امروز :دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۴۸:۲۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

تصویب طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول موجب خداحافظی با بسیاری از دعاوی خواهد شد/ ضرورت توجه مسوولان ثبت اسناد در سطح کلان جهت بروزرسانی فرآیند ثبت اسناد در استان

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تسریع در بروزرسانی فرآیند ثبت این استان نیازمند توجه ویژه مسوولان در سطح کلان است.

به گزارش راه ملت؛ “محبوب افراسیاب” در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت و اسناد کهگیلویه و بویراحمد که با حضور کشاورز معاون ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، اظهار داشت: اکبریان مردی کارکشته ثبت اسناد است که با تسلط و مهارتی که دارد و با همراهی همکاران خود گام‌های اساسی در مکانیزه نمودن و به روز کردن امورات ثبتی استان برخواهند داشت.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: ما در دادگستری استان در خدمت مجموعه مدیریتی جدید هستیم و خداقوت به آقای خوب داریم وی مدیری بود که به صورت شبانه‌روزی در جهت ارتقای ثبت استان تلاش کرد و اقدامات پایه‌ای در امور ثبت اسناد داشتند و انتصاب وی در ثبت و اسناد خوزستان را تبریک عرض می‌کنم.

افراسیاب خطاب به کشاورز معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: اینجا مردمانی با شرافت،مهربان و سخت‌کوش دارد و نیازمند توجه ویژه شما و دکتر بابایی است تا در امور بروز‌رسانی فرایند ثبت تسریع ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت بیش‌ترین حضور را در جنگ تحمیلی داشت و سهم بزرگی
در اداره امور جنگ بر عهده داشتند، گفت: این استان جهت فرایند حدنگاری (کاداستر) نیازمند توجه ویژه دکتر بابایی است.

افراسیاب با بیان اینکه دکتر بابایی ترک هستند و ترک‌ها با لرها برادرند، اظهار داشت: این استان قابلیت‌های بسیاری برای توسعه دارد.

وی، گفت: ما براساس اسناد بالادستی سند چشم‌انداز توسعه،قانون احکام دائمی توسعه کشور قوانین برنامه توسعه از جمله قانون ۵ ساله قانون ۷ توسعه که در حال تدوین در مجلس است باید فازها و فرآیندهای توسعه یافتگی را طی کنیم.

افراسیاب،افزود: توسعه یافتگی به معنای رشد متوازن در پارامترهای توسعه از جمله تکنولوژی،صنعت، ورزش و….است.

وی مرکز ثفل توسعه یافتگی را توسعه قضایی دانست و گفت: با این توسعه شما می‌توانید روابط سایر پارامترها را بهبود ببخشید.

افراسیاب با اشاره به اینکه مرکز ثقل در جهت ثبت اسناد و دیجیتالی نمودن این فرایند و به روز کردن مراودات حوزه ثبت بسیار مهم است، عنوان کرد: تا به‌روز نشویم در این حوزه امکان دسترسی به توسعه قضایی نیست.

وی با اشاره به ماده‌ی ۶۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه که مقرر می‌دارد: «کلیه‌ی معاملات راجع به اموال غیرمنقول ثبت شده مانند بیع، صلح، اجاره، رهن و نیز وعده یا تعهد به انجام اینگونه معاملات باید به طور رسمی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود، اظهار داشت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این ماده مورد تاکید در قانون برنامه ششم توسعه است که اداره ثبت اسناد باید با تکالیف جدی و برنامه هدفدار در این حوزه پیشگام باشد.

افراسیاب،تاکید کرد: در حوزه کیفری و حقوقی خدمات ثبت باید رسمی بوده و به راحتی قابل استناد باشد تا آثار و سطح قابل توجهی از دعاوی کیفری ما رفع با رعایت این مهم برطرف شود.

وی، تصریح کرد: اگر آثار کیفری مترتب باشد دیگر فردی نمی‌تواند با یک قرارداد عادی ملکی را به کسی انتقال دهد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: اگر تکلیف قانونی برنامه ششم و هفتم مورد توجه ویژه قرار بگیرد موجب شکل‌گیری اهداف دائمی توسعه در حوزه ثبت اسناد می‌شود و برکات زیادی در حوزه اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف قوه قضائیه دستیابی به عدالت است، اظهار داشت: همکاری مطلوب و جامع با ثبت اسناد برای دادگستری و سایر نهادهای دولتی یک تکلیف است.

منتشر شده در :2023/08/31 - 09:08|شناسه خبر: 87595 136 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه