مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ۲۴۳ هزار و ۴۸۲ نامه های واصله و تماس های تلفنی با سامانه ۱۱۱ در استان خبر داد.
به گزارش راه ملت؛”اصغر قلی پور” در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص ثبت و پردازش نامههای مردمی در سفر دور دوم طی روزها ۲۶ و ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ رئیسجمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: پردازش و ثبت نامههای مردمی پس از ۱۸ روز کار بی وقفه و مستمر ۱۶ ساعته توسط تیم حوزه بازرسی و کاربران همکاری کننده از دستگاه های اجرایی استان به پایان رسید.
وی از ثبت ۲۴۳هزار و ۴۸۲ نامه و تماس های تلفنی ۱۱۱ در استان خبر داد و اظهارکرد: از این تعداد ۴۶۸۶۰ مورد در مدت زمان سه روز از طریق ارتباط الکترونیکی مردم و دولت با تماس با سامانه ۱۱۱ بود.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استانداری کهگیلویه و بویراحمد این تعداد نامه را نسبت به تناسب جمعیت استان بیسابقه دانست و خاطرنشان کرد: ثبت این مهم یک رکورد را نشان میدهد و حامل چند پیام است از جمله اینکه مردم از رئیس جمهور و مجموعه دولتمردان انتظاراتی دارند و به دنبال به ثمر نشستن نیازها و خواستههای خود از طریق مقامات عالی کشور و استان هستند.
قلی پور نسبت فراوانی بیشترین موضوعات مورد درخواست مردم از رئیسجمهور را درخواست کمک مالی، وام ضروری و قرضالحسنه، اشتغال و سایر موارد عنوان و تصریح کرد: در این ۱۸ روز بیش از ۵۸۰ نیرو اعم از کاربران، نیروهای پشتیبانی، راننده و ناظرین حوزه بازرسی برای ساماندهی خلق این رویداد مشارکت کردند.
وی ادامه داد: نمایندگان تام الاختیار تعداد ۳۰ دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی، انتظامی، حمایتی و … با استقرار در میزهای ارتباطات مردمی به صورت حضوری پاسخگویی تعداد زیادی از مراجعات مردمی بودند.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیریت این برنامه دقیق، مبتنی بر نظم و برنامهریزی بود، تاکید کرد: مجموعه نهاد ریاست جمهوری این تلاش و کار مبتنی بر برنامه را شایسته تقدیر دانستند.
قلی پور از مجموعه همکاران خود در حوزه بازرسی استانداری، کاربران و تمامی عوامل اجرایی برای همکاری جهت اجرای این مهم قدردانی کرد و افزود: بعضی از مدیران کل دستگاههای اجرایی و معاونین آنها مشارکت ویژهای داشتند که همین جا از زحمات آنها قدردانی میشود.
وی همچنین از استاندار، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیرکل حوزه استاندار به خاطر حمایت ها و اینکه راهبردهای کمکی را به حوزه بازرسی تشریح و تاکید کردند، قدردانی کرد و ادامه داد: تاکید استاندار موجب شد همه پای کار بیایند و احساس مسئولیت مضاعف کنند.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: مرحله بعدی ارجاع نامههای مردمی است که دامنه آن همه سازمانها، نهادها و مؤسسات هدف شامل وزارت خانهها، استانداری و دستگاههای اجرایی، خدماتی، پشتیبانی و حمایتی را در برمیگیرد. در این مرحله خواستههای مردم بهصورت دقیق و کارشناسی بررسی و به تناسب نوع نیاز متقاضی به دستگاه هدف ارجاع می شود.
قلی پور افزود: کاربران در سامانه خواستهها و انتظارات مردم را بهصورت دقیق مطالعه و بر اساس نوع خواسته به نزدیک ترین مسیر مربوطه ارجاع میدهند. پس از ثبت تمامی درخواست ها و نامه های مردمی بلافاصله عملیات ویرایش و ارجاع تحت مدیریت و محوریت حوزه بازرسی آغاز شد که تاکنون بیش از ۴۰ هزار مورد ویرایش و قریب ۵۲ هزار مورد از آنها به دستگاه های مختلف اداری ارجاع شدند، بنابراین انتظار داریم همه مدیران و مسئولین محترم کمک کنند و به خواستههای قانونی مردم پاسخ مثبت دهند.
وی تصریح کرد: مدیران همه دستگاههای اجرایی در دولت مردمی می بایست با انعطاف بخشی به مقررات و قانون، درخواست های مردمی را بهعنوان یک اصل مهم به دقت مورد بررسی قرار داده و برابر قوانین و مقررات اداری پاسخ منطقی، متناسب و رضایت بخش دهند تا مردم بدانند که درخواست آنها پیگیری شده است ولو اینکه احیانا پاسخ منفی باشد.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مدیران موظف و مکلف هستند در جهت ارائه پیگیری خواستهها پاسخ مثبت یا منفی را بهصورت متقن، مدلل و مستند با توضیحات کامل ارائه دهند و پاسخ رفع تکلیفی هرگز پذیرفته نخواهد شد. بطوریکه هر اقدامی که انجام می شود و تمام پاسخ ها در سامانه ارتباط مردم و دولت ثبت می شود و کارشناسان حوزه بازرسی به جد موارد را بررسی و ارزیابی می کنند.
قلی پور با بیان اینکه تمام فرایندهای پیگیری نامه ها و درخواست های مردمی از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ دستگاه اداری نیست، بیان کرد: انتظار داریم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در صورت ارسال نشدن پیامک با شماره گیری ۱۱۱ مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از مسیر ارجاع نامه خود مطلع شوند.
وی در پایان از همه مدیران دستگاههای اجرایی درخواست کرد فرایندهای رسیدگی به مطالبات مردمی را با حساسیت و ظرافت تا تحقق مطالبات مردم بهصورت پاسخ دهی(مثبت یا منفی) دنبال کنند.
اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:
ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir
تماس مستقیم : 09120139712