معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

نقش ثبت اسناد و املاک در برنامه هفتم توسعه مظهر یکی از تمدن‌های بشری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت:نقش ثبت اسناد و املاک در برنامه هفتم توسعه مظهر یکی از تمدن‌های بشری است.

سید احسان عسکری در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم و هفته دولت را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: هفته دولت مزین به یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر است و در جمهوری اسلامی رویکرد ما متفاوت از نظام سرمایه‌داری است ما دنیا را مقدمه آخرت می‌دانیم و رفتار و فعل ما مفهوم متفاوت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در انقلاب و کشور و ما و جغرافیای ایران برای هر فعلی حرمتی قائل هستیم و هفته دولت با شهادت و فعالیتی که کارگزاران خدمت‌رسانی با خون و خدمت آغشته شده است پیوند می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ آماری همه عبور موقت هستیم، عنوان کرد: اگر رفتار اداری و فردی ما بتواند تامین کننده آخرت باشد و این طور حرکت کنیم اقدام ما ارزشمند است.عسکری، افزود: اگر در این راه خون هم دهیم این خدمت ارتقا پیدا می‌کند و با نام آن‌ها هفته دولت مزین شده است.

وی به پاکدستی، توانایی و کاربلد بودن اکبریان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان اشاره کرد و گفت: وی در کنار تعهد و تخصص ترکیب زیبایی را شکل می‌دهد.عسکری در بخش دیگری از صحبت‌هایش، گفت: کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم عقب ماندگی تاریخی تیم پای‌کاری دارد و به آنچه شایسته مردم است به تدریج دست پیدا می‌کنیم.

وی، اظهار داشت: در هفته دولت امسال بالغ بر ۷۵۰ پروژه در استان با اعتبار بیش از۶ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح شد و مینی پالایشگاهی نیز دیروز کلنگ‌زنی شد.عسکری، ابراز کرد: نقش ثبت اسناد در شرایط تدوین برنامه هفتم توسعه ثبت اسناد و املاک مظهر یکی از تمدن های بشری است و اگر به خوبی عملیاتی شود هزینه مبادله طرفین کاهش می‌یابد‌.

وی، ابراز کرد: ثبت اسناد و املاک به نحوی شفاف شرایطی را مهیا می‌کند که هزینه مبادله شکل نگیرد و در حوزه اجرا و محتوا به شرایط ثبات مدیریت برسیم.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد:

۳۷ درصد کل اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سنددار شدند/ کهگیلویه و بویراحمد جزو ۵ استان کشور در شاخص‌های مختلف حوزه ثبت اسناد و املاک است

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در یک سال گذشته ۳۷ درصد اراضی کشاورزی استان سند دار شدند.

زمان خوب در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امروز بعد از ۱۴ سال مدیریت و ۴ سال مدیریت در ادارهکل ثبت اسناد استان از خدمت شما خداحافظی می‌کنم، اظهار داشت: از حسن اعتماد جناب بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که مسئولیت دیگری را به بنده واگذار کردند تشکر می‌کنم.مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: اگر عملکردی بوده حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌وقت در جایگاه مدیریت به معنای برتری در خود احساس نکردم و مبنای برخوردم با همکاران و اربابان رجوع بر محور مسئولیتی بود که بر عهده گرفته بودم، افزود: کارهایی که انجام شد بر مبنای سند تحول قضایی است که توسط مقام معظم رهبری به مجموعه قضایی در فصل دوم و ماموریت هفتم تثبیت مالکیت حقوقی اشخاص ابلاغ شده است.

خوب، گفت: در زمان ریاست سازمان توسط جناب دکتر بابایی این سند تحول رنگ و بوی دیگری داشت و اقدام جهادی در حوزه ثبتی انجام شد.وی، ابراز کرد: بر مبنای همین سند در دو بخش صدور سند مالکیت حدنگاری در حوزه دیجیتال ثبتی برای اراضی ملی و دولتی با تلاش همکاران و هماهنگی منابع طبیعی استان توانستیم دومین استان در حوزه تثبیت مالکیت باشیم و صدور سند را به ۱۰۰ درصد رساندیم.

خوب، عنوان کرد: تثبیت مالکیت صورت گرفته ماحصل زحمات همکاران در واحدهای ثبتی دهدشت، یاسوج، دنا،بهمئی و گچساران است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، بیان کرد: در حوزه تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به دولتی نیز با تلاش همکاران و تعامل با حوزه ادارات از جمله اقتصاد و دارایی توانستیم جزو استان‌های برتر باشیم.

خوب، خاطرنشان کرد: در مجموع در شاخص‌های مختلف جزو ۵ استان برتر کشور شناخته شدیم.وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مجموعه همکارانش در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در حوزه دیجیتال اقدامات اساسی انجام شد و براساس نیازهایی که بود کارهایی انجام دادیم.

خوب با تاکید بر اینکه نخستین نیاز احساس شده راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان بهمئی بود، افزود: مردم این منطقه برای انجام کارهای ثبتی خود باید ۱۴۴ کیلومتر مسافت را برای رسیدن به شهر دهدشت طی می‌کردند.مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: بحث تعمیر ادارات از دیگر موضوعات بود که اعتباراتی جذب و همه ادارات این مجموعه در سراسر استان تعمیر و تجهیز شدند.

وی به دومین برنامه در حوزه دیجیتال جهت سرعت بخشیدن به کارها جهت بحث تعویض شبکه‌ها اشاره کرد و گفت: همه این شبکه‌ها به‌روز شد.خوب با تاکید بر اینکه در هر ۶ واحد ثبتی شبکه cat6 اجرا شد، عنوان کرد: طی انعقاد قراردادی با مخابرات جهت ارتقای سرعت و امنیت تمام واحدهای ثبتی به شبکه فیبر نوری مجهز شدند.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این مهم با این هدف انجام شد که در حوزه دیجیتال و مکانیزه نمودن در حوزه مکانیزه و شبکه دولت خدمات مطلوب به مردم ارائه شود تا بتوانند بدون مراجعه حضوری مطلوب‌ترین خدمات را ارائه کنند.

خوب ضمن تقدیر از زحمات دکتر هاشمی استاد تمام هوش مصنوعی و دکتر طاهریان مدیرکل حوزه زیر ساخت در سازمان ثبت اسناد بیان کرد: در حوزه سردفتران معاملاتی ثبت می‌شود که بیش از ۹۸ درصد آن در بحث اثر انگشت الکترونیکی خدمات ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث سند قضایی به نحو مطلوب انجام می‌شود، اظهار داشت: در حوزه بازرسی و نظارت نیز تیم‌هایی تشکیل دادیم.

خوب با اشاره به اینکه ادارات در بخش کاداستر زراعی تا شهریور ۱۴۰۰ آمار عملکردی کمتر از یک درصد را شاهد بود، تصریح کرد:با مصوبه رئیس کل سابق دادگستری مصوبه‌ای تصویب شد که راه صدور سند مالکیت کشاورزی را فراهم کرده است و آمار ما در یک سال به ۳۷ درصد رسیده است و در این راستا از حوزه جهادکشاورزی تقدیر می‌کنم.

وی، بیان کرد: از نظر تعداد صدور مالکیت ما ۵ واحد ثبتی صدور داریم حدود ۱۰ هزار سند صادر و رتبه هفتم کشوری را دارا هستیم.خوب در بخش دیگری از سخنانش، گفت: بخش عمده‌ای از جانمایی و تثبیت نقشه‌ها به خاطر مشکلات و کمبود نیرواست

که این بخش عمده کار را تنها ۳ فرد انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه در بحث پذیرش دفاتر اسناد رسمی جدید پرونده‌ها آماده است، بیان کرد: آماده هستیم تا مصاحبه سران دفاتر جدید نیز انجام شود.

خوب با تاکید بر اینکه اگر کاری انجام شده صرفا با همکاری همکاران عزیز است، بیان کرد: سید حشمت‌الله اکبریان نام آشنایی برای ثبت اسناد و املاک استان است و خدمات وی در دهه ۸۰ تا دهه ۹۰ برکسی پوشیده نیست فردی پاکدست که خدمات مطلوبی داشتند.

خوب، عنوان کرد: در طول یک‌ سال عملیاتی کردن ۳۷ درصد و ۱۰ هزار سند جای تقدیر از مجموعه همکاران ثبت اسناد و املاک استان را دارد.

 

مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد:

تلاش می‌کنیم جایگاه ثبت اسناد و املاک استان را ارتقا دهیم/ طلب کمک از دستگاه‌های متولی برای اجرای طرح حدنگار در استان

 

مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری بیش از پیش کارکنان این سازمان برای ارتقای جایگاه ثبت اسناد استان شد.

سید حشمت‌الله اکبریان در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: دست نیاز خود را به سوی مدیران متولی موضوع دراز می‌کنم و طلب کمک کرده تا شاهد ارائه خدمتی صادقانه و خداپسندانه به مردم باشیم.

وی با بیان اینکه غالب اختلافات بر روی املاک فاقد سند است، بیان کرد: اگر این مشکلات برطرف شود شاید ۱ تا ۲ درصد اختلافات در اولین جلسه منتج به رای قضایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این کار، کار سختی اما شدنی است، افزود: باتوجه به قوانین و آیین‌نامه‌های در دست اقدام شاهد اقدامات راهگشا و حل مشکل باشیم.

اکبریان خطاب به همکارانش در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، گفت: امید است با وجود شما ادامه‌دهنده راه آقای خوب باشیم و این ۳۷ درصد سند دار شدن اراضی کشاورزی ارتقا یابد.

وی با اشاره به خدمت خود در سال‌های گذشته در استان،بیان کرد: ما سال‌ها با هم کار کردیم و هرجایی و قدمی باشد با هم محکم و استوار قدم برمی‌داریم.

اکبریان در پایان، اظهار داشت: دست نیاز خود را به سوی مدیران و مجموعه دستگاه‌های متولی امر زمین، مسکن و تثبیت اراضی می‌کشیم و امید است با هم حرکت کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم سید حشمت‌الله اکبریان به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان منصوب و از زحمات زمان خوب مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد تقدیر شد.

لازم به ذکر است زمان خوب، طی حکمی از سوی حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان منصوب شد.