امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۴۹:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، عنوان کرد:

بازسازی ۵۷ درصد بافت فرسوده روستایی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه وبویراحمد،گفت: ۵۷ درصد بافت فرسوده روستایی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد مقام سازی و بازسازی شده، که از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش راه ملت و به نقل از تابش؛مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۵۷ درصد بافت فرسوده روستایی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد مقام سازی و بازسازی شده، که از میانگین کشوری بالاتر است.

سید زبیر موسوی_ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج، اظهار داشت: ۵۷ درصد بافت فرسوده روستایی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد مقام‌سازی و بازسازی شده است که از میانگین کشوری بالاتر است.
موسوی در ادامه با بیان اینکه طرح هادی روستایی ۷۳ روستای استان کهگیلویه وبویراحمد در حال اجرا است، افزود: در بحث اجرای طرح هادی روستایی اعتبار قابل توجهی قرار داده شده و یکی از موضوعاتی که در بدو ورود مورد بازنگری قرار دادم، طرح‌های هادی روستایی بود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حوزه عمران روستایی برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که طی جلساتی با بزرگان روستا، دهیاران و شورا‌ها درخصوص جزئیات طرح هادی روستایی تصمیم‌گیری و بعد از آن اجرایی شود.
موسوی افزود: در سطح استان اگر بحث شکایات یا معارض طرح هادی وجود داشته باشد، ثبت می‌شود و در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی به اولویت اول بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: موضوع مسکن برای ما اولویت دارد و بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های که انجام گرفته در چند ماه اخیر در طرح نهضت ملی مسکن پیشرفت فیزیکی خوبی را شاهد بودیم به طوریکه در سایت ۲۸۸ واحدی گچساران در چند ماهه اخیر ۲۳ درصد پیشرفت داشتیم. همچنین در حوزه نهصت ملی مسکن ساخت ۲ هزار و ۷۷۶ واحد مسکونی در دستور کار است که ۳۳ واحد تحویل داده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۸۰ هزار متر مربع آسفالت انجام شده که در مقایسه با سال گذشته پیشرفت خوبی داشتیم.
موسوی به موضوع اعتبارات بنیاد مسکن هم گریزی زد و گفت: در سال مالی ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در بحث عمران روستایی هزینه شد، در اعتبارات استانی حدود ۶۶ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده، یعنی از ۸۳ میلیارد تومان بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته است. ۸۳ میلیارد اعتبارات استانی داشتیم که بیش از ۵۰ میلیارد آن تخصیص یافت.
وی گفت: در سال ۱۴۰۲ با رایزنی‌ها و تعاملاتی که داشتیم بعضاً تا دو برابر اعتبارات افزایش یافته است.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۷ درصد بافت فرسوده روستایی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد مقام‌سازی و بازسازی شده است که از میانگین کشوری بالاتر است. بنا بر این مقاوم‌سازی ۴۸ هزار واحد مسکونی در استان انجام گرفت و تا کنون ۶ هزار واحد روستایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بنا شده است.
وی با اشاره به اینکه سیل سال گذشته به هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در استان خسارت جدی وارد کرد، گفت: بازسازی ۴۰۰ واحد مسکونی تا کنون انجام گرفته است.
موسوی بیان کرد: برنامه داریم که در تمام حوزه‌ها فعالیت کاملی داشته باشیم، در بحث نهضت ملی مسکن به جد پیگیر هستیم که واحد‌ها به موقع تحویل داده شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: تأکید ما این است که اعتبار هر روستا در همان روستا هزینه شود تا بحث عدالت خدمات در روستا‌های استان برقرار باشد.
وی گفت: ۷۲۰ روستای بیشتر از ۲۰ خانوار داریم که در هر سال باید ۷۲ طرح هادی روستایی استان بازنگری شوند ولی تلاش داریم که بازنگری‌ها بیشتر از این تعداد باشد.

موسوی با تقدیر از استاندارکهگیلویه‌و‌بویراحمد، تیم اقتصادی و بانک‌های استان افزود: انتظار داریم تعامل خوبی میان ادارات وجود داشته باشد و ابلاغ تسهیلات مسکن نیز به موقع انجام شود تا مردم معطل نشوند.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تسهیلات بلاعوض گفت: این تسهیلات فقط به نهاد‌های حمایتی و حوادث تعلق می‌گیرد، ‌امیدواریم مردم این موضوع را بخوبی درک کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار داشت: تاکنون ۵۴۰ میلیارد ریال طرح برای روستا‌های بالای بیست خانوار اجرا شد.
موسوی گفت: در حوزه عمران و بازنگری روستایی براساس سند توسعه روستا‌های کشور، از همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار( ۷۲۰ روستا) در استان طرح تهیه شده است که بر همین اساس پیش برای آبادی روستاها پیش خواهیم رفت.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد:: افق طرح‌ها ۱۰ ساله است و نیاز به بازنگری‌ها دارد که امسال ۷۲ روستا باید طرح‌های آن‌ها بازنگری شود.
وی عنوان کرد: برای توسعه روستا‌ها از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۵۰۰ متر بازگشایی معابر، ۸ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۰۰ هزار مترمربع زیرسازی، ۱۹ هزار مترمربع سنگ فرش و ۲۲ هزار متر جدول کشی با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از سرفصل‌های مختلف انجام گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: ۶۰۰ فقره سند در حوزه عمران روستایی امسال در مرحله صدور است.
موسوی به واگذاری زمین در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون ابهفراد واجد شرایط ۵ هزار ۷۲۰ قطعه زمین واگذار شد.
وی به طرح منظومه روستایی که اشتغال زایی را به همراه دارد اشاره کرد و گفت: ۴۱ طرح اشتعال زایی در حوزه کشت زعفران و گیاهان دارویی در شهرستان گچساران که به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده، اجرا شده است.
وی در انتها گفت: در هر جایی و در هر ساعتی از شبانه روز پاسخگوی مردم خواهم بود، تمام تلاش‌های بنیاد مسکن جهت رفع مشکلات مردم است.

منتشر شده در :2023/09/09 - 10:09|شناسه خبر: 87756 106 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه