امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۵۲:۵۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۱۶ هزار کهگیلویه و بویراحمدی برای راهپیمایی اربعین ثبت نام کردند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه شرایط برای ارائه خدمات به زائرین فراهم شده و تاکنون ۱۶ هزار نفر در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید جواد هاشمی مهر چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان افزود: ۵۶ دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار اربعین این استان به مرز شلمچه در نظر گرفته شده است.
هاشمی مهر از اختصاص مبلغ چهار میلیارد تومان به موکب های استان با مساعدت استاندار خبر داد و گفت: چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوآمبولانس از استان کهگیلویه و بویرحمد در مرز شلمچه برای خدمات دهی زوار اربعین مستقر می شود.
هاشمی مهر تصریح کرد: ۵۲ موکب استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور عراق و در خاک ایران به زوار اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین آمار پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم گفت: پیش ثبت نام انتخابات۱۶ مرداد آغاز و تا ۲۲ مرداد ادامه داشت که در این بازده زمانی ۳۹۶ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سامانه ستاد انتخابات پیش ثبت نام خود را انجام دادند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۷۶ نفر از متقاضیان آقا و ۲۰ نفر خانم هستند.
وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ۱۵۰ نفر نام نویسی کردند که ۱۳۸ نفر مرد و ۱۲ نفر خانم هستند.
به گفته هاشمی مهر در حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی ۱۵۰ نفر نام نویسی کردند که ۱۴۵ نفر مرد و پنج نفر خانم هستند.
وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه باشت و گچساران ۹۶ نفر پیش ثبت نام کردند که ۹۳ نفر آقا و ۳ نفر خانم هستند.
وی با بیان اینکه ۲۷۴ نفر از متقاضیان تحصیلات کارشناسی ارشد دارند که ۶۹ درصد جمعیت ثبت نام کنندگان را تشکیل می دهد، گفت: سه نفر از متقاضیان دارای مدرک کاردانی، ۴۸ نفر معادل ۱۲ درصد مدرک کارشناسی، ۴۹ نفر دکترا و ۲۲ نفر دارای مدرک حوزوی است.
هاشمی مهر با بیان اینکه پنج نفر در مهلت قانونی استعفا دادند، به سن متقاضیان انتخابات اشاره و عنوان کرد: ۱۰۶ نفر از متقاضیان ۳۵ تا ۴۰ سال دارند، ۸۴ نفر ۴۰ تا ۴۵ سال هستند و ۳۶ نفر هم ۴۵ تا ۵۰ سال سن دارند.
وی بیان کرد: ۴۷ نفر از متقاضیان ۵۰ تا ۵۵ ساله هستند،۲۵ نفر هم در سنین ۵۵ تا ۶۰ قرار دارند،۱۷ نفر هم ۶۰ تا ۶۵ سال می باشند ضمن اینکه ۶۵ تا ۷۰ ساله تعداد پنج نفر و ۷۰ تا ۷۵ ساله دو نفر هستند که پیش ثبت نام خود را انجام دادند.
وی عنوان کرد: در دوره گذشته ۹۳ نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند اما در این دوره متقاضیان انتخابات به ۳۹۶ نفر رسیده که قابل قیاس با دوره گذشته نیست.
به گفته وی، بعد از پایان مهلت قانونی پیش ثبت نام، بلافاصله استعلام متقاضیان از مراجعه شش گانه آغاز شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بخش سوم سخنان خود به برنامه های هفته دولت اشاره و عنوان کرد: مراسم غبارروبی و تجدید میثاق با شهدای والا مقام فردا دوم شهریور ساعت ۷ صبح در گلزار شهدای یاسوج برگزار می شود.
وی با تاکید به اینکه در این هفته دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان شود گفت: در راستای خدمت به مردم گام های اساسی برداشته شده است.
هاشمی مهر بیان کرد: طبق اعلام حوزه عمرانی ۶۶۲ پروژه عمرانی در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می شود که ۴۸۷ پروژه افتتاحی و ۱۷۵ پروژه کلنگ زنی است.
حجت الاسلام سید جواد خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم با اشاره به اینکه ۵۳ دستاورد مهم دولت سیزدهم در این هفته اطلاع رسانی می شود، گفت: یادواره شهدای کارمند روز چهارشنبه هشتم شهریور در حسینیه ثارالله یاسوج و سایر نقاط استان برگزار می شود.

منتشر شده در :2023/08/24 - 11:08|شناسه خبر: 87262 92 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه