امروز :دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۴۶:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در نشست بررسی آرا و آثار داوری اردکانی مطرح شد؛

همه تهیدستی ما ناشی از اندیشه نکردن در تاریخ و امروز خودمان است

نشست بررسی آرا و آثار رضا داوری اردکانی به بهانه آغاز سیر مطالعاتی آثارش به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور فعالان فرهنگی در سالن جلسات کتابخانه مرکزی یاسوج برگزار شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست بررسی آثار و اندیشه های رضا داوری اردکانی با عنوان “تجدد و تفکر” به بهانه آغاز سیر مطالعاتی آثارش با حضور محمد هادی محمودی،  مدیر گروه انقلاب اسلامی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی؛ محسن جبارنژاد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ قاسم بدره، دبیر محافل ادبی کتابخانه های عمومی استان و جمعی از فعالان فرهنگی در سالن جلسات کتابخانه مرکزی یاسوج برگزار شد.
محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به عنوان دبیر این نشست، داوری اردکانی را شخصیتی دانست که در وضعیت حاضر مطالعه آثارش می تواند موجب بصیرت افزایی شود و گفت:سلسله نشست های مطالعاتی در کتابخانه های عمومی استان با آثار رضا داوری اردکانی شروع شده و ان شاالله تداوم دارد.
جبارنژاد افزود: بنیه فکری و فرهنگی در بین جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب کشور کم نظیر است و تعلق به گفتمان انقلاب اسلامی حلقه وصل جوانان به جریان انقلاب و عامل اصلی تشکیل دهنده این نشست های مطالعاتی می باشد.
محمد هادی محمودی نشست های مطالعاتی کتابخانه های عمومی استان را کاری بسیار بزرگ دانست و گفت: قدردانی از زحمات اندیشمندان تاریخ کشور کاری بسیار بزرگ و پسندیده است و کتابخانه های عمومی این مهم را به نحو احسن شروع کرده و امیدوارم تداوم داشته باشد.
محمودی، داوری اردکانی را یکی از چهره های شاخص اندیشه ورزی در ایران معاصر دانست و گفت: داوری یکی از تاثیرگذارترین چهره های فلسفه معاصر است که علاوه‌ بر تدریس و پرورش دانشجویان و شاگردان بسیاری در حوزه ی فلسفه، آثار تالیفی و ترجمه یی بسیاری در کارنامه علمی اش قرار داده است.
وی افزود:متفکر به یک چیز می اندیشد و در بررسی آثار داوری اردکانی می توان اذعان کرد که ایشان دارای یک اندیشه مشخص و واحد است و در آثارش به زمانه می اندیشد و موضوع اندیشه اش به گونه ای است که پرسش برانگیز است و طبق تعریف ارسطویی فلسفه را علم به موجود بالفعل و در کار می داند و در کتاب فلسفه چیست؟ بیداری را فطرت ثانی می داند.
محمودی در ادامه نشست با اشاره به آرای داوری در باب اندیشه گفت: ایشان در سالهای گذشته توصیه ای که به شاگردانش داشت این بود که برویر فارسی بخوانید.یعنی آثار بزرگان ادب فارسی همانند حافظ و مولانا و …را بروید مطالعه کنید و کار اندیشه را اثبات آن و اکنون می داند و به نوعی در لحظه زندگی کردن را توصیه می کند.

منتشر شده در :2023/09/15 - 11:09|شناسه خبر: 87834 139 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه