امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۴۵:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اتفاق مهم آبی در شهرستان دنا/تولید ۲ برابری آب برای حل مشکل سادات محمودی و روستاهای پاتاوه

پروژه های آبرسانی شهرستان دنا به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار دنا و سایر مسئولان شهرستانی و استانی افتتاح شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی آبفا ، امید صالحی در این آئین اظهار داشت: امروز شاهد بهره برداری از پروژه های بازسازی بخش هایی از شبکه آب شهر سی سخت و همچنین ایستگاه پمپاژ سادات محمودی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از نگرانی های مردم در شهر سی سخت شکستگی ها متعدد بود به همین خاطر اصلاح و توسعه شبکه های آب این شهر توریستی یکی از اولویت های ما در این منطقه بود ، پروژه بازسازی شبکه آب سی سخت با اعتبار ۳۱ میلیارد ریالی انجام شد که جمعیتی بیش از ۳۰۰۰ نفر از منافع آن بهره مند شدند.

صالحی ادامه داد: یکی دیگر از چالش های ما در منطقه دنا وضعیت آب سادات محمودی و برخی مناطق پاتاوه بود. خوشبختانه پروژه تقویت ایستگاه پمپاژ سادات محمودی برای افزایش ظرفیت نیاز به اقداماتی داشت، نصب الکتروپمپ ۱۳۰ کیلووات جدید در ایستگاه پمپاژ باعث شد ظرفیت تولید و انتقال آب در این تاسیسات از ۱۸ لیتر بر ثانیه به ۳۴ لیتر بر رسیده که تقریبا دو برابر شده است.

وی گفت: این پروژه ۱۳ روستا را تحت پوشش قرار داده است.

امید صالحی گفت: پمپ بخش پاتاوه را نیز به ۱۱۰ کیلووات ارتقا دادیم تا مردم این مناطق نیز در زمینه تأمین آب مشکلی نداشته باشند. البته همچنان برای بهبود جای کار هست و همکاران ما با تمام توان و بضاعت در حال تدارک شرایطی برای پایداری دسترسی مردم عزیز به آب هستند.

صالحی با اشاره به اینکه ۸۰۰۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد ، ادامه داد: یکی از توجهات خوب دولت در بحث نوسازی شبکه تا و خطوط انتقال آب شرب بوده ، اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان به اصلاح و توسعه شبکه آب یاسوج و همچنین تعریف پروژه های میلیاردی اصلاح شبکه در همه شهرها در کنار تعریف پروژه های توسعه شبکه آب های روستایی در قالب پروژه های محرومیت زدایی با همکاری بسیج سازندگی ، مؤید این مسأله است.

وی ادامه داد: خب شهر سی سخت هم بی نصیب از اعتبارات اصلاح و بازسازی نبود در این شهر نیز بیش از ۳۱ میلیارد ریال برای اصلاح بالغ بر ۳ کیلومتر شبکه آب هزینه شد.

مدیرعامل آبفا استان گفت: ما رتبه دو کشوری در زمینه پیشرفت فیزیکی کار در بخش محرومیت زدایی را کسب کردیم، همین هم باعث شد دولت اعتماد کند و پروژه های بیشتری را در این قالب برای ما تدارک ببیند، ما ۲ تفاهم‌نامه برای ادامه آبرسانی در مناطق محروم داریم در یکی از قراردادها ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است و انشاءلله حدود ۶۰۰ روستا را در قالب محرومیت زدایی در فازهای بعد پایدار سازی دسترسی به آب خواهیم داشت.

در ادامه هاشمی مهر؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: در کشور مسأله آب و تنش آبی وجود دارد و در برخی مناطق شرایط غیر معمولی نیز بعضاً بوده اما در کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت خوب در مجموعه آب و فاضلاب، کمتر شاهد تنش آبی هستیم.

هاشمی مهر گفت: گاهی مشکلاتی در تأسیسات برق و یا سوختگی پمپ ها باعث قطعی هایی می‌شود، اما در مجموع آبرسانی با همه سختی ها در حال انجام است ، ضمن اینکه باید برای بهتر شدن شرایط دسترسی مردم به آب پایدار تلاش کرد، از مجاهدت های شرکت آب و فاضلاب استان تشکر می‌کنیم.

منتشر شده در :2023/08/31 - 11:08|شناسه خبر: 87562 77 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه