه و بویراحمد آمدم، نزدیک به ۲۲۰ نفر مشکوک (افرادی که ۱۸ ماه قسط پرداخت نکرده‌اند) داشتیم که حالا تعداد آنها به ۳۲ پرونده رسیده است.
وی با بیان این‌که ما در فضای کسب و کار عمل می‌کنیم گفت: موضوعی که امروزه مطرح است احیای واحدهای تولیدی راکد است.
وی افزود: روز گذشته نیز در راستای همین طرح احیاء، از کارخانه شهد ناب مادوان بازدید کردیم و امیدواریم هر چه زودتر به چرخه تولید برگردد.
وی با بیان این‌که هشت طرح از طرف صندوق به تهران معرفی شده است، گفت: قند یاسوج با ۴۰ نفر اشتغالزایی، و مجتمع نان بهارستان با ۳۰ نفر اشتغالزایی را نیز در دستور کار داریم.
وی عنوان کرد: به پروژه بیمارستان زاگرس نیز ورود کردیم که احتمالا بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷۰ طرح با مبلغی حدود ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان داشته‌ایم.
وی افزود: ما به لحاظ این‌که از نظر جمعیت، رتبه ۳۰ ام کشوری را داریم، در پرداخت تسهیلات در رتبه ۲۱ ام کشوری هستیم.
وی ادامه داد: در وصول مطالبات نیز استان ششم در بین استان‌های کشور هستیم.
ناصری اظهار داشت: بر اساس سامانه رصد، تعهد به اشتغال صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۴۰۲، تعداد ۳۱۰ اشتغال بوده که تاکنون ۹۶ درصد آن محقق شده است.
وی افزود: مبلغ پرداختی در این خصوص نیز ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.
ناصری با بیان این‌که ما تنها از طریق تفاهم‌نامه می‌توانیم با دستگاه‌های اداری در پرداخت تسهیلات همکاری کنیم، گفت: یکی از دغدغه‌های ما وضعیت پرداخت تسهیلات برای خبرنگاران و اصحاب رسانه است.
وی افزود: در همین راستا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد چنانچه منابعی بیاورد، ما هم یک و نیم برابر منابع اضافه می‌کنیم تا بتوانیم به خبرنگاران معرفی شده تسهیلات پرداخت کنیم.
وی تأکید کرد: درب صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد به روی همه دستگاه‌های اجرایی و اصناف باز است.

منتشر شده در :2023/08/22 - 11:08|شناسه خبر: 87220 152 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه