امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۳۵:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد،خبرداد؛

کاهش قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش قیمت مرغ در این استان با توجه به افزایش تولید خبر داد.

به گزارش راه ملت؛ سیدعلی معتمدی‌پور، امروز، شنبه چهارم شهریورماه در جمع خبرنگاران از کاهش قیمت مرغ تا ۸۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خبر داد و افزود: بسیاری از مشکلات بازار مرغ، منشأ استانی ندارد و با تامین نهاده‌های دامی به ویژه کنجاله، سویا و دیگر ملزومات تولید، از جمله جوجه یک‌روزه شیب نزولی قیمت ادامه خواهد داشت.

وی افزایش قیمت جوجه یک‌روزه و کاهش تولید آن را یکی از دلایل اصلی کاهش جوجه‌ریزی و تولید مرغ دانست و اظهارکرد: با رفع این مشکلات، انگیزه تولیدکنندگان بیشتر شده و جوجه‌ریزی خوبی در مرداد ماه انجام شده که قیمت فعلی گوشت مرغ نیز در استقبال از جوجه‌ریزی موثر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از ترغیب مرغداران به جوجه‌ریزی و انجام حمایت‌های لازم خبر داد و خاطرنشان کرد: تعهد جوجه‌ریزی در این استان بر اساس مجوز کشوری اعلام شده، به طور کامل انجام شده و تا پایان مردادماه حتی رشدی ۱۱۱ درصدی داشته است که قدم موثری به حساب می‌آید.

معتمدی پور تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان مردادماه، به لحاظ درصد تحقق جوجه‌ریزی در رتبه هفتم کشور قرار دارد.

وی از اتحادیه مرغداران این استان خواست تا با تحرک و توان بیشتری پای کار بیاید و در کنار عوامل دولتی این روند مثبت در بازار مرغ را حفظ و استمرار ببخشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده را با هم ببیند. بنابراین اگر چه کاهش قیمت مرغ مورد انتظار مردم است، اما از طرفی کاهش غیر منطقی قیمت گوشت مرغ، انگیزه تولید را نیز کاهش می‌دهد و باید تعادلی معقول در این زمینه وجود داشته باشد.

معتمدی پور تاکید کرد: با استمرار شرایط تامین جوجه یک‌روزه و کنجاله سویای مورد نیاز واحدهای پرورش مرغ و اینکه قیمت مرغ افت محسوسی پیدا نکند، تولید مرغ در ماه‌های آینده نیز رشد صعودی دارد.

وی بیان کرد: برای خرید مرغ «نژاد آرین» توسط شرکت پشتیبانی امور دام این سازمان، هماهنگی شده است.

منتشر شده در :2023/08/27 - 10:08|شناسه خبر: 87318 86 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه