امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۳۹:۱۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در هفته دفاع مقدس، برگزار می‌شود؛

اجرای یک هزار و ۷۲ برنامه در کهگیلویه و بویراحمد/ تجلیل از ۴ هزار رزمنده دفاع مقدس استان/ دلاورمردان کهگیلویه و بویراحمدی نخستین مقاومت‌کنندگان در نبرد ۳۴ روزه خرمشهر/ هنر امام (ره)‌ مردمی کردن جنگ بود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اجرای یک هزار و ۷۲ برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان، گفت: ۴ هزار رزمنده دفاع مقدس در استان تجلیل می‌شوند.

به گزارش راه ملت سرهنگ سلمان خواست خدایی در نشستی که به مناسبت “هفته دفاع مقدس” با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: از ۲۹ شهریور ماه، برنامه‌های هفته دفاع مقدس با ویژه برنامه “جهاد تا مقاومت از دیروز تا امروز” آغاز می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورا است، عنوان کرد: انقلاب ما تاکنون سربلند بود چرا که ما جمهوری اسلامی را با حفظ دستاوردها نگاه داشتیم.

وی، ابراز کرد: یکی از هنرهای حضرت امام (ره) مردمی کردن دفاع بود تا جایی که نیروهای مردمی سرداران بزرگ جنگ بودند.

خواست خدایی، تاکید کرد: بالاترین ظلم به دفاع مقدس سیاسی و جناحی جلوه دادن جنگ است.

وی، عنوان کرد: هنوز تفکر دفاع مقدس در خانه‌ها و در میان جوانان پا پابرجاست.

خواست خدایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش و با اشاره به دلاورمردی‌های ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس در مقاومت ۳۴‌روزه خرمشهر، اظهار داشت: ۳۰ شهید از مجموع ۴۱۰ شهید این مقاومت از فرزندان این دو استان بودند.

وی با اشاره به شعار و برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان، گفت: شعار این هفته “ما متحدیم” نامگذاری شده است و یک هزار و ۷۲ برنامه در سراسر استان و در موضوعات مختلف فرهنگی، ورزشی، نظامی، دانشگاهی و…برگزار می‌شود.

خواست خدایی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌‌ها در سراسر استان، بیان کرد: این شورا در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود.

وی فضاسازی محیطی را از جمله برنامه‌های مشترک با سایر نهادها برشمرد و افزود: تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، شبیه سازی عملیات‌ها، شب شعر، ویژه برنامه‌های فرهنگی، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و یادواره‌ها از در برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

خواست خدایی اجرای ویژه برنامه “شب‌های شیدایی ” به مدت ۷ شب را از برنامه‌های مهم حفظ آثار در این هفته عنوان کرد و گفت: “سردار حاج محمدنبی رودکی” فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دفاع مقدس مهمان ویژه این برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: ۴ هزار رزمنده دفاع مقدس استان در قالب یک ویژه برنامه تجلیل می‌شوند که در این آیین ۵۰ درصد از تجلیل کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

خواست خدایی همچنین رونمایی از نخستین پوستر دفاع مقدس را از دیگر ویژه برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی به برگزاری یادواره ۱۵۲۰ شهید در میعادگاه تیپ ۴۸ فتح نیز اشاره کرد و گفت: این آیین در ساعت ۹ صبح روز شنبه برگزار خواهد شد.

منتشر شده در :2023/09/18 - 10:09|شناسه خبر: 87851 83 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه