امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۵۱:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۲۰ دستاورد سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم

مدیر روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد به تشریح ۲۰ دستاورد این سازمان در استان در دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش راه ملت؛ حمیده بهروزی در جمع خبرنگاران ۲۰ دستاورد سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

وی با اشاره به اهم اقدامات اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد، عنوان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به تبع آن اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد برای دستیابی به حداکثر میزان رضایتمندی بیمه شدگان ، براساس محورهای سه گانه دسترسی عادلانه – سلامت محوری و حفاظت مالی نسبت به تحقق اهداف اقدام نموده است.

بهروزی طرح پوشش همگانی بیمه سلامت و ایجاد پوشش بیمه ای رایگان برای دهک های یک تا پنج و کاهش میزان مشارکت در حق بیمه دهک های ۶ تا ۹ را یکی از این اقدامات برشمرد و گفت: استقرار پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح استان در صندوق روستائیان و نظام ارجاع یک نیز از دیگر دستاوردهای بیمه سلامت است.

وی اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه ای داروها از محل ارز ترجیحی، پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی برای معلولین و راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج را از جمله اقدامات بیمه سلامت در این استان در دولت سیزدهم عنوان کرد.

بهروزی از افزایش پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی در استان خبر داد و افزود: پوشش بیمه ای هزینه های درمانی نازایی و ناباروری تا ۹۰%تعرفه دولتی و ۷۰%تعرفه خصوصی از دیگر خدمات بیمه سلامت است.

وی پوشش بیمه مادران باردار، شیرده و فرزندانشان تا سن ۵سالگی،اجرا و استقرار کامل طرح نسخه نویسی الکترونیکی، ارائه پوشش درمان اعتیاد به معتادین به مواد مخدر تحت پوشش بیمه سلامت در بخش دولتی و خصوصی در استان،استقرار پنل عقد وتمدید الکترونیکی با مراکز درمانی،پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد،اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری و ادغام صندوق بیمه سلامت همگانی با صندوق ایرانیان و ارائه خدمات در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان را از دیگر اقدامات این سازمان در کهگیلویه و بویراحمد برای رفاه حال جامعه هدف برشمرد.

بهروزی با اشاره به ارائه خدمات غیر حضوری بیمه ای از طریق سامانه شهروندی www.bimehsalamatiranian.ir ، گفت:پوشش بیمه ساکنین محلات کم برخوردار با همکاری استانداری و فرمانداری ها در شناسایی افراد فاقد پوشش به این محلات،پوشش هزینه های درمان و توانبخشی افراد دارای اتیسم و توانخواهان بهزیستی، افزایش تعهدات داروها در صندوق بیماران خاص ، صعب العلاج و نادر و اعمال این سهم در His بیمارستانها و نرم افزار داروخانه ها، تداوم و توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی و راه انـدازی سامانه تلفنی ۱۶۶۶ برای بیمه شدن غیر حضور و پاسخگویی به شکایات و درخواستها را از مهم ترین دستاوردهای بیمه سلامت استان در دولت سیزدهم دانست.

منتشر شده در :2023/08/26 - 10:08|شناسه خبر: 87315 118 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه