امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۵۲:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

حماسه‌آفرینی گردان امام علی (ع) در عملیات‌های «قدس۳» و «والفجر۸»/ رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد خواب را از دشمن ربودند

سرهنگ «خواست‌خدایی» با اشاره به حماسه‌آفرینی گردان امام علی (ع) در عملیات‌های «قدس۳» و «والفجر۸»، گفت: در عملیات «قدس ۳»، رزمندگان دلاور گردان امام علی (ع) با اصل غافلگیری در حالی مقر دشمن بعثی را تصرف کردند که عراقی‌ها در پشه‌بند خواب بودند.

به گزارش راه ملت و به نقل از خبرگزاری دفاع‌پرس از یاسوج، جمعی از فرماندهان و کادر گردان امام علی (ع) در دوران دفاع مقدس امروز با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

سرهنگ «سلمان خواست‌خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار اظهار داشت: سرداران شهید «سید عبدالحسین ولی‌پور» و «عنایت‌الله بازگیر» و همچنین «ماندنی سیدی» و «علیمردان روستاد» و … فرماندهان گردان امام علی (ع) در دوران دفاع مقدس، از افتخارات استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس و نامی آشنا برای رزمندگان این دو استان هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: رزمندگان خط‌شکن کهگیلویه و بویراحمد و فارس هرگز رشادت‌ها و جانفشانی‌ها و صلابت فرمانده دلاور گروهان غواصان، علیمردان روستاد را در باز کردن معبر در رود خروشان اروند در عملیات «والفجر ۸» فراموش نمی‌کنند.

سرهنگ خواست‌خدایی با بیان اینکه متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم عملیات «والفجر ۸» را آنطور که شایسته است به تصویر بکشیم، گفت: رشادت علیمردان روستاد در این عملیات مثال‌زدنی بود و دل شیر می‌خواهد از رودخانه‌ای در دل شب عبور کنی که کارشناسان ارشد نظامی دنیا عبور از این رودخانه خروشان و وحشی را غیرممکن می‌دانند اما در «والفجر ۸» خروش غواصان ما بر خروش اروند غلبه کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: رجزخوانی آقای روستاد در عملیات «والفجر ۸» باعث ایجاد روحیه در رزمندگان می‌شد و موتور محرکه گروهانی بود که می‌خواست برود و به دل سپاه دشمن بزند.

خواست‌خدایی با بیان اینکه رزمندگان گردان امام علی (ع) در عملیات «قدس ۳» هم حماسه آفریدند، اضافه کرد: عملیات «قدس ۳» یک عملیات ایذایی و خاص لشکر ۱۹ فجر فارس و بچه‌های کهگیلویه و بویراحمد بود که در این عملیات رزمندگان دلاور گردان امام علی (ع) با اصل غافلگیری در حالی مقر دشمن بعثی را تصرف کردند که عراقی‌ها در پشه‌بند خواب بودند که جا دارد یادی کنیم از عزیزانی که زمان برگشت در گرمای بالای ۵۰ درجه منطقه عملیاتی در تیرماه ۱۳۶۴ با لب تشنه به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: ان‌شاءالله نشست‌های گردان‌ها و واحد‌های دوران دفاع مقدس جهت ثبت و ضبط حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان این استان در دستور کار است که با همکاری تیپ فاتح ۴۸ فتح و فرماندهان و مدیران پیشکسوت و فرماندهان و مدیران جوان انجام خواهد شد.

خواست‌خدایی همچنین از تشکیل دو کارگروه نظامی و علمی ارزیابی آثار مکتوب دفاع مقدس در استان خبر داد و متذکر شد: همه آثاری که در حوزه دفاع مقدس تولید می‌شود باید قبل از چاپ در این کارگروه‌ها با توجه به اسناد و کارنامه دفاع مقدس بررسی شود.

«علیمردان روستاد» فرمانده گردان امام علی (ع) در دوران دفاع مقدس نیز در این دیدار اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، گردان امام علی با قدرت و عزت با دشمن مبارزه کرد و سابقه درخشانی از خود بر جای گذاشت.

روستاد افزود: با برگزاری گردهمایی سالیانه رزمندگان گردان امام علی (ع) تلاش می‌کنیم یاد و خاطره شهدا و رشادت‌های رزمندگان این گردان را گرامی بداریم و هر سه ماه یک بار نیز جهت تجدید خاطرات در منزل یکی از رزمندگان جمع می‌شویم.

فرمانده گردان امام علی (ع) در دوران دفاع مقدس ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، آمادگی خود و رزمندگان گردان را برای هرگونه همکاری اعلام کرد و گفت: ما به عنوان سربازان پا به رکاب نظام جمهوری اسلامی همچنان خدمت‌گزار مردم هستیم.

منتشر شده در :2023/09/23 - 02:09|شناسه خبر: 87905 99 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه